מפת השמים בחודש אפריל מגוונת מאוד ויש בה התרחשויות חשובות כל החודש. בעוד אנחנו נפרדים מהאנרגיות של ליקוי הלבנה ב- 25/3, כבר מתכוננים לליקוי החמה הבא בעונה זו. האירועים השמימיים המרכזיים הם ליקוי החמה ב-8 באפריל, יחד עם הצמידות של מרס וסטורן והמחזור החדש של יופיטר ואורנוס , כולם מציעים לנו חודש לא שגרתי ומעניין. ליקויים מביאים עבורנו אירועים שיכולים להיות קטליזטורים למודעות ולהתפתחות. יכולות להיות הפתעות רבות בצד אי-ודאות וחוסר בהירות. מצבים בלתי צפויים לטוב ולרע. השאלה היא, כמו עם כל מעבר אסטרולוגי, איך נוכל לתעל את האנרגיה הזו לטובתנו העליונה. בעונת הליקויים האחרונה, שבוע לפני ליקוי החמה, חווינו אירוע טראומטי אשר הציף הרבה דברים לא קלים ואת המצב הקרמתי המסובך סביב מערכות היחסים (מאזניים) עם שכנינו. ליקוי החמה ב-8 באפריל יהיה ליקוי משלים לליקוי מאוקטובר 2023, ולכן זהו זמן חשוב עבור התהליך שנפתח לפני חצי שנה. עוד על כך בהמשך התחזית. 

מרקורי פותח את החודש עם נסיגה במזל טלה (גלגל טרופי וסידרלי). זו הנסיגה הראשונה באלמנט האש מתוך סדרה של חמש נסיגות באלמנט, כשהאחרונה תהיה באוגוסט 2025. הנסיגה במזלות האש יכולה לאמן אותנו להתבונן יותר בזהירות ברעיונות שמלהיבים אותנו ולמצוא דרכים חדשות לתעל את האנרגיה שלנו. אלמנט האש מביא איתו יצירתיות, ספונטניות, חוויות וריגושים והנעה אינטואיטיבית של חיינו מתוך אופטימיות, כמו גם את האנרגיה הדרושה להניע דברים. הנסיגות של מרקורי באלמנט האש יכולות להיות מתסכלות עבור האש כי יש צורך למתן את המהירות שבה הדברים נעשים על מנת לא לשרוף הכל בפזיזות, ולמצוא מחדש את הדלק שמניע אותנו. זה אומר גם לחדש מאגרי אנרגיה פנימיים, ולמצוא מקורות השראה חדשים ליצירתיות שלנו. 

הנסיגה הספציפית הזו יכולה להעלות מחדש פרוייקטים חדשים או להביא אותנו לבחון מחדש דברים שרצינו לעשות וליצור אבל אולי הם לא מתאימים במיוחד עבורנו, או שצריך שינוי גישה. 

הזמנים החשובים במהלך הנסיגה יהיו הימים שסביב תחילת הנסיגה, המפגש עם השמש ותחילת מחזור מרקורי חדש ב-12 באפריל, די קרוב למעלת ליקוי החמה ארבעה ימים לפני, וגם הימים של החזרה להילוך ישיר ב-27 באפריל הם חשובים. 

כמו כן, לאורך הנסיגה מרקורי נפגש בפעם השניה, ותהיה גם שלישית אחרי סיום הנסיגה, עם ראש הדרקון וכירון. מרקורי וראהו \ ראש דרקון מדברים על תקשורת עם גורמים זרים, מידע ומסחר ובכלל אוריינטציה בחיים חוברים אל הצללים, אל משהו יותר פראי ופחות מסודר, אל גורמים זרים שמעורבים בכל מה שקורה ומנהלים את התקשורת, התנועה והמסחר. מילים יכולות לצאת בקלות מהקשרן (גם עם כירון). מרקורי וכירון יחד מראים כיצד מילים ורעיונות יכולים להיות מחוברים כרגע לידע גבוה יותר, אולם לא תמיד מובן ויש קושי להעביר אותו. כמו כן יש נטייה עם הצמידות הזו לחוות קשיים ותסכול בתקשורת באופן כללי ולכן השתיקה מומלצת אם אין משהו ברור ובהיר להעביר ולתקשר. השתיקה במקרה הזה תהיה בעלת אופי של ריפוי. הסכמים יצליחו רק עם פשרות וויתורים. 

