חודש ינואר נפתח עם כמה יציאות מנסיגה של פלנטות. יופיטר, כירון ומרקורי, כולם יוצאים מנסיגה, והתחושה יכולה להיות מצד אחד כאילו משהו שהיה תקוע משתחרר ואפשר להתחיל לראות את הדברים יותר בבהירות. מן הצד השני בינואר אולי לא תהיה לנו עדיין את היציבות שאותה אנחנו מבקשים. פלוטו נמצא במעלה הקריטית של סוף מזל גדי, לקראת המעבר למזל דלי ויהיה דומיננטי לאורך כל החודש. זה אומר שהאנרגיה של מעברים בין הישן לחדש, בן מה שרוצה לעבור מיחזור וטרנספורציה לבין מה שרוצה להוולד מחדש בדרך אחרת, להיות מוגדר בצורה חדשה, יקבל יותר מקום ונוכחות מבחינה אנרגטית. המשמעות של זה היא שיש לנו חודש שמומלץ מאוד לחזק בו את מערכת העצבים ואת מערכת השלד והגוף הפיזי, להמשיך לתחזק את הנוכחות שלנו בכל דבר שנעשה, לחזק את המרכז הפנימי ככל שניתן.  

ב-3 בינואר מרקורי יוצא בנסיגה במעלה 22 קשת, בסקוור לנפטון. בעצם מאז ה-25 בדצמבר ועד ה-14 בינואר, המעבר של מרקורי לנפטון יורגש. המעבר הזה עלול לייצר בלבול וגם בהירות. זה נשמע מאוד פרדוקסלי, אבל אלו חיינו עם נפטון. פרדוקס שאינו נגמר. כאשר מרקורי נמצא בקשת האבסטרקטיות מתגברת ומשתלטת על החשיבה הלוגית, הרציונלית. השאלה האם אנחנו יכולים לאפשר לעצמנו לראות מעבר ללוגי ולרציונלי. לחשוב קצת אחרת על האמת ומהות החיים. זהו זמן שמצריך מאיתנו לבחון שוב את האמיתות האידיאולוגיות, הדתיות, הפילוסופיות שעליהן אנחנו מבססים את נקודת המבט שלנו על החיים. נקודת המבט הזו היא זו שמכתיבה עבורנו בדרך כלל כיצד ננווט בדרכנו, באיזה דרכים נבחר ללכת. 

הנסיגה של מרקורי יחד עם ההיבט לנפטון שבשו קצת את הדרך הזו ואולי גם העלו שאלות קיומיות באשר למקום שלנו בעולם. כעת, כשמרקורי יוצא מנסיגה במזל קשת וגם יופיטר יצא מנסיגה, אנחנו יכולים לקבל תשובות חדשות ורעננות לשאלות שעלו. לכן חשוב לשמור על ראש פתוח ולא להתקבע במה שמוכתב לנו, אלא לאפשר לרעיונות חדשים ויצירתיים להכנס, גם אם הם יוצרים עוד קצת בלבול. לפעמים הבלבול חשוב כדי שנוכל לפרום את הקשרים שמעכבים אותנו ולאפשר לעצמנו את המתנה של חשיבה אינטואיטיבית והקשבה לטבע, לחיים ולכל מה שגדול מאיתנו. עם זאת עדיין חשוב לזכור לברור את האמת מכל מה שמציג את עצמו כאמת. שקרים בשם אידיאולוגיות ודתות עדיין יכולים לצוף על פני השטח ומומלץ לאמן את עצמנו לברור את מקורות צריכת המידע שלנו. מאוד קל עבורנו בימים אלו להסחף עם חצאי אמיתות ומשאלות לב, לראות את המציאות בדרך שאולי קצת מעוותת כי יותר נוח לנו. כי זה לא מעמת אותנו עם רעיון או אמונה שאנחנו צריכים להתפכח מהם. חשוב אם כך לזכור להיות מחוברים למציאות במקום לברוח לפנטזיות מנותקות. אם יש לכם פלנטות ונקודות רגישות אחרות בסביבות 25 מעלות מזלות קשת, דגים, בתולה ותאומים בעיקר, אבל לא רק, המעבר הזה יהיה יותר קריטי עבורכם.

מרס (מאדים) עובר למזל גדי ב-4 בינואר ומתחיל לחזק את אלמנט האדמה. ביחד עם יופיטר בשור שיצא מנסיגה, מחזור הלבנה החדש וגם מרקורי שיעבור לגדי ב-14 בינואר, אלמנט האדמה יהיה יותר דומיננטי, מה שיוכל לאפשר לנו לקחת את הזמן לבנות ולייצב דברים בחיינו שזקוקים לכך. זה אומר גם קצת יותר תשומת לב לגוף הפיזי, למבנה השלד והעצמות, לעמוד השדרה ולמפרקים. 

