את חודש נובמבר אנחנו פותחים עדיין תחת השפעת הליקויים ועם שלוש פלנטות, מרקורי, מרס והשמש, במזל עקרב. זהו מזל שבו אנחנו נפגשים בעוצמה עם נושאים של מעגלי החיים, מוות ולידה מחדש. עקרב הוא אנרגיה שיכולה להיות עוצמתית, בלתי מתפשרת ובעלת עומק רגשי. זהו ארכיטיפ שיהפוך כל אבן בדרך לריפוי הרדיקלי, להגעה לאמת הבלתי מתפשרת, להתמודדות מול הטאבו החברתי. 

בחודש שעבר כתבתי שתהיה תקופה מאתגרת הדורשת את המשאבים ותשומת הלב שלנו להתמודדות עם צללים והזדמנות לריפוי מהותי ויסודי. כמו כן מזכירה גם מה שכתבתי בהקשר של ראהו (ראש הדרקון) אשר הוא משמעותי מאוד כרגע עבור מדינת ישראל, ולמשך 18 השנים הקרובות. לפי האסטרולוגיה ההודית, העובדת עם הגלגל הסידרלי, ראש הדרקון (RAHU) נמצא כעת במעמד לא פשוט. זהו מעבר שנחשב מאתגר ויכול להביא איתו שינויים אנרגטיים, מחזורים קרמתיים ותחושה שאנחנו ממש כמו טובעים בתוך הסערות של אוקיאנוס החיים. המעבר הזה יורגש מחודש ספטמבר ועד סוף שנת 2023.  בזמן הזה נוכל לעבור גם תהליך ריפוי אבל רק כזה שכולל  התמודדות עם הצל והתשוקות החבויות שלנו. מבחינה חברתית-אנושית הרבה דברים יכולים לעלות לפני השטח ולהציף, באש ובמים, אז חשוב לשים לב שכל צינורות הניקוז, החיצוניים והפנימיים, פתוחים ונקיים.

המעבר של ראהו יכול לפעמים להרגיש כאוטי, כאילו יש נקודת קשר שקשה להתיר אותו, אבל זו גם הזדמנות להתפתחות רוחנית משמעותית יחד עם הכאוס וחוסר הוודאות. זהו זמן של סיומים והתחלות, גם ברמה האישית וגם ברמה הגלובלית. השינויים האנרגטיים הללו חשובים מאוד וכאמור יהיו איתנו עד סוף שנת 2023, אם כי במינונים פחות דרמטיים. הם בעצמם מסמלים תקופת מעבר חשובה, בעיקר ברמת חוזים נשמתיים ואירועים קרמתיים. בסוף נובמבר תהיה תנועה אנרגטית מאש למים במעבר הזה, אולם אנחנו עדיין בטווח המעלות של השינוי האנרגטי. 

 

בין ה-3 ל-6 בנובמבר מרס (מאדים), הפלנטה שקשורה לפעולה שלנו בעולם, למלחמות, אגרסיביות, אנרגיה פיזית וחיוניות, יהיה בהיבט לא פשוט לכירון בטלה. זה זמן שבו יכול להיות שנרגיש אי נוחות פיזית, שמשהו במימד הפיזי וגם הרגשי יכול לאתגר אותנו, להעלות פצעים ישנים הזקוקים לריפוי או פשוט להביא לתחושה של תסכול וחוסר יכולת להתקדם במה שנעשה. יכול להיות שיהיה צורך להרכין ראש ולוותר על משהו אחד עבור משהו אחר או עבור טובת הכלל. 

החל מה-4 בנובמבר הפלנטות בעקרב, מרקורי (שכבר בעצם נמצא בהיבט), מרס והשמש, יתחילו להתקרב להיבט עם אוראנוס בשור, המזל המשלים של עקרב. ראו עוד על האנרגיות המעוררות הללו בכתוב בהמשך על מחזור הירח החדש. מרקורי יהיה הראשון להיבט המדויק מול אוראנוס ויכול להביא איתו צורך לביטוי באופן רדיקלי, לרעיונות רדיקלים, לביטוי חופשי וחופש הדיבור, לרעיונות מקוריים ותובנות מפתיעות. מעבר לכל זהו היבט שיכול להביא אותנו לומר וגם לגלות ולחשוף אמיתות מפתיעות שנקברו עמוק בתוך התרחשות הדברים, ולמצוא את הקול המקורי והייחודי שלנו. 

