מערכות יחסים תמיד מאתגרות אותנו בדרכים שונות. אנשים רבים נכנסים למערכות יחסים בציפייה שמעכשיו החיים יראו יותר טוב, אולם פעמים רבות אנשים שוכחים שדרושה עבודה רבה גם בתחום הזה. ונוס בנסיגה לימדה אותנו דבר או שניים על מחוייבות במערכות יחסים ותקופת הנסיגה שלה אכן הביאה איתה החלטות ותובנות.

מרס, שנמצא במזל מאזניים מה- 7 בדצמבר 2013, עובר לתקופת הנסיגה עד ל-21 במאי 2014, וגם הוא עוזר לנו להבין וללמוד עוד על מערכות היחסים החיינו. אלו יכולות להיות מערכות יחסים אישיות, בזוגיות או בשותפות, אולם יכולות להיות גם מערכות יחסים פוליטיות ודיפלומטיות בין מדינות. בכל מקרה, האחר תמיד ישקף לנו משהו בתוכנו שאולי עוד לא נגענו בו מהקוטביות הנגדית. אנחנו יכולים להפוך את הקוטביות הזו לדואליות או שאנחנו יכולים לקבל ולהעריך את נקודת המבט של האחר ודרך חייו.

מאזנים הוא המזל של אוהבים ואויבים, מי איתנו ומי נגדנו. הוא מביא איתו את שני הקצוות של הקשת, וגם את כל הגוונים שבדרך. תמיד מחפש את הדרך האמצעית לכאורה, לגשר ולחבר, להביא שלום והרמוניה, אולם הדרך לשם רצופה במעברים מצד אחד לצד השני ובחיפוש תמידי של מה שחסר.

מרס ידוע בעיקר כאל המלחמה, וזה מעניין להתבונן במפות של מנהיגים אשר לימדו ומלמדים אותנו על המלחמה הפנימית שלנו וכיצד לחיות חיים יותר שלווים: הדלאי למה ונלסון מנדלה למשל. שניהם נושאים עימם את המסר של השלום ומאבק ללא אלימות, אולם עדיין שניהם היו מעורבים בסוג שונה של מלחמות, אשר דרכן עדיין המשיכו בדבקות רבה להעביר את המסר.

 המעבר הארוך של מרס במאזנים מביא איתו המשך לנסיגה של ונוס, שמדגיש את מערכות היחסים שבחיינו, בין עם אוהבים ובין עם אויבים. זה זמן שיכול להדגיש את הצורך שלנו בבחינה מחדש של הדרך שבה אנחנו מבטאים את האנרגיה המינית שלנו, את הכעסים או הדרך שבה אנחנו פועלים. הדברים הללו יכולים להשתקף עבורנו דרך האחר בחיינו, ויש לנו הזדמנות ללמוד להגיע לשלום קודם כל מבפנים ואחר כך מבחוץ. 

מה שמדגיש את זה הוא שבתחילת הנסיגה מרס נמצא על ראש דרקון ובסקוור לונוס בגדי. השלב הזה של מרס וונוס, המודגש על ידי הדרקונים של הירח, מוביל אותנו מצד אחד לצורך להתחיל שלב חדש במערכות היחסים בחיינו, אולם בגלל הנסיגה אנחנו צריכים לעבוד בצורה אחרת, להתבונן יותר פנימה ולהיות מודעים לדפוסי הפעולה הקודמים שלנו. זה יכול להעלות מקומות שבהם פעלנו בצורה לא מדויקת, ואולי אפילו איבדנו את עצמנו באחר. הפעם אנחנו צריכים לתת מקום גם לעצמנו ועם זאת לכבד את המרחב של בן הזוג או השותף. הנסיגה דורשת מאיתנו תהליך מדוד ואיטי יותר, בניגוד לאנרגיה המתפרצת וחסרת הפשרות של מרס. אנחנו צריכים להשקיע יותר מחשבה ומודעות בכל צעד שאנחנו נוקטים.

עוד אנחנו לומדים על מהותו וחשיבותו של שיתוף פעולה. המדד יהיה כמות האנרגיה שלנו והתחושה הכללית. אם אנחנו משקיעים אנרגיה בפעולות לכיוון הלא מתאים, מייד נרגיש את זה גם ברמה הפיזית. כאשר הפעולות שלנו בכיוון הנכון, ותורמות לאחרים מסביבנו, נרגיש את זה כתמיכה ויצירתיות בפרוייקטים האישיים שלנו, ודרך שיתוף הפעולה הזה נגיע למימוש עצמי גדול יותר. אז הנסיגה של מרס מלמד אותנו להיות מדוייקים, לנתב את הכעסים שלנו בצורה הנכונה, ובכלל את האנרגיות באופן כללי ואת האנרגיות המיניות בפרט, ללמוד גם לאגור כוחות כשצריך ולא להלחם על כל דבר בגלל שאנחנו מרגישים צודקים.

העבודה על השלום הפנימי עם מרס בנסיגה במאזניים היא תהליך שימשך עד הקיץ, ובמהלכו נוכל לבחון דרכים חדשות להגיע אל האחר, דרכים אחרות להגיע לאיזון והרמוניה פנימיים, תוך ביטוי נכון של הרצונות והכעסים שלנו, מבלי להשליכם על האחר.

מבחינה פוליטית, מרס יכול לעורר את הצורך בתגובה ובהתגוננות, אולם האסטרולוגים העתיקים אמרו שמי שמתחיל מלחמה עם מרס בנסיגה, סופו להפסיד… מרס יהיה בנסיגה על האופק של מדינת ישראל, וכשליט בית 7, בית האוהבים והאויבים, נוכל לראות גם התקדמות נוספת בתהליך השלום עם הפלסטינים, ואולי אפילו חתימה על הסכם חדש. אולם גם אם לא נחווה זאת כתהליך מדיני פוליטי, נוכל בכל זאת כל אחד לעשות את עבודתו האישית וללמוד לחזק את האחר שמולנו מתוך הבנה שהאחר הוא אנחנו.

אחד השיאים של הנסיגה יהיה בסוף אפריל, כאשר מרס יחבור למרובע הקרדינלי הגדול עם אוראנוס, יופיטר ופלוטו. סביב הזמן הזה הדברים יכולים להיות מעוררים לשינוי ופעולה בצורה של פריצת דרך, התחלות חדשות אבל גם להתפכחות מרה ומציאות כואבת. עוד מלחמות ועוד מהפכות, על רקע פוליטי או דתי, סכסוכים חברתיים ועוד. זהו זמן עוצמתי שטומן בחובו פוטנציאל אדיר לשינוי הרגלים ישנים, מסורות מגבילות ודעות קדומות. עוד על כך בפוסט הבא….

בינתיים אתם מוזמניםללמוד עוד על עצמכם ועל החשיבות של התקופה הזו עבורכם דרך יעוץ אישי. זוהי הזדמנות להכנס פנימה לעובי הקורה ולבחון איך להעצים את עצמכם, דרך הבנה של המסע של נשמתכם. לעוד פרטים צרו קשר,  כתבו למייל healingstar11@gmail.com או בטלפון 054-7371187.