האנרגיות הפלנטריות החודש מביאות איתן את עונת הליקויים, עם ליקוי לבנה בחודש מרץ וליקוי חמה באפריל. החודש לפני ואחרי הליקויים תמיד מהדהדים את האנרגיות של הליקוי. הליקויים נחשבים לאירועים שמימיים עוצמתיים, אולם חשוב לזכור שכמו בכל מעבר פלנטרי, גם כאן אין רק תוצאות שליליות או חיוביות. דברים יכולים להפתח או להסגר, ובכל מקרה האירועים סביב הליקויים הם שיעורים חשובים עבור הנשמה, ואפשר לומר שהם מציעים הזדמנות התפתחותית רדיקלית. חשוב לבדוק איך הליקויים משפיעים על מפת הלידה שלכם, מכיוון שלא כל ליקוי יהיה שווה בעוצמתו ובהשפעתו על מפת הלידה האישית. ליקויי חמה קשורים יותר לעבודת האגו והנוכחות האינדבידואלית שלנו בעולם. ליקויי ירח מביאים עבודה פנימית ומנטלית / רגשית בדגש על התודעה והזכרונות הרגשיים המוחזקים בה. השפעת הליקויים יכולה להיות לטווח זמן של כמה שבועות לפני ואחרי הליקויים, ועבור אנשים מסוימים אפילו יותר, עד שנה, תלוי במפת הלידה האישית.

בהקשר של המלחמה בין ישראל לעזה ולגופי הטרור חמאס ושלוחותיה, הליקויים בציר טלה-מאזניים חשובים מאוד (אפשר לקרוא עוד על ליקויים בציר טלה-מאזניים באתר הבית שלי). הטבח בתושבי עוטף עזה בשביעי באוקטובר קרה כשבוע לפני ליקוי חמה במאזניים על האופק של המדינה. בעונת הליקויים הנוכחית ליקוי החמה באפריל 2024 יהיה ליקוי משלים לליקוי באוקטובר 2023 ולכן חשוב אף הוא למצב הכללי. יכולה להיות גם סגירת מעגל כלשהי. עוד על הליקוי הזה באופן ספציפי יהיה בתחזית אפריל בחודש הבא. בכל מקרה, כל עוד הליקויים הם בציר המזלות טלה-מאזניים אנחנו נמשיך להיות עסוקים במשחקי המלחמה והשלום, האחד האינדבידואל העצמאי מול הפשרות, התחומים האפורים והנסיונות לפשר ולתווך בסכסוכים.  

חודש מרץ באופן כללי מסתמן כחודש שמביא איתו קצת בלבול, אי יציבות וחוסר יכולת לכוון את הדברים לנקודה מסוימת וברורה. זה כמובן עלול לייצר קצת כאוס ואי הבנות, להאיר עבורנו את המקומות שבהם אנחנו פחות ממוקדים ואסופים. 

ונוס (נוגה) ומרס (מאדים), שעברו בפברואר למזל דלי, מגיעים בשבוע הראשון של מרץ לנקודה קריטית. זוהי נקודה שבה יש פחות סבלנות ויותר אי שקט. יכולים להיות אירועים מפתיעים, משחררים או פשוט צורך מיידי להתקדם במהירות האור אל עבר העתיד. זה ישפיע בעיקר על הפעולות שלנו (מרס) וגם על מערכות היחסים השונות בחיינו (עם אוהבים ואוייבים) והנושאים הפיננסיים (ונוס). ונוס תהיה בתוך אי השקט וחוסר הסבלנות התזזיתי והמרדני בשבוע הראשון של מרץ, מרס ימשיך את ההיבט גם לשבוע השני של מרץ ועד אמצע החודש. זו אנרגיה שיכולה להביא איתה הרבה התנגדויות ורצון לחופש ושחרור. מערכות יחסים יכולות להיות פחות יציבות וזהו לא הזמן המתאים לקחת סיכונים כלכליים. התחושה הכללית מן ההיבטים הללו, וביחד עם מקבץ פלנטות במזל דגים הכאוטי לפעמים, יכולה להרעיד את הקרקע מתחת לרגלינו ולערער תחושת יציבות וביטחון. 