עם זאת המעבר של מרס לגדי לא יהיה מסע קליל השנה, זאת במיוחד סביב השליש האחרון של חודש ינואר 2024. אז האנרגיות יהיו קצת יותר לוחמניות ועלולה להיות אגרסיביות במינון יותר גבוה. מרס בגדי מביא איתו עמידות, נחישות וגם רוח לוחמנית. יש לו סבלנות והוא בוחר ללכת בדרך איטית אבל עם יסודות שבנויים היטב. 

מחזור לבנה  חדש יחל ב-11 בינואר ב- 20 מעלות מזל גדי / הנקשטרה  PURVA ASHADHA

סביב האנרגיות של המחזור החדש אפשר לזרוע זרעים של מודעות והתכווננות להתיישרות בנושאים של מוסר ואתיקה. זו הזדמנות לפגוש את עצמנו בצומת דרכים משמעותית, בין המלחמה לשלום, לבחון מי אנחנו בין שני הקצוות והיכן אנחנו יכולים למתוח עבור עצמנו את הקווים והגבולות. התחושה בגדול יכולה להיות של נקודת זמן המחברת בין העבר, ההווה והעתיד ומאפשרת לנו את הבחירה הקרמתית בהתחשב בנסיבות הקיימות. זוהי בחירה ברמת הנשמה, בחירה שעדיף שתעשה בצורה מודעת ככל שאפשר. ההתכווננות הזו מאפשרת לנו גם לחשוף את השלד של דברים ולבחון אם הבסיס חזק ויציב כפי שהיינו רוצים, או לזרוע זרעים של שינוי במערכות אשר אינן מתפקדות בהגינות, ביושר, למען טובת הכלל. מתוך ההתבוננות הזו אפשר להרגיש גם אנרגיה של צמיחה והתחדשות, עם צורך לשדרג ולרענן מערכות קיימות, מבנים ישנים, או פשוט לעזוב לשחרר ולהמשיך הלאה. חשוב לשים לב שהתהפוכות יהיו בעיקר בממד הפיזי, בעבודה עם החומר. אולי נראה בנקים (או כל מוסד ממסדי פטריארכלי ומסורתי  שהוא) משנים צורה או שיטת תשלום אחרת תופסות תאוצה. יש כמובן עוד אפשרויות לשדרוגים והפתעות.

זהו זמן טוב לעבודת איזון וריפוי עם צמחים ואלמנט המים ובכלל. מומלץ לתת גם תשומת לב כיצד האגו שלנו מנהל את חיינו ולבחון האם יש אגרסיביות מנטלית שלא בשליטתנו כתוצאה מכך. מבחינה פיזית האגן, הכליות והריאות יותר רגישות בזמן הזה. מומלץ לחזק גם את השלד הפיזי ועמוד השדרה בפרט. כמו כן אפשר להתמקד במערכת סילוק הפסולת וצ'קרה ראשונה.

הלבנה המלאה תהיה ב-25 בינואר ב-5 מעלות מזל אריה PUSHYA NAKSHATRA

הלבנה המלאה מאירה עבורנו את הצורך להביא את מי שאנחנו כעת אל העולם. עם זאת העולם משתנה בקצב מהיר והשאלות מי אני ומה אני יכולה להביא לעולם הזה, מהיכן מקורות ההשראה והיצירתיות שלי, ואנחנו יכולים להרגיש בשיא היצירה והיצירתיות שלנו במיוחד אם יש פלנטות סביב המעלות הללו. האנרגיות של הלבנה המלאה יכולות בהחלט להחוות כשפע וקבלת הפירות של קרמה טובה. מומלץ לשים לב לאיכות הדיבור והמילה סביב הזמן הזה ומומלץ מאוד לחזור על מנטרות, לקרוא טקסטים מרוממים ובאופן כללי להתחבר בכל דרך שתמצאו נכון לחכמה רוחנית מיטיבה, מזינה ותומכת בחייכם. 

הנקשטרה (אחוזת הירח/ הקונסטלציה) הזו מדברת על הזנה, חיבור עמוק לשושלת ולמסורת, ומשם אחריות לשירות, תמיכה והזנה של העולם כולו. אמא תרזה נולדה עם הפלנטה ונוס בנקשטרה הזו. מומלץ מאוד לשים לב למקומות שבהם אתם נופלים אל יהירות, עקשנות, אנוכיות, גאווה וקנאה, אשר עלולים להוות מכשול בדרך אל השפע והחיבור לידע הגבוה. השתדלו לא לתת לביקורת לדכא ולהפיל אתכם, ולדעת להעריך את עצמכם על כל הטוב והשפע שמקיף אתכם. יכולים גם לעלות עניינים משפחתיים סביב הנושאים הללו. 