 

ב-4 בנובמבר גם סטורן (שבתאי) חוזר להילוך ישיר לאחר תקופה של כמה חודשי נסיגה. המעבר קורה במעלת ה-0 של מזל דגים ואנחנו יכולים לחזור חזרה אל הזמן שסטורן עבר למזל דגים במרץ 2023 ולבדוק מה עלה אז וכיצד הדברים עברו בחינה מחדש בזמן הנסיגה. סטורן יהיה יותר דומיננטי בחלק הראשון של נובמבר ואז בחלק האחרון של החודש, וכמה פלנטות יקבלו ממנו היבטים לא נוחים או קלילים. בכל מקרה כל מה שקשור לסטורן הוא לא ממש קליל, אבל יש לנו הרבה מה ללמוד ממנו באשר לסבלנות ותהליכים של בניה, חוקים והבנת הזמן והמקום. האנרגיה הסטורנית יכולה לרסן אבל גם לדייק, לעכב, אבל גם לאפשר לנו לקחת את הזמן ולעשות דברים ביסודיות כמו שצריך. לנוע בעקביות קדימה ולהיות מסופקים גם בהישגים הקטנים לכאורה.

 

סטורן הוא פלנטה שמביאה איתה אחריות, התפכחות, בגרות, וסדר עדיפויות. היא קשורה לחוקים, מוסדות, אנשים מבוגרים, שבויים וגם סיומים וסגירה של תקופה. סטורן קשור לזמן ולמקום ולכן אנחנו פעמים רבות מרגישים מוגבלים בדרך מסוימת. בבהגווד-גיטה (אחד מהטקסים החשובים בהינדואיזם), האל קרישנה מדבר על כך שהוא הזמן וגם המוות. בסנסקריט זו אותה המילה. וכך הזמן מבשל אותנו הברואים ולוקח אותנו שוב ושוב בתוך מעגל החיים, מוות ולידה מחדש. 

 

במזל דגים, סטורן בוחן את החוקים האוניברסליים ואת הסדר שבאי-הסדר. כלומר, סטורן בדגים יכולה להראות לנו שהתודעה שלנו, אשר בנויה בצורה מסוימת ונתונה לזמן ולמקום, מוגבלת בהבנה של התנועה הקוסמית, אשר זורמת לאו דווקא בחפיפה עם חוקים שחוקק האדם. עם סטורן בדגים יש לנו הזדמנות להבין את חוקי הטבע יותר טוב ולקחת אחריות על החלק שלנו בבריאה. זה מאפשר התבוננות אחרת על המציאות המורכבת בה אנחנו חיים. נוכל גם לבחון את מקורות הפחדים שאנחנו נושאים איתנו, פחדים קיומיים, פחד מהלא נודע, מהבלבול והאשליה, מאובדן שליטה. עוד סטורן בדגים מציע לנו את הצד ההומניטרי שמתמסר ונותן שירות למשהו גדול ממנו, למטרה רחבה וגבוהה יותר מהעצמי האינדבידואלי. כמו כן חשוב לשים לב לבעיות במקורות מים גדולים שיכולים להביא למחסור או לצמצום בזרימה של המים. 

כמו כן סטורן באסטרולוגיה מסמל שבויים ויכולה להיות כאן הזדמנות לשחרור חלק מהחטופים סביב הימים של היציאה מנסיגה (לוקח כשבוע לפני ושבוע אחרי). 