סטורן (שבתאי) משנה נקשטרה (קונסטלציה/אחוזת ירח) ב-6 באפריל, ועובר ל- Purva Bhadrapada Nakshatra עד לאוקטובר 2024, ומדצמבר 2024 עד סוף אפריל 2025. התקופה הזו יכולה להביא איתה עוד סערות המיועדות לניקוי קרמתי. סערות שיוכלו לעזור לנו לעשות את החיבור בין הצד האפל לצד המואר. יתכן ונפגוש אנשים או מצבים שבהם נרגיש שאנחנו לא מקבלים את התמונה המלאה מהאחראים עלינו, שיש מוסר כפול בדרך שפועלים בעולם. זהו מעבר שיכול גם להעלות עבור עצמנו את הקושי להציג משהו אחד לעולם החיצוני, אולם להיות במקום אחר מבפנים. 

סטורן מייצג את השירות שלנו לאחרים, את הקרמה על כל סוגיה. כל מה שנעשה באופן לא מיושר והגון לא יחזיק מעמד.  בקונסטלציה הזו נוכל לחוות את הפירות של עבודה שנעשתה ביושר ומבלי לעגל פינות, בעיקר בתחומי הרוח, ההתפתחות הרוחנית והמטאפיזיקה. קרמה יוגה היא תרגול מומלץ במיוחד עבור מי שסטורן יהיה במעבר על נקודות חשובות במפת הלידה שלו. ובכלל זהו זמן טוב להתמיד בתרגולים הרוחניים עם סבלנות, יציבות וגישה מובנית ומתודית. סטורן בנקשטרה הזו יוכל להביא אותנו למצוא את הדרך לקחת את הידע שלנו למשהו יותר פרקטי ומקורקע, להפוך את האיזוטרי והאבסטרקטי מדיי לחוויה שמחוברת לזמן ולמקום. זוהי רוחניות פרקטית וכדאי שזה יהיה גם תוך כדי מתן שירות לאחרים באופן לא אנוכי. 

באופן קצת שונה זו יכולה להיות תקופה שגם תחומי המדע יוכלו לגלות ידע חשוב על היקום, או שנראה יותר מחקרים המנסים להבין את הצד המטאפיזי של החיים. 

תנוחות יוגה מתאימות לאיזון ההשפעה הפלנטרית הזו יהיו תנוחות של עמידה על רגל אחת Ekapada. 

8/4 ליקוי חמה מלא / מחזור לבנה חדש במזל טלה (גלגל טרופי) בשעה 20:20 שעון ישראל / Revati Nakshatra (גלגל סידרלי)

כירון שהיה דומיננטי בצמידות לראש הדרקון במהלך פברואר ומרץ, מודגש עתה על ידי ליקוי החמה (מסלול הליקוי עובר באמריקה ולא נראה בישראל). זוהי הזדמנות נוספת לריפוי פצעים כרונים וטראומות מן העבר הקרוב והרחוק. הכוונה בתהליך הזה היא שחרור ממעגל הסבל לכן חשוב מאוד למצוא את הדרך, גם אם הקטנה ביותר, בחייכם על מנת להתמודד עם משהו כרוני, שחוזר על עצמו וקשה להתמודד איתו, שיכול לעלות בזמן הזה. 

מרקורי, נותן הדיבור, יהיה גם הוא בטווח המעלות של ליקוי החמה וככתוב למעלה, הוא בנסיגה רוב החודש. זה נותן לנסיגה עוד נופך של תקשורת שצריכה לעבור התמרה. דברים הקשורים לחוזים, תנועה, נסיעות, העברת מידע ותקשורת פחות מקבלים תמיכה מהליקוי לצערנו. יתכן ונקבל ידיעות אשר יכילו בתוכן את הכאב והתסכול של הזמנים שבהם אנחנו נמצאים. 

זהו זמן של תקשורת מרפאת ומקרבת. מומלץ לבחור את  מילותינו בזהירות ובחכמה, לנסות ככל שניתן לזרוע זרעים של ריפוי ותיקון דרך התקשורת ולא לפגוע באף אחד. עם זאת, יתכן ונרגיש כי הידע שאנחנו מעבירים אינו מצליח לעבור ולהגיע ללבבותיהם של אחרים בגלל טראומות, פחדים וכאבים, וגם חוסר רצון לשחרר את מה שגורם לכאב. במקרה הזה חשוב לעשות כמיטב יכולתנו ולשחרר היכן שצריך. 

הליקוי יכול להביא אותנו גם למצוא את המילים שחיפשנו תקופה ארוכה, לעזור לנו לשחרר מחסומים בכל הקשור לכתיבה ולגוף המנטלי באופן כללי. יכול להיות עומס יתר על מערכת העצבים וחשוב למצוא את הזמן לאיזון ורגיעה ולצמצם ככל שניתן את המתח העצבי והבלבול המנטלי. כמו כן יכולים להיות עומסים על מערכות תקשורת קולקטיביות וגם בעיות ו"נפילות מתח" טכנולוגיות. לא אתפלא אם יהיו גם נסיונות למתקפות סייבר. 

