יום הבחירות לכנסת יצא לדרך בעיתוי מעניין – יום לאחר השבעתו של הנשיא אובאמה בפעם השניה לנשיאות ארה"ב. בנאומו קרא הנשיא לשיוויון זכויות לנשים ולקהילת ההומואים והלסביות, בהדגישו שכולם נולדו שווים ושזו המשימה הלאומית שכולם ירגישו בטוחים, שדואגים להם, כולל הפליטים והמהגרים ממדינות אחרות. ביום הזה בהחלט יש לנו מה ללמוד מהנשיא השחור הראשון של ארה"ב, שבעצמו עשה הסטוריה כאשר נבחר בפעם הראשונה.

במפת היום הזה אנחנו רואים את השמש ומרקורי בצמידות במזל דלי וסקסטייל לאוראנוס, מרס בדלי בסקוור לדרקונים של הירח – נראה שיש איכות דלאית אוראנית חזקה, מה שיכול לומר לנו שאכן יהיה שינוי מפתיע ומפלגה יותר סוציאליסטית תעלה לשלטון או שכל גוש השמאל הנחשב יותר סוציאליסטי במהותו יקבל יותר כוח באופן כללי. בשעת פתיחת הקלפיות – 7 בבוקר, היה גם אופק דלי ומרקורי והשמש היו ממש על האופק. בכל מקרה אוראנוס ודלי דורשים שינויים המביאים איתם קידמה והתעוררות חברתית חזקה, עם שיוויון זכויות. בנוסף, במפלגות השמאל יש נשים חזקות שעומדות בראשן, וזה עבורי מסמל עוד אבן דרך מהותית בשינויים שהחברה שלנו עוברת, חברה שחלקה מעודד הדרת נשים ועדיין אין שיוויון מבחינת ההזדמנויות שניתנות להן. ראיתם אישה עומדת בראש מפלגה מהימין או מפלגה חרדית? בדיוק!

אין ספק שהיום הזה כולו חברתי, אולם הצד הפחות מתקדם של מזל דלי ושל אוראנוס הוא הנטייה לאליטיסטיות ויצירת אליטות חדשות והדגשת הבדלי המעמדות בעם. נקווה שנלך לכיוון של אחדות ולא של פירוד.

מנהיגי המפלגות

בניתוחי מפות אסטרולוגיות חשוב מאוד שתהיה שעת לידה מדוייקת. לצערנו בארץ אין לנו את הפריבילגיה הזו, כפי שיש בארה"ב ולכן קשה יותר להעריך מי מהמנהיגים יכול לקבל יותר כוח ולזכות. עם זאת, ממבט כללי, אחד הנתונים המעניינים שעולים ממפותיהם של מנהיגי המפלגות הוא שרבים מהם שייכים כבר לדור של פלוטו בבתולה – נפתלי בנט, ציפי ליבני, שלי יחימוביץ', יאיר לפיד – כולם שייכים מבחינה אסטרולוגית לדור אחר מאשר הדור של ביבי ומופז עם פלוטו באריה. זהו עוד סממן של הזמנים שאנחנו נצבים בהם, חילופי הדורות מציגים גם הם את המעברים והשינויים החשובים שאנחנו רואים היום בכל מקום ובכל תחום.

דבר מעניין נוסף הוא נוכחותו הדומיננטית של כירון במפותיהם של המנהיגים: לביבי יש כירון סקוור כירון, לציפי יש מעבר מדוייק של מרס על כירון, ליאיר לפיד יש חזרת כירון ושלי עברה אמנם את חזרת כירון שלה, אבל הוא עדיין בסביבה. כירון הדומיננטי |(מודגש גם במפת המדינה)  מציע אפשרות שאכן, אם ביבי יבחר שנית ויצטרך להרכיב את הממשלה, הוא יעשה זאת כאשר ידו לא תהיה על העליונה ויצטרך לעשות הרבה הקרבות והתפשרויות בדרך. לא יהיה לו את החופש שהוא רוצה או הממשלה האולטימטיבית מבחינתו. אפשרות נוספת היא אכן שיהיה מהפך מאוחר יותר, מכיוון שביבי לא יצליח להרכיב ממשלה והזכות תינתן למפלגה הגדולה הבאה. המעברים על מפתו של ביבי מראים שהוא מתמודד עם יריבים לא קלים, ושאינו יכול לצפות את פעולותיהם או תגובותיהם ולכן הקושי בהקמת הממשלה. הפתרון עבורו הוא אחדות ללא ספק (כירון בדגים).

