ב-3 בנובמבר יהיה ליקוי חמה היברידי ב – 11 מעלות במזל עקרב. צל הליקוי יעבור חלקית על ישראל והמזה"ת ויהיה בשעה 14:49 שעון ישראל. הליקוי הזה הוא הליקוי האחרון למחזור הנוכחי של ציר הדרקונים במזלות שור ועקרב, ולמרות שיהיו ליקויים גם במאי במזל שור ובאוקטובר בעקרב, הדרקונים של הירח כבר יהיו בציר טלה ומאזנים. 

הליקויים הקודמים שהיו בעקרב ובשור העלו וחשפו דברים שלא תמיד היה נוח להתמודד איתם. היינו צריכים לצאת מאיזור הנוחות (זנב דרקון בשור) ולהתמודד עם האמת הכואבת והמגבלות שלנו (ראש דרקון בעקרב) כדי שנוכל לנקות מעל פני השטח דברים שאיננו צריכים עוד בחיינו. ראינו שערוריות מין למיניהן, בכל העולם וגם אצלנו, והכלכלה לא הייתה יציבה (הציר הזה מדבר בין היתר על משאבים כלכליים ועל מיניות).

בנוסף, לאחרונה היו בארץ מספר רעידות אדמה קטנות שהגיעו בהפרשים קטנים ביניהן. רעידות אדמה מתרחשות הרבה פעמים סביב ליקויים. אמנם לא רק, אבל הליקויים בהחלט מגבירים את הסיכוי לתופעות טבע שונות ורעידות אדמה ביניהן. מה גם שציר שור/עקרב קשור לאדמה ולהתפרצות מתוכה.

השליט של הליקוי הוא פלוטו בגדי אשר נמצא במפגש הרביעי שלו עם אוראנוס בטלה. זה מחזק את עוצמת הליקוי ומביא אותנו לתהליכים רגשיים אינטנסיביים אשר דורשים מאיתנו להגדיר מחדש תחומים בחיינו אשר צריכים לעבור התמרה. אז אם אנחנו חוזרים לרעידות האדמה, הן לא חייבות להיות גיאופיזיות אלא אנחנו יכולים להרגיש אותן ממש בתוכנו, רעידות קטנות שמעידות על חוסר איזון בתוכנו וצורך לשחרר רגשות עמוקים ולהתנקות ברמה מסויימת.

הרעידות האלו בתוכנו הן תמיד קריאה לשינוי. משהו מבעבע, משהו שלא התייחסנו אליו מספיק, או לא לקחנו עליו אחריות (סאטורן בצמידות לליקוי) ועכשיו עולה לפני השטח כדי שנוכל לעשות איתו עבודה. מכיוון שסאטורן גם לוקח חלק חשוב בליקוי יחד עם מרקורי הנסיגה, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו במצבים שבהם המציאות מחייבת אותנו להתמודד עם כל מה שעולה – כאבים ופחדים ואפילו מעגלים קארמתיים שצריך להתמיר. ואכן, חשוב לציין שזוהי גם הזדמנות, אם נוכל לצאת לרגע מהמקום השיפוטי וחסר הנוחות, לסגור "חובות" ישנים ולהמשיך הלאה בלי המשא הכבד על כתפינו. המיקום של הליקוי במפת הלידה שלכם יאיר עבורכם את המקום בו אתם יכולים לעבור את הסף, להשתחרר מן העבר והכובד שהביא איתו לחייכם, לעשות שינוי ולהתפתח. יש צורך להבין ולבחון שוב מזוית קצת אחרת היבטים שונים בחיינו, שאולי קצת כיסינו וטייחנו או שפחדנו להתמודד איתם. ההתמודדות תהיה אינטנסיבית ותביא איתה תהליכים רגשיים התפתחותיים לעומק, לטוב ולרע.

הסמל הסביאני לליקוי הוא: "גורמים בכירים מתכנסים בנשף שגרירות חשוב". צל הליקוי ישפיע על כל המזרח התיכון ויתכן ויהיו מפגשים חשובים בנושאים פוליטיים ומדיניים, אפשרויות להביא שינוי כלשהו בעניינים מדיניים, או לחלופין, אם הולכים לכיוון השני יכול להיות גם מצב שבו מחליטים החלטות שאין מהן דרך חזרה. מרקורי בנסיגה גם הוא יהיה בצמידות לראש הדרקון בזמן הליקוי, ויכול להשפיע על שיחות ודיונים, בין אם אישיים ובין אם פוליטיים. מעניין לראות שהליקוי משפיע על מפתו של שר האוצר יאיר לפיד וגם על מפת ישראל באופן משמעותי. זה יכול להיות זמן עבור שר האוצר שבו הוא ידרש לקחת אחריות, לשנות ולעמוד בהבטחות שלו. זה רגע האמת עבורו ונקווה שידע להשתמש בו בצורה חיובית ובונה. השפעת הליקוי על מדינת ישראל יכולה לבוא בתחומים כלכליים (בעיקר בענייני מיסים) ופוליטיים, ולהעלות מחדש דברים בלתי פתורים מהעבר, שיתכן ויבואו לידי ביטוי בצורך של ישראל (שוב) להגן על עצמה ולבחון או להפגין את הכוח שלה לנגד איומים מאויבים. (כדאי לקרוא גם את מה שכתבתי על הליקוי הקודם בעקרב בהקשר של מדינת ישראל והליקויים בציר שור עקרב). כמו כן ישנה אפשרות שבהמשך לליקויים הקודמים בציר שור/עקרב נראה התפתחות נוספת בצורך של המדינה להגדיר את גבולותיה מחדש ואולי אפילו יעלה עניין הזהות של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

בכל מקרה זהו ליקוי אשר מביא איתו החלטות חשובות ביותר לחיינו ומצביע על אפשרות של תפניות בחיינו, אשר יביאו אותנו להתפכחות בנוגע למצב מסוים. כמו כן התהליכים הרגשיים מועצמים בזמן הזה והרבה דברים שהוסתרו עמוק או מבעבעים מתחת לפני השטח יכולים להתפרץ וליצור זעזוע או טראומה במקרים קיצוניים. אולם חשוב לזכור כי שינויים לא חייבים להגיע תמיד עם דרמות וזעזועים, אלא יכולים להתרחש דרך עבודת התפתחות ומודעות ברמה יותר מעודנת. אז אם אתם מתרגלים מדיטציות או כל תרגול אחר שיכול לעזור לכם להתמיר את הנושאים שהליקוי מביא איתו מומלץ להעזר בהם, במיוחד בימים אלו. 

זכרו שהליקויים מעלים דברים לפני השטח גם לפני או אחרי זמן הליקוי, ולכן התהליכים האלו יכולים להשפיע עליכם לתקופה ארוכה יותר, במיוחד אם הם עוברים על נקודות חשובות במפת הלידה האישית שלכם.

מרקורי יעבור על מעלת הליקוי ב-31 באוקטובר וב- 22 בנובמבר.

אם אתם רוצים לדעת מה המשמעות של הליקוי, הסקוור של אורנוס פלוטו ומרקורי בנסיגה על המפה האישית שלכם, צרו קשר לקביעת מפגש אישי או שיחה בסקייפ

מדיטציה לעמידות רגשית: לחתוך את המחשבות השליליות

מדיטציה לניקוי קרמאתי

 מדיטציה לניקוי ושחרור רגשות העבר

solareclnov3