בהמשך לתקופה הדחוסה ביותר מבחינה אנרגטית שאנחנו נמצאים בה כעת, אנחנו מגיעים לשיא נוסף עם ליקוי החמה המלא. הליקויים הם תמיד זמן מלא התרחשויות, זמן שמעצים את התהליכים הקורים בחיינו ומביא פעמים רבות לסיומים ולהתחלות חדשות. בנובמבר 2012 מתרחשים שני ליקויים, הראשון יהיה ליקוי חמה מלא שיתרחש ב- 14 בנובמבר בשעה חצות ו-7 דקות במזל עקרב 56’21. השילוב של הליקוי המלא עם הסופר ירח (הירח קרוב יותר לכדור הארץ) ומזל עקרב מביא איתו דחיסות רגשית גבוהה ביותר. מזל עקרב בפני עצמו נחשב למזל שקשור לתהליכים של מוות ולידה מחדש ובעצם מעצים את העוצמות הרגשיות שטמונות בליקוי החמה המלא, כמו גם מזכיר לנו את המשימה של נשמתנו. הליקוי מביא איתו גם הרבה דרמות ועומסים רגשיים, יכול להעלות לפני השטח רגשות חזקים שהיו אצורים בתוכנו, ברמה זו או אחרת, מה שיכול להביא גם להתפרצויות רגשיות והרבה מטענים רגשיים יכולים להתפוצץ. לכן חשוב לדעת לנטרל אותם כדי שלא לפגוע בעצמנו או באחרים. עם המטענים האלו יכולים לעלות רגשות לא פתורים וטראומות מהעבר או אירועים המביאים לטראומה אישית או קולקטיבית. התחושה הכללית היא שצריך לתת למשהו ללכת ולמשהו אחר להכנס לחיינו. לא תמיד השחרור יהיה קל, אולם אם תדעו להתמסר ולזכור את המטרה שמעבר לרגע הזה, תוכלו לעבור את התהליך עם מינון משברים נמוך יותר. שימו לב מה או מי אתם צריכים לשחרר מחייכם: מערכות יחסים, מקום עבודה, חברים ואולי אפילו פרידה מאנשים אהובים. תנו למפלצות ולשדים לעלות, למדו להכיל אותם אבל גם לנקות את הגוף מכל מה שמרעיל ותנו לתהליך לעשות ניקוי פנימי עמוק ההכרחי למעבר האנרגטי והפיזי כאחד.

זהו גם הליקוי הראשון בשנה הקרובה בציר שור/עקרב, הציר שבו נמצאים הדרקונים של הירח (ליקויים נוספים בציר יהיו באביב 2013). ציר המזלות הזה מדבר איתנו על היכולת להעריך את עצמנו, לפתח הערכה עצמית ומנגד לעבור לשלב שבו אנחנו משתפים אחרים במשאבים שלנו, לומדים לתת אמון ולשחרר. השור מלמד אותנו סיפוק עצמי ויציבות והעקרב מלמד לשחרר ולעבור לשלב הבא. לשור קשה לשחרר מכיוון שהוא אוהב להחזיק בדברים ולשמר אותם לאורך זמן, אולם העקרב מזכיר לנו שאם לא תהיה תחלופה אנרגטית טבעית בחיינו לא נוכל להתקדם הלאה.

האנרגיה העקרבית קשורה גם לאנרגיית הקונדליני, אנרגיית הנחש הנמצאת בתחתית האגן, והעלאתה היא בעצם תהליך של  מודעות חדשה, או שנכון יותר לומר ישנה, מכיוון שבתהליך ההערה של הקונדליני אנחנו נזכרים ברמת הנשמה מה הגענו לכאן לעשות, וזוכרים את עצם העובדה שאנחנו חלק מהאינסוף והנפרדות שלנו היא רק אשליה. עם הליקוי בעקרב יהיו כאלו שיכולים לחוות חוויה כזו של עליית קונדליני, שהיא האנרגיה היצירתית האינסופית, אולם התחושה עצמה עם הליקוי היא כזו לכולם, גם אם זה לא קורה בפועל. דברים יכולים לקרות בבת אחת, להטות את הדברים לכאן ולכאן, ולהביא אותנו למודעות חדשה לגמרי.