עבור מדינת ישראל הזמן הזה די חשוב, ויכול להאיר ולהבליט תהליכים הקשורים למנהיגות המדינה, למערכות ממסדיות שונות כמו הצבא, מערכת החוק והמשפט, הממשלה וכדומה. 

בסוף החודש יש לנו מבנה לא פשוט עם מרס, מרקורי, כירון והדרקונים של הירח. כאמור זהו זמן יותר נפיץ, כעסים יכולים לעלות לפני השטח ולעורר אותנו למעשים יותר קיצוניים, יותר מקטבים ופחות הרמוניים. מומלץ להיות סביב הזמן הזה עם היד על הדופק ולמתן תגובתיות. גם היציאה של אורנוס מנסיגה סביב ה -27 בינואר (תמיד מורגש כשבוע לפני וגם אחרי) יכולה לחזק את האנרגיה הנפיצה הזו ולהביא איתה הפתעות ואירועים בלתי צפויים, כולל אירועי טבע שונים. זה לא אומר שיהיו בהכרח אסונות טבע, אבל זהו כן זמן רגיש יותר לכל מיני אירועים כאלו. 

ההיבט של כירון בצמידות לראש דרקון מתהווה במהלך ינואר ויהיה מדויק בפברואר 2024. זהו היבט יחסית ארוך ומאוד משמעותי. הוא מעורר עבורנו הרבה זכרונות ברמות עמוקות מאוד. כירון הוא גוף שמיימי שמביא איתו הרבה פצעים, טראומות וכאבים, הוא גם הפצוע, גם הפוצע וגם המרפא. במפת מדינת ישראל הוא ממוקם במיקום דומיננטי, מזכיר לנו את הפצעים הכואבים שעליהם מדינת ישראל הוקמה ונמצאים במהות שלנו, הקולקטיבית, כאזרחי מדינת ישראל. עם כירון קשה מאוד להפסיק את מעגל הכאב, הטראומה והסבל, אבל לא בלתי אפשרי. כירון מציע לנו או לחיות עם הפצע ולסבול כאבים איומים, או לשחרר על ידי טרנספורמציה. בסיפור המיתולוגי כירון סבל מפצע שהוא לא יכל לרפא. על מנת להפסיק את הסבל הוא היה צריך לוותר על המעמד האלמותי שלו, להפוך לבן אנוש ולמות מוות משחרר. 

אני עובדת עם כירון כארכיטיפ בשלבים שונים של התפתחות, קבלה, שחרור והחלמה. זה די דומה לרעיון הבודהיסטי של ארבע האמיתות הנאצלות על אודות קיומו של הסבל בעולם, ההכרה בכך, ההכרה בתשוקה (צימאון) כמובילה לסבל, הידיעה או ההבנה שיש אפשרות לשחרור הסבל והצעה למיגור הסבל על ידי עבודת התפתחות רוחנית. במקרה הבודהיסטי זו הדרך המתומנת, אולם ישנן עוד דרכים כמובן. ההכרה בסבל, בחוסר האונים והקבלה הרדיקלית שלהם כחלק מחיינו האנושיים חשובה מאוד בתהליך לשחרור וריפוי. לכן צרפתי את שירו של רומי, על מנת לחוות את החוויה הכירונית הפצע הוא המקום שדרכו יהיה השחרור, האור והריפוי.

פלוטו בדלי בשנת 2024 המעבר של פלוטו מגדי לדלי מכתיב את הטון העיקרי, אז הנה קצת על האנרגיות והאפשרויות של המעבר הזה בקישור

תאריכים של מעברי פלוטו בין גדי לדלי בשנת 2024 (לפי הגלגל הטרופי):

מעבר שני לדלי 21 בינואר 2024

חזרה לגדי 2 בספטמבר 2024

מעבר שלישי וסופי לדלי 23 בנובמבר 2024 עד 9 במרץ 2043

*אנא קחו בחשבון שתנועת הפלנטות אינה קשורה למעברי העידנים ולכן המעבר של פלוטו למזל דלי אינו קשור למעבר לעידן הדלי, כפי שגם מחזור סטורן ויופיטר בשנת 2021 לא סימל את המעבר הזה. לפי חישובים אסטרונומים המעבר לעידן הדלי יקרה רק בעוד כמה מאות שנים.

*נקשטרה היא קונסטלציה של כוכבים/ אחוזת ירח ומחושבת לפי הגלגל הסידרלי.

** כל הזמנים המוזכרים בהקשר למחזורים השונים הם לפי זמן ישראל.