הליקוי ישפיע עליכם בהתאם למיקומו על המפה האישית שלכם. מבחינת מדינת ישראל, הליקוי ישפיע על הציר הבסיסי של מפת המדינה ולכן חשוב ביותר, בדיוק כמו הליקוי ב-14 באוקטובר 2023. זהו הליקוי המשלים של הליקוי מאוקטובר השחור, ויכול לסיים דברים, לרסן, או להביא איתו תסכול נוסף וחוסר אונים, מתוך הבנה עמוקה שיש פה כאב שקשה מאוד להשתחרר ממנו. הליקוי יהיה בבית האוהבים והאויבים במפת ישראל, כך שהכל פתוח מבחינת המשך המלחמה, ואם יש זמן שצריך בו את התפילות והכוונות של כולנו זה עכשיו. להחזיק בתודעה גבוהה ונקיה ככל שניתן. עם זאת התפילות חשובות גם בעיקר כי כן ש פוטנציאל החודש לשחרור החטופים ולהגעה להסכמים. הדרך לשם לא תהיה קלה, ועלולה לכלול הרבה פשרות ואי-הבנות שונות, אבל זה כן אפשרי.  

מומלץ לאזן את הצ'קרה החמישית – וישודהה, איזור הגרון, בלוטת התריס, אברי הדיבור, וגם הגפיים. יכולה להחוות דיסאוריינטציה ובלבול מנטלי.

כיוון מומלץ למדיטציה וטקסים: מזרח

מרס וסטורן יהיו בצמידות המדויקת שלהם ב-11 באפריל במזל דגים (גלגל טרופי) / Purva Bhadrapada Nakshatra. ההיבט הזה יורגש גם לפחות שבוע לפני וגם אחרי, כך שזהו רק תאריך עוגן. המפגש בין מרס (מאדים) וסטורן (שבתאי) נחשב כמפגש לא קל בכלל מבחינה אסטרולוגית. לפני כשנתיים, עם הצמידות של מרס וסטורן רוסיה פלשה לאוקראינה. לכן זהו מצב פלנטרי שמצד אחד יכול להוביל להסלמה פוליטית, להפגנת כוח, אבל מצד שני יש לו היבט אחר של עצירה וריסון. 

אני כרגע בוחרת להתמקד בהיבט הזה של הריסון, בעיקר כי הצמידות של מרס וסטורן נקראת גם יאמה יוגה (Yama Yoga). כלומר החיבור של שתי הפלנטות מלמד אותנו על ריסון (יאמה בסנסקריט) או על חוקי הקרמה שקשורים לפעולות שלנו בעולם. ישנם סוגים שונים של קרמה (פעולה בסנסקריט), והמפגש בין סטורן שמייצג את הקרמה באופן כללי, לבין מרס שמייצג את הקרמה של הפעולה העכשווית שלנו, הוא זמן קריטי. המפגש הזה מחזק את ההבנה שלנו שלכל פעולה שנעשה תהיה תוצאה כלשהי. כלומר בזמן הזה אנחנו עלולים לייצר קרמה שתפגע בעצמנו ובאחרים מסביבנו, או להפעיל גם תוך כדי קרמה שהגענו איתה מחיים קודמים. הליקוי שקורה סביב הצמידות הזו מחזק גם הוא את הצורך שלנו להיות בהתכווננות אחרת ועם יותר מודעות, או בחירה מודעת, למה אנחנו מביאים איתנו לעולם.

שימו לב שאתם לא מוצאים את עצמכם בעשיית יתר ובמאמץ יתר, ואם אתם כן במקום הזה וודאו שאתם יכולים לעמוד בכך. מערכת השלד, הקרסוליים וכפות הרגליים יכולים להיות יותר רגישים בזמן הזה עם פוטנציאל לדלקתיות ושרירים כואבים ותפוסים. זכרו שאפשר למנוע את הדברים הללו עם מודעות למצבים מועדים לפורענות.

עוד ניתן לכתוב על הצמידות הזו שיאמה הוא גם אל המוות במיתולוגיה ההודית. החיבור הפלנטרי הזה בקונסטלציה הספציפית שלו, יוכל להתאזן גם דרך פעולות לטיהור וגם להתיידד עם הנושא של מוות ולידה מחדש על מנת להבין את מה מה שנמצא מעבר לממד החומרי ולעולם התופעות. 