התחושה היא שאנחנו נמצאים על סף של שינוי ברמות שונות, ובבת אחת יכולים לעלות לפני השטח הרבה דברים שהודחקו והסתתרו במשך השנים. לימדנו את עצמנו בחברה שבה אנחנו חיים להדחיק פחדים, כאבים ולא לדבר על נושאים כמו מוות ומיניות. דווקא עכשיו, כאשר פלוטו, שליט מזל עקרב ולכן שליט הליקוי, נמצא בסקוור לאוראנוס, זה מחזק את האפשרות של חוויה מהירה ועוצמתית בכל מה שקשור לתהליכי ההתפתחות שלנו. עזרו לעצמכם לשחרר את המחסומים וההתניות הישנות ונסו לתת לתהליך לקרות במלואו. לפעמים בתהליכי כיוונון והתמרה אנחנו יכולים להרגיש שהדברים לא בשליטה, אולם חשוב כן לשמור על מרכז הלב מאוזן כדי לא ללכת לאיבוד בתהליכים האנרגטיים העוצמתיים.

האזורים הרגישים בגוף הם איזור האגן שבו אנחנו מחזיקים את הרגשות, והצ’אקרות הראשונה והשניה במיוחד. חשוב להתכוונן לשמירה על איזון רגשי, לזכור לנשום וללמוד בתהליך לשלוט ברגשות כמו כעסים, קנאה, שנאה או כל דבר המביא אותנו להתנהגות אובססיבית.

תאריכים רגישים:

* מרקורי, שעבר לנסיגה ב- 6 בנובמבר (ממזל קשת למזל עקרב) יעבור על מעלת הליקוי פעמיים ויפעיל אותה בתאריכים: 20 בנובמבר ו- 3 בדצמבר.

* ראש דרקון של הירח יהיה על מעלת הליקוי בסוף ינואר ותחילת פברואר 2013.

 טווח ההשפעה של הליקוי יהיה ארוך והשפעותיו יורגשו גם לפני וגם עד חצי שנה אחרי! אז שימו לב היכן הליקוי נופל במפת הלידה שלכם, באיזה בית והאם מפעיל נקודות רגישות במיוחד כמו השמש, ירח, אופק וכל שאר הקרנות, הדרקונים של הירח. כל פלנטה או נקודה שעליה משפיע הליקוי מביאים פוטנציאל לשינו עמוק ומשמעותי בחייכם. כאמור זה לא קורה בהכרח ביום הליקוי. לכל מי שיש פלנטות בעקרב, שור, אריה ודלי יהיה יותר רגיש לליקוי, כמובן תלוי בטווח המעלות.

תרגול מומלץ לזמן הליקוי הוא סאט קריה

 ליקוי הירח יתרחש ב- 28 בנובמבר במעלה 46’6 בתאומים (ירח) קשת (שמש). הליקוי יהיה בסקוור לכירון בדגים ומציע לנו הזדמנות לעבור תהליכים רגשיים הקשורים למערכת האמונות שלנו. ההבנה שלא תמיד אנחנו צודקים והכרה בכך שיתכן והדרך שבחרנו עבור עצמנו היא האמת שלנו, אולם יש עוד דרכים להגיע לשם וחשוב להכיר ביחסיות הזו. זה דורש מאיתנו ראיית עולם רחבה יותר והרבה חמלה. בסופו של יום התהליכים האלו יכולים להצביע על שינויים גם במערכת האמונות שלנו.

בנובמבר 2011 היו ליקויים דומים שהעלו לפני השטח את כל הנושא של הדרת נשים וגם הגזענות כלפי הפליטים. הנושאים הלאו יכולים לחזור שוב למודעות, ועם כירון בדגים כנקודת אמצע של הליקוי אנחנו יכולים לנסות להתמקד בריפוי.