מפת המדינה והמעברים ביום הבחירות

במפת המדינה הדרקונים של הירח נמצאים על מולות השמש וכירון ומדגישים שוב את המנהיגות שאינה מצליחה אלא אם כן היא מקריבה או מוותרת על משהו, וגם אוראנוס בטלה בסקוור לונוס שליטת האופק של המדינה מציע עוד אפשרות למהפך חברתי סוציאליסטי ומעורר אותנו לעשות מעשה לחברה שיוויונית ומתקדמת יותר. מכיוון שונוס בבית 9 של מפת המדינה, בית הקשור גם לדתות, אני חושבת שהבחירות האלו, ובכלל התקופה הזו יכולה לעודד יהדות מתקדמת יותר ואפילו הפרדת דת ומדינה כתוצאה לטווח רחוק. חשוב לזכור שאוראנוס מנתק אותנו לגמרי מהעבר ומהמסורת הישנה, וגם אם עדיין תשאר פה מדינה יהודית, הגישה הכללית תצטרך להשתנות ולהתקדם ולא להתבסס על מנהגים ישנים ולא ליברלים ונאורים.

הירח הוא שליט בית 10, הבית שמדבר במפת המדינה על מנהיגים וגם על הממשלה והכנסת. אוראנוס יוצר היבט טריין (120 מעלות) לירח ביום הבחירות ושוב אנחנו רואים אינדיקציה נוספת לכוחו של אוראנוס והשפעתו על הבחירות. הירח מסמל גם נשים, ולכן כוחן של הנשים בבחירות יכול לגדול מבחינת השפעתן.

פלוטו בגדי נמצא היום בדיוק בהיבט סקוור לנפטון הלידתי של ישראל בבית 12, היבט המחזק את חוסר היציבות הפוליטית בישראל ואת הצורך הגדול לעשות שינוי המביא איתו תנועות פוליטיות סוציאליסטיות וגם שינוי במערכת הערכים הקולקטיבית של העם (נפטון + ירח). יתכן והביטוי של ההיבט הזה יגיע בדמות רמאויות, שוחד, ועוד אי אלו עניינים לא חוקיים שיעיבו על הבחירות ואולי אף על תקפותן במידה והדברים יתגלו (נפטון בבית 12 ולכן לא הכל תמיד גלוי). את הפוטנציאל הזה מחזק גם ההיבט בין כירון בדגים ליופיטר בתאומים שנמצא בימים האחרונים לנסיגה שלו, ימים שהם קריטים במובנים של נסיגת כוכב, והפוטנציאל לאי הבנות, סילופים והפצת סקרים שקריים או מידע שיקרי יכולים להיות בעוכריה של המדינה ושל תהליך הבחירות הדמוקרטי.

לא אתפלא אם תהיה ממשלת אחדות רחבה בסופו של דבר, אינני יודעת מתי בדיוק, אולם זכרו שהליקוי בנובמבר היה חזק ביותר עבור המדינה , ומשפיע לטווח זמן של חצי שנה. גם משם אנחנו רואים את השינויים וחוסר היציבות בהנהגה ואת הצורך לצאת לבחירות חדשות. במאי 2013 יהיה ליקוי נוסף בשור, על השמש של המדינה, ויכול להבהיר את התמונה הפוליטית והחברתית בארץ או שוב לזעזע את המנהיגות.

לסיכום – מכיוון שאסטרולוגיה היא לא אבסולוטית ולא מתיימרת לנבא את תוצאות הבחירות ב-100% דיוק, בטח ובטח שבלי הנתונים המדוייקים, כל מה שנותר הוא לאחל בהצלחה למועמדים ולקוות שבאמת יהיה כאן טוב יותר מחר בבוקר, בלי גרעון של 39 מיליארד שקל בקופת המדינה, עם מיסים הוגנים ושיוויון זכויות לכולם, מבלי להפלות או להעדיף אוכלוסיה כזו או אחרת על רקע דת / גזע / מין וכו'. והכי חשוב – לכו להצביע וממשו את זכותכם הדמוקרטית להביא שינוי – כל עוד אנחנו נמצאים בדמוקרטיה, מה שאינו מובן מאליו בכלל…

israelelections2013