ברוח הצמידות של מרס וסטורן הנה מילותיו של המשורר ההודי רבינדרנת טגור: 

"Let me not pray to be sheltered from dangers,

but to be fearless in facing them.

Let me not beg for the stilling of my pain,

but for the heart to conquer it.”

Rabindranath Tagore

ונוס (נוגה), הקשורה למערכות יחסים, נשים, הנאות החושים וענייני כלכלה ורכוש, תהיה במצב כוכבי קצת יותר מאתגר מסביבות 14 עד 23 באפריל. קשרים עם אחרים יכולים להיות מתסכלים וחשוב לא ליפול במקומות של ערך עצמי נמוך או חיפושי ריגושים שיכולים להרוס קשרים. כן יש כעת יותר צורך בעצמאות, ואם אתם נמצאים במערכת יחסים ומרגישים קצת חנוקים וחסרי סבלנות, נסו לחכות לסוף החודש ולראות אם אתם מרגישים אותו הדבר. זהו רק עוד מהלך בשמים שמצטרף למהלכים הכוכביים האחרים, המעוררים אותנו לרצות להתחדש ולשנות. 

מחזור חדש של הכוכבים יופיטר ואורנוס מתחיל ב-21 באפריל 2024. כל מחזור של שני כוכבים מתחיל בצמידות של שניהם באותה מעלה באותו המזל. משם הכוכבים ימשיכו את המחזור עם היבטים שונים. אורך המחזור הכוכבי תלוי במהירות התנועה של הכוכבים. במקרה של יופיטר ואורנוס, זהו מחזור שמתחיל בכל 14 שנה. המחזור הקודם החל בשנת 2010 כאשר יופיטר ואורנוס היו יחד במעלה קריטית – 0 במזל טלה (גלגל טרופי). כמה אירועים משמעותיים שהיו סביב הזמן הזה הם: המשט לעזה על המרמריס, שבמהלכו נהרגו פעילים. כמו כן היו הפגנות קשות בתאילנד. בשנת 2010 וגם החל 'האביב הערבי'. למיטב הבנתי גם באפריל הקרוב מתוכנן משט לחופי עזה, כך שהאנרגיות דומות, אם כי התוצאות עלולות להיות שונות הפעם. 

בשנת 1941 היה מחזור יופיטר ואורנוס האחרון במזל שור (גלגל טרופי וסידרלי) כמו עכשיו. זו הייתה בגדול שנה די אפלה במסגרת מלחמת העולם השניה. אני לא אכנס כאן לפרטים, בעיקר כי היו גם מחזורים פלנטריים אחרים שהשפיעו והם לא נמצאים כעת במפת השמים. עם זאת, אירוע מעניין אחד ששווה לציין הוא יציאתו לאקרנים של הסרט "האזרח קיין". במאי הסרט אורסון וולס, שזה היה סרטו הראשון, פרץ דרך עם סגנון הצילומים האמנותי החדשני בסרט והשאיר את חותמו על עולם הקולנוע. אז אנחנו יכולים בהחלט לצפות לתקופה של פריצות דרך בתחומים שונים. 

יופיטר הוא תקווה ואופטימיות, מביא איתו חכמה, חזון, מסעות פילוסופים ואידיאולוגיה. יופיטר יכול להביא איתו יותר מדיי מכל דבר, הגזמה ואי יכולת לראות את המציאות כפי שהיא. אורנוס מביא איתו חדשנות טכנולוגית, רעיונות חדשים, גם מבחינה חברתית, אולם עלול להביא איתו גם ניכור ותחושת ניתוק, אליטיזם ועוררות יתר של מערכת העצבים. 

ההיסטוריה אינה חוזרת על עצמה באופן מדויקת, בדיוק כפי שמפת השמים לא תחזור על עצמה באופן מדויק כמו בעבר. עם זאת הנושאים של יופיטר וארנוס פעמים רבות בעבר הביאו איתם עוררות חברתית, הפגנות, מהפכות, מרידות וגם גילויים מדעיים חשובים. לכן סביב הזמן הזה נוכל לראות מה מביאה איתה הפתיחה של המחזור החדש והיכן אנחנו יכולים להרגיש את המקומות שזקוקים לשדרוג של ידע, תובנות חדשות, פריצות דרך, גם בתחום הכלכלי והמטבעות הווירטואלים שנמצאים בנסיקה כעת. אני מעריכה שיהיו גם אירועים מפתיעים סביב השקעות והון. 