כמו כן יכולים להיות נסיונות לקדם את אג'נדת המטבעות הדיגיטליים ובאופן כללי את כל הנסיונות להפוך את בני האדם לטביעת אצבע דיגיטלית מהלכת. יש לנו כאן פוטנציאל לאידיאלים חברתי שיכול להפוך לאנרכיזם, למרידה, לפעולות מפתיעות ולא צפויות, לטוב ולרע. בתוך כל זה נוכל לצאת מהקופסה השמרנית ולבדוק דרכים חדשות ומרגשות להיות במערכות יחסים, להגדיר מחדש את החופש לאתגר את הנורמות החברתיות ולמצוא את דרך הביטוי האישי שלנו. 

מרס באופן ספציפי עלול להיות קצת יותר מסוכן בזמן הזה כי עלולות להיות פעולות אלימות בלתי צפויות, שרפות בגלל בעיות חשמל ונמשיך לראות עוד אנשים נלחמים למען חופש, זכויות אדם ומהפכות חברתיות. קבוצות טרור אגב גם הן באות לידי ביטוי בחתימה השמיימית הזו ויתכן ותהיה יותר מוטיבציה מצד הקבוצות הללו לייצר עוד פגיעה והרס סביב השבועיים הראשונים של מרץ. 

המעבר של מרס וונוס ישפיע במיוחד על מדינת ישראל מסוף פברואר ועד המעבר של מרס לדגים ב-23 במרץ. זה עלול להיות זמן יותר רגיש ולא שקט. ה-22 במרץ במיוחד הוא יום שכדאי לשים לב אליו ולנסות להשאר בשוויון נפש אם אתם מרגישים תסכול או חוסר יכולת להתמודד עם המצב. זה יכול להשפיע בעיקר על המצב הנפשי-מנטלי אבל לא רק. 

10/3 ירח חדש ב-20 מעלות מזל דגים יהיה בשעה 11:00 שעון ישראל / Purva Bhadrapada Nakshatra 

זהו גם תחילתו של צום הרמדאן עבור המוסלמים והשנה הצום בחסות הירח החדש בדגים יכול לחזק את מטרות הצום והחג, שהן הטהרות והתכנסות פנימית לחיזוק הרוח. עם זאת השליש הראשון של הצום עלול להיות יותר מאתגר מבחינות רבות, פיזיות, פוליטיות וכו'.

האנרגיות של הירח החדש מסמלות עבורנו התמסרות לכוחות האוניברסלים, למטרות אוניברסליות, פעולה למען החברה. לחלקנו זו יכולה להיות הזדמנות בדמות סופה או סערה המתרחשת על מנת להרים את האדם לכוח רוחני שיאפשר שירות לכלל. זו הזדמנות לעבור מן המיקוד בעצמי האינדבידואלי אל עבר שירות לאנושות. הסופה יכולה להיות גם מטאפורית-רגשית וגם פיזית נוכל להרגיש את איתני הטבע מעוררים יותר.

חשוב לחזק תרגול רוחני אבל לא כזה שמעודד אותנו לשקוע בבועה המנותקת מן המציאות, אלא כזה המאפשר לנו לראות את המציאות על כל צדדיה, כפי שהיא. בעיקר יש שני כיוונים עיקרים שכדאי למצוא את הדרך לגשר ביניהם, זה החומרי, הארצי, מול זה המעורר בנו כמיהה אל מה שאין ביכולתנו לתאר, עולם הרוח. הבעיה עם האנרגיות הללו היא כאשר אנחנו מוצאים את עצמנו בחיים כפולים עם צד אפל שכלול בהם. קשה לנו יותר כעת להפגש עם הצד האפל של החיים בגלל חוסר יכולת או רצון להתמודד עם הסבל האנושי, עם מה שמכוער ולא נעים. 

זהו זמן שמביא איתו נטייה להאמין באשליה, להרגיש קורבן או להקריב את עצמי למען משהו גדול אבל ללכת לאיבוד בתוך זה, להרגיש פחד קיומי ותלישות מהמציאות. כמו כן עלול להיות פיזור אנרגטי. לכן חשוב לחזק גבולות אנרגטיים על ידי הגנות מסוגים שונים. למשל מנטרות, תפילות, הדמיה של בועות הגנה וכדומה. 

שהיה במקורות מים גדולים מומלצת, לשלוח ריפוי למים, תרגול לצ'קרה השביעית ובלוטת האיצטרובל, העובדת על החיבור בין האני האישי אל היקום. היא קשורה גם לאיכות השינה והחלימה, ועבודה מודעת עם חלומות יכולה להיות ממש תומכת בהבנת רבדיה השונים של המציאות כעת. 

איזורים יותר רגישים בגוף הם כפות הרגליים והקרסוליים, זרימת הדם והכבד. 

כיוון מומלץ למדיטציה וטקסים: מערב

20 במרץ הוא יום המעבר של השמש ממזל דגים למזל טלה בגלגל המזלות הטרופי. זהו גם יום האסטרולוגיה הבינלאומי ויום השיוויון של האביב. בשעה 5:06 בבוקר תעבור השמש למזל טלה ותביא איתה את בשורת האביב להמיספרה הצפונית של כדור הארץ. ראו את התמונה המצורפת של בניית מקדש המאיה במקסיקו להתכווננות ודיוק הזמנים הללו של ימי השוויון. (צילום: גלי ליבנה). 

זו אולי גם ההזדמנות להסביר בקצרה על ההבדל בין הגלגל הטרופי לזה הסידרלי, שבטח שמתם לב שאני מציינת פה ושם. הגלגל הטרופי הוא גלגל דמיוני המתאר את 12 המזלות האסטרולוגים לפי עונות השנה. המזלות מחולקים ל-12 חלקים שווים של 30 מעלות לכל מזל. חישוב זה לא משתנה.

הגלגל הסידרלי נקבע לפי כוכבי השבת וחישוב הכוכבים "בזמן אמת" ומשתמשים בו בעיקר באסטרולוגיה ההודית, אבל לא רק. גלגל הנקשטרות, הקונסטלציות, הוא גלגל שלישי, מחושב לפי החישוב הסידרלי, אולם הוא גלגל נפרד מ-12 המזלות ומכיל 27 נקשטרות / קונסטלציות. זו גם הסיבה המוטעית שמביאה את האסטרונומים לחשוב שנוסף מזל (המזל ה-13). שתי שיטות החישובים היו מוכרות מאז ומעולם, וכל שיטה עובדת בפני עצמה. אין צורך לחשוב במונחים של מה כן עובד ומה לא עובד, מה נכון ומה לא נכון. החכמה האסטרולוגית מציגה לנו את האפשרויות הסמליות האינסופיות שבשמיים ושגם האסטרולוגים בזמנים עתיקים יותר ידעו את מה שאנחנו יודעים היום. נכון שהמפה האסטרולוגית בשיטה הטרופית אינה מציגה את מפת השמים בצורה מדעית אחד לאחד, אבל היא עדיין עובדת ויש לה חוקיות משלה שמבוססת על חישוב זמן גאוצנטרי.