סביב ה-8 בנובמבר ונוס (נוגה) עוברת ממזל בתולה בו היא יותר מוחלשת, למזל מאזנים עליו היא שולטת ומרגישה בבית. ונוס כשלעצמה אוהבת את מזל הבית שלה כי הוא מאפשר לה לחזור לשולחן המשא ומתן, לראות את הצדדים השונים של אותו מטבע, לגשר בין הקטבים. עם זאת, הפעם ונוס מתחילה את המסע שלה במאזנים בהיבט לסטורן (שבתאי) ולכן עדיין יכולים להווצר עיכובים שונים או תחושה שהמציאות הדואלית מקשה עלינו להבין את המימדים היותר גבוהים של המציאות ואת חוקי הקוסמוס (סדר) והכאוס. תחושת הסיפוק הפנימית עלולה להפגע ולכן כדאי למצוא את הזמן להעריך מחדש את הדברים שגורמים לנו לתחושת סיפוק והרמוניה בעולם. אולי נמצא שמה שעשה את זה עבורנו עד כה אינו יכול להמשיך לעשות זאת יותר. זה יכול לייצר ואקום כלשהו לכמה ימים, לתחושה של קושי בהערכת הטוב, היפה והשפע שסביבנו, אולם העבודה הפנימית, הריסון והמשמעת לאורך זמן יאפשרו לנו לבחון ולדייק את ההרגלים שלנו ולמצוא את  הסיפוק מבפנים, ממקום של אתיקה, מוסר, ערכים משמעותיים וחוקים אוניברסלים. 

 

ב-10 בנובמבר מרקורי, כוכב התקשורת, התנועה והמסחר, עובר למזל קשת ויהיה בהיבט לסטורן גם הוא. זה יכול לעצור דברים שקשורים בתקשורת, במיוחד עם גורמים זרים, בארצות אחרות. יכולים להיות גם סביב הימים הללו תחושה שהתקשורת שלנו צריכה להיות מדויקת ככל שניתן. מרקורי בקשת אוהב לדבר ולומר את דעתו, אבל ההיבט של סטורן מרסן אותו ודורש ממנו לא להתפרע במילותיו וברעיונותיו. ההיבט הזה יכול להיות גם כזה שמביא עקשנות, נוקשות רעיונית ואידיאולוגית ודוגמות רעיוניות ודתיות. 

 

ב-13 בנובמבר מחזור לבנה חדש מתחיל בעקרב, בהיבטים למרס, אורנוס ונפטון / Vishakha Nakshatra . זה יכול לעורר אנרגיה לא רגועה, חסרת מנוחה שמביאה דברים באופן מפתיע ומהיר. זה יכול לעורר גם תגובתיות רגשית ורצון להתעמת באופן שמייצר שחרור או מעורר רצון ופעולות  לשחרור, למרוד, ללכת עד הסוף עם כל דבר שנעשה. אולי גם נשמע יותר קבוצות של אנשים שחושבים אחרת, מביאים רעיונות אחרים אולי גם אנרכיסטים ופרוגרסיביים, לפעמים יתר על המידה, לפעמים באופן קיצוני מדיי שעלול להזיק. חשוב לא לעשות ולפעול באגרסיביות אלא להיות במודעות למילים שאנו משחררים לאוויר העולם ולדרך שבה אנחנו בוחרים להעביר מסרים שונים. לא כל המסרים שנעביר ומה שנאמר יהיה קלים לעיכול, וגם להיפך. אולי יהיה לנו גם קשה לקבל ולעכל את מה שנאמר לנו, את האמת שמתחת לפני השטח.
בכל מקרה, אלו אנרגיות של זריעת זרעים חדשים לניקוי עמוק ולרפוי ברמת הגוף הרגשי/מנטלי. אלו גם אנרגיות שיכולות להביא אותנו לעוד קצה, להתחיל להתמודד עם האמת העמוקה יותר, עם הצללים והשדים הפנימיים. העימות הזה הוא הכרחי. אין מקום לעיגולי פינות ולפשרות. מערכת העצבים שלנו צריכה להיות מוכנה ומאוזנת וחשוב מאוד לשמור על איזון בכל דרך אפשרית לקראת המחזור החדש. וודאו שהמים ברמת הפיזית-רגשית זורמים בנינוחות ואינם תקועים.

כמן כן יכולה להיות סביב הזמן הזה פעולה מפתיעה, מקורית, משחררת, מאתגרת למערכת העצבים ולגוף הרגשי. יכולות להיות גם פריצות דרך בתחומים שונים. דברים נעים במהירות, הפרעות בחשמל, מחשבים ובכל תקשורת שהיא. תקלות טכניות / מתקפות סייבר גם הן אפשרות אז וודאו שאתם מגבים את התכנים וממלאים סוללות ניידות. שימו לב לחיבורי חשמל רופפים שעלולים לגרום לשריפות, ובכלל לנושא של אש לא מרוסנת שמלובה על ידי רוחות יכולה להתפשט