השמש של מדינת ישראל נמצאת במעלת הצמידות ומול כירון הלידתי ויכולים להיות אירועים חשובים סביב הזמן הזה עבור המדינה. 

הלבנה מלאה בעקרב (גלגל טרופי) ב-24 באפריל בשעה 1:48 לפנות בוקר שעון ישראל / Swati Nakshatra (גלגל סידרלי) מביאה איתה חיבור אל העומקים ופוטנציאל לשחרור רדיקלי של פחדים עמוקים. מומלץ לקרוא על פלוטו בדלי באתר שלי מכיוון שפלוטו יהיה מודגש בזמן מחזור הלבנה המלאה הזה ומציע את תהליכי העומק הלא מתפשרים שלו והצורך להתעמת עם העולם כדי להגיע אל האמת החבויה מתחת לפני השטח. פלוטו גם עומד לפני כניסה לנסיגה בתחילת מאי וזהו זמן שבו הרבה מהנושאים הפלוטונים עולים לפני השטח. נושאים לא קלילים בדרך כלל ובחלקם אף קשים לעיכול רגשי ופיזי. לכן, גם כשמתבוססים בבוץ או הביוב עולה על גדותיו, מומלץ להמנע מדרמות ומניפולציות רגשיות המגיעות מפחד להתמודד עם רגשות עמוקים, פחדים וכאבים. כמו כן שימו לב למקומות שבהם אתם מכורים לדרמות או מרגישים רעב, חסך ותשוקה מתגברים וכיצד יש לזה פיצוי (אם יש). 

מי שנולדו עם פלנטות ונקודות אחרות במעלות הראשונות של המזלות הקבועים יהיו יותר מושפעים מהבשלות והאור ששופך עבורנו הירח המלא. מדינת ישראל למשל נולדה עם ירח בתחילת אריה ולכן זהו זמן של מודעות ועצמאות, ואולי גם ניתוק מגורמים כובלים. ההשפעות במפת ישראל הן בעיקר על גורמי סמכות, ממשלה, כנסת, בתי משפט, צבא וכדומה. יתכן ונראה עזיבה כלשהי מצד גורמים כלשהם, או נסיונות לשינויים רדיקלים. בכל מקרה הדברים רוצים לנוע, והתנועה יכולה להיות כמו רוח שמעיפה דברים לכל עבר. בתוך הרוחות החזקות, שיכולות להיות מטאפוריות וגם פיזיות, אנחנו יכולים לאזן את הסערה החיצונית עם טכניקות נשימה שונות (פראניאמה) על מנת לשמור על בהירות חשוב לבחור בצד של הריפוי, למרות סערות רגשיות, ולא בצד ההרסני. 

שימו לב כעת לעור, למערכת השתן והכליות, למעיים ולאברי הסילוק וכל איזורי הצ'קרות הראשונה והשניה.  אני ממליצה לנצל את הזמן הזה לניקוי רעלים עמוק, גם כי זו העונה של הניקויים וגם כי הלבנה המלאה מציעה לנו אפשרות לניקוי רב מימדי, פיזי, רגשי ומנטלי. 

כיוון מומלץ למדיטציה וטקסים: צפון

אנחנו מסיימים את חודש אפריל עם חזרה של מרקורי להילוך ישיר ב-27 באפריל, כאשר באותם הימים יש מפגש צמוד בין מרס לנפטון שמוסיף אנרגיות של שליחות ודבקות במטרה, אישית או קולקטיבית, או דבקות בהליכה בדרך הרוחנית, או פשוט הליכה לאיבוד. בכל מקרה, דרושים גמישות, פיזית, רגשית ומנטלית להתמודדות עם כאוס פוטנציאלי. מומלץ להתחבר לטבע, גם ברמה תודעתית ולנסות להתמודד עם המציאות הרב ממדית בכלים רוחניים וללא פחד מן הלא נודע. 

********

גלי ליבנה I אסטרולוגיה מערבית והודית, יעוצים אישיים, הרצאות וקורסים I קונדליני יוגה שיעורים, סדנאות וקורסי מורים I הפילוסופיה של היוגה I קירטאן ושירה מקודשת I  

לשיעורי קונדליני יוגה ו/או לקביעת פגישת קריאה אסטרולוגית אישית צרו קשר בווטסאפ 054-7371187

למי שרוצים עוד מידע על מעברים אסטרולוגים ועוד טיפים יוגים לזמנים, אפשר להצטרף לקבוצה שקטה בווטסאפ: https://chat.whatsapp.com/HVNJC6k7uiS1D1IDkM28TA 

או בטלגרם: https://t.me/healingstarastroyoga