ליקוי לבנה/ לבנה מלאה בחמש מעלות מזל מאזנים (גלגל טרופי) ב-25/3 בשעה 9:00 בבוקר / Hasta Nakshatra (גלגל סידרלי)

הליקוי מביא איתו דגש על שיתופי פעולה ונסיונות גישור ותיווך. עם זאת, אין פה הבטחה להצלחת העניין. בזמן הליקוי יש גם מבנה של יוד / אצבע אלוהים בין זנב הדרקון, ונוס ויופיטר. המבנה הזה מעביר לנו את המסר שתחושת השלום, השךווה וההרמוניה שאנחנו מחפשים מגיעה עם נאיביות מסוימת ושאיפות שאינן בהכרח מציאותיות. הנטייה לאידיאליזם ולחלום לאהבה ללא תנאי של כל יצורי הבריאה עלולים להתנפץ אל מול המציאות, אשר מראה לנו את הפרדוקסים והסתירות מכל הצדדים. הפתרון למצב המתסכל ולהתפכחות מאשליות היא חיזוק אידיאולוגיה יציבה ושמירה על  האינדבידואליות והעצמאות. כמו כן, יש צורך בפתרונות חדשים ולא הליכה בדרכים הישנות והשמרניות. זה בסדר להביע דעה גם אם נדמה לכם שלא שומעים אותה. קשרים עם אנשים אחרים, שלום או מלחמה (אם כי יותר שלום מאשר מלחמה), לשים לב לצורך לשרת ולרצות את כל מי שמסביב, כל זה על הפרק. חשוב להתמודד עם אלו מבלי לאבד את העצמי. מדובר על איזון עדין וכמעט בלתי אפשרי בין הקטבים, כמו בקלף המיזוג בטארוט. החזקת המים בשני הצדדים מבלי שישפכו אינו עניין של מה בכך. (הקלף שבתמונה הוא שחזור של טארוט מרסיי על ידי ד"ר יואב בן-דב ז"ל). 

מומלץ להתמקד בשיפור תקשורת בין אישית, ביצירת אמנות, בעיקר כזו שנעשית במלאכת יד. לשים לב לכליות, אזניים, מערכת העצבים, ידיים, צינון, אלרגיות והעור.  כדאי סביב הזמן הזה להנות מאור השמש, לעשות פעילויות בשמש או לחזור על מנטרות לשמש. נשימות דרך הנחיר הימני יכולות להיות תרגול טוב לחיזוק אנרגיית השמש ואחד משלושת ערוצי האנרגיה המרכזיים בגוף הנקרא פינגלה נאדי Pingala Nadi. זהו ערוץ אנרגיה אשר לפי הפילוסופיה היוגית קשור לתחושת חיוניות, מיקוד, ההמיספרה השמאלית של המוח וצד ימין של הגוף. גם תרגול של נאדי שודהנה יכול לתמוך באיזון האנרגטי. 

כיוון מומלץ למדיטציה וטקסים:  דרום

בחודש מרץ גם יופיטר (צדק) ואורנוס (רהב) מתחילים להתקרב אל הצמידות שלהם במזל שור. הצמידות הזו, שתהיה בדיוק על השמש הלידתית בשור במפת מדינת ישראל, היא בעצם תחילתו של מחזור חדש בין הפלנטות. המחזור הקודם החל ביוני 2010 במזל טלה. פריצות דרך מדעיות חשובות בהתפתחות המדע התרחשו יחד עם המחזור של יופיטר ואורנוס לאורך התקופות, החל מקפלר וגלילאו ועד הייזנברג ובוהר. הצמידות המדויקת ותחילת המחזור תהיה רק ב-21 באפריל, אולם השניים כבר נמצאים בטווח המעלות שבונה את האנרגיה החדשה והמרגשת של המחזור הזה. 

לקראת סוף מרץ מרקורי מאט את תנועתו ויעצור לקראת נסיגה ב-27 מעלות מזל טלה בראשון באפריל. זה יוסיף עוד גוון לבלבול של החודש. דברים מתחילים להאט ועולים אתגרים חדשים. עוד על נסיגת מרקורי בטלה בתחזית אפריל.

*כל הזמנים המוזכרים בתחזית הם לפי שעון ישראל

** נקשטרה היא קונסטלציית כוכבים. המילה מגיעה מן האסטרולוגיה ההודית.