בשנה האחרונה (2020) היינו עדים לשלושה מחזורים פלנטריים גדולים אשר החלו, דבר אשר לא קורה הרבה בסנכרון כזה באותה השנה. בינואר 2020 היה המחזור של פלוטו וסטורן בגדי, לאחר מכן פלוטו ויופיטר וכעת בסוף השנה מתחיל המחזור של יופיטר וסטורן בדלי.

צמידות יופיטר וסטורן בדלי מתחילה כמה מחזורים ברמות שונות. ראשית שתי הפלנטות נפגשות לצמידות פעם ב- 20 שנים ונחשבות ככאלו המביאות עימן דגשים להתנהלות חברתית-כלכלית-פוליטית. אחד הדברים המעניינים באסטרולוגיה הוא ההתבוננות במחזוריות של האלמנטים בנוסף למחזורי הכוכבים עצמם. פעם ב-200 שנה מתחלף האלמנט של הצמידות. זה אומר שעם הצמידות הנוכחית אנחנו עוברים מאלמנט האדמה (גדי, שור, בתולה) לאלמנט האוויר (דלי, תאומים, מאזניים). הפעם האחרונה שמחזורי יופיטר וסטורן היו במחזור אוויר הייתה בין השנים 1226-1405. לאחר מכן ב- 1425 עברו לאלמנט המים, אח"כ לאלמנט האש, האדמה ועכשיו כאמור חוזרים לאלמנט האוויר.

המעבר מן האדמה אל האוויר יוכל לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, כמו למשל אם הדגש במחזור האדמה היה על יצירת שיטה כלכלית מסוימת, ביסוס עקרונות חומריים כלשהם בחברה כמו מערכת בנקים, כעת הדבר יכול להשתנות ולשים את הדגש על כל מה שווירטואלי: תקשורת וירטואלית, מטבעות ווירטואליים וכדומה. המכוניות המעופפות יכולות להיכנס לחיינו ב-200 שנים הקרובות, כמו גם פריצות דרך בתחום החלל והתעופה בכלל. ממקום אחר, הצרכים המנטליים שלנו ישתנו ואנחנו יכולים להיות מאותגרים יותר ויותר כבני אדם מבחינת מערכת העצבים והתודעה. למי שלא יעמוד בעומס המנטלי ובקצב המהיר לא יהיה קל ואנחנו יכולים לראות מחלות מנטליות תופסות יותר ויותר מקום בחיינו. האתגרים המנטליים עלולים לייצר מצב שבו מצבי פוסט טראומה (במיוחד לאור השנה האחרונה וחוויית ההתמודדות עם הקורונה) עולים במהירות לפני השטח וההתנהגות הנורמטיבית האנושית תהיה מגובה באבחונים חדשים בתחום הנפש והתודעה.

הצמידות הזו בדלי מביאה איתה לכאורה הבטחה כלשהי לשינויים פוליטיים אשר יכוונו אותנו לחברה יותר שוויונית, נאורה, סטייל שוויון, חרות, אחווה הצרפתיים. לא בכדי במחאה החברתית של 2020, מול מעון ראש הממשלה בבלפור, הוצגו מיצגים המדמים את הציור המפורסם על המהפכה הצרפתית. עם זאת התנועה הפוליטית יכולה להפוך להיות גם יותר קיצונית במובן הזה של אידיאולוגיות טהרניות ואליטיסטיות, האחד יותר טוב מן האחר, וכאן טמון המכשול של הצמידות הזו. כמו כן, דלי הוא ארכיטיפ אשר מוציא אותנו מן הטבע הביולוגי ויכול להיות דגש על הפריות חוץ-רחמיות, הנדסה גנטית, אינטליגנציה מלאכותית, מציאות וירטואלית וכדומה. כל אלו עלולים להרחיק אותנו מן המצבים הביולוגים המוכרים לנו עד כה, וזאת במטרה לנסות ולשפר את היכולות האנושיות. עם זאת, בדרך ל'השבחת המין האנושי' בדרכים מלאכותיות זה עלול לייצר מוטציות אשר ההשלכה שלהן תהיה על אבדן האנושיות, היצירתיות והמעוף. הדברים עלולים להפוך להיות טכניים-טכנולוגים, קרים ורובוטיים מדיי והשאלות האתיות החשובות צריכות לעלות על הפרק ולהשאר כל הזמן לנגד עינינו.

סטורן בדלי מדבר איתנו על דרך חדשה ומתקדמת יותר שבה אנחנו מתבוננים וחווים מערכות ממוסדות, את החברה בכלל, דמויות סמכות וחוקים מעשה ידי אדם. דרך ההקשר היותר רחב של מחזור פלוטו/סטורן שהחל בינואר 2020 בגדי, נוכל לראות שיש צורך לעשות שינוי מהותי, ממש אלכימי, להשיל את העורות הישנים של הנחשים הפוליטיים, הממסדיים, של החוקים שאינם עובדים. מצד שני יש גם בצמידות הזו רצון להרבה כוח ושליטה. המעבר של סטורן לדלי משנה את יחסי הכוחות ושואל איך אני יכול לשלוט על החברה או איך אני יכול לשנות את החברה ולהפוך אותה למתקדמת ונאורה יותר. עם זאת חשוב לציין שחברה מתקדמת יותר ושינויים רדיקלים בשיטות משטר ושלטון לאו בהכרח יהיו הדבר המתאים לכולם. יהיו כאלו שיותר ייהנו מכך, ובדלי זה יכול להיות העשירון העליון, ומצד שני יש רצון לשוויון, חרות ואחווה. איך נראה שוויון במאה ה-21? קשה לומר. זה יהיה תלוי באנשים עצמם ויתכן ונראה קבוצות של אנשים מתאגדות על מנת לבצע שינויים חברתיים. (זה יורגש יותר עם סטורן בהיבט לאורנוס). אולי חוקים שוויוניים, אולי מערכות טכנולוגיות המתפקדות כסמכות (כמו אינטליגנציה מלאכותית), אולי חברה מרושתת היטב בטכנולוגיה מתקדמת וחדשנית. כאמור, הקדמה והטכנולוגיה הן לא בהכרח טובות או רעות. יש טוב ורע בכל דבר בחיינו ולכן חשוב לזכור שלא כל שינוי חברתי, למרות שעכשיו כאמור הוא מתבקש יותר מתמיד, יוביל לתוצאה הטובה ביותר והשוויונית ביותר עבור כולם.

עם סטורן בדלי החשש הגדול הוא של חברה מבוססת טכנולוגיה ומנוכרת. הניכור ותחושת הזרות בעולם יכולים להיות נטועים עמוק יותר ויותר, במיוחד עם השימוש הנרחב בטכנולוגיה. סדרת הטלוויזיה 'ווסטוורלד' ממחישה את הרעיון של סטורן בדלי. מלחמת רובוטים בבני אדם, בני אדם שמנסים לשלוט ברובוטים וגם לשלוט בבני אדם אחרים על ידי סימונם בצ'יפים וסיווגם בחברה לפי הנטיות והגנטיקה המשפחתית. כלומר מי שסומן עם פוטנציאל להתאבדות, אין לו סיכוי לצאת משם לפי המערכת. אינטליגנציה מלאכותית מנהלת את העולם ומראה לנו שיש עלינו מעקב כל הזמן. לכל מקום שנלך ומה שלא נעשה, גם אם נדמה לנו שאנחנו שולטים במחשבות וברגשות שלנו, הטכנולוגיה הזו מראה לנו שאנחנו רק עוד חתיכה בפאזל ומעלה את השאלה האם אנחנו כבני אדם כבר נמצאים במקום הזה, גם ללא התערבות של רובוטים ואינטליגנציה מלאכותית בחיינו? ובכלל כל הטכנולוגיה הזו יכולה להראות לנו עוד צדדים בקיום האנושי שלנו, ללמוד על עצמנו עוד דברים דרך המפגש עם הטכנולוגיה, הזרות והניכור.

אחד הדברים שקרו עם המעבר הראשון של סטורן לדלי בחודש מרץ היה הסגרים שהובילו אותנו לשימוש באמצעים טכנולוגים (כמו זום) כדי לתקשר עם חברינו ומשפחותינו. אפשר לומר שתקשורת הווירטואלית הפכה בעצם להיות משהו שכבר כמעט כולם יודעים כיצד לתפעל, גם אם לא אוהבים זאת. למרות הצורך שלנו לחזור לשגרה הקודמת של מפגשים אנושיים, נושא הריחוק החברתי והתקשורת הווירטואלית ככל הנראה יישאר איתנו באופן יותר דומיננטי. זה כמובן ניתן לשינוי או לאיזון אם נעבוד עם הדברים באופן יותר מודע ונלמד את עצמנו לא להישאר רק במרחב הווירטואלי.

מוסכמות חברתיות אחרות בנוגע למגדר, יופי, וכל מוסכמה חברתית אחרת יכולה להשתנות עכשיו ולקבל צביון של מה שנחשב עד עכשיו מוזר ולא הגיוני או עתידני מדיי יוכל להיכנס לקטגוריה הזו ולהפוך לקונצנזוס חברתי. כמו כן דלי מדבר על מה שמעבר לתהליכים ביולוגיים, על יצירת מוטציות מלאכותיות למשל או על שינויי מגדר אשר מוגדרים בחברה כנורמה, כולל זכויות שוות לקהילת הלהט"ב.

 ולבסוף, ההיבט של סטורן בדלי לאורנוס בשור ילווה אותנו בשנתיים הבאות 2021-2022 ויכול לשים עוד דגש על הנושאים של הצמידות של סטורן ויופיטר בדלי ולקבע את השינויים החברתיים. מכיוון שזהו שלב סוגר (סקוור אחרון) של המחזור, אין בו חידוש אלא ביסוס של כל מה שהתחיל עם המחזור בשנת 1988. שימו לב במיוחד לחודשים ינואר 2021 שבו מרס יהיה בשור גם כן ויעורר את ההיבט הזה, וגם לפברואר 2021, אשר בו יהיה מקבץ נדיר של כוכבים נראים במזל דלי, כולל ירח חדש. אורנוס מוסיף עוד נגיעה של מהפכניות, מרדנות וצורך להתקדם ולהתפתח מעבר להגדרות הקודמות שהתבססו (לפחות ב-200 השנים הקודמות). יתכן וההפגנות והמהפכות העולמיות יהיו יותר דומיננטיות עם ההיבט הזה, כאשר אנשים ילחמו על החופש שלהם או על התחושה שיש להם חופש. המהפכניות והמרדנות יכולות להגיע בשלל דרכים יצירתיות ועדיין לשמר את השליטה של בעלי השליטה. את החותם הסופי של התהליכים שאנחנו נחווה בשנים הקרובות יטביע המעבר של פלוטו לדלי בשנת 2025. עד אז כדאי להכין את עצמכם לשלל תרחישים אפשריים, לחוסר יציבות שלטונית-מנהיגותית, למאבקים על חופש וזכויות האדם באשר הוא.

מילות מפתח לתקופה: שינויים טכנולוגים ופריצות דרך טכנולוגיות, , שליטה טכנולוגית בחברה במובן של הטכנולוגיה מכתיבה טרנדים חברתיים,  שינויים מהותיים בחוקים, מערכות, ביסוס השונה והאחר בתוך המסגרת החברתית,  חוקים שוויוניים, פחד מקדמה ונאורות, מערכת עצבים, בחינה מחודשת של ערכים, נורמות וחוקים חברתיים, שבטיות, אנושות ואנושיות.

והערה קטנה לסיום, ישנם מי שמשייכים את הצמידות הזו למעבר בין העידנים, מדגים לדלי, אולם מבחינה אסטרונומית המעבר הזה יהיה סופי רק בעוד יותר מ-300 שנה. כמו כן מומלץ לא להשליך את הרצון שלנו בשינוי ובחופש על מחזורים אסטרולוגים כאלו ואחרים, פשוט כי אנחנו עלולים להתאכזב מן התוצאה. לחיים יש את הדרך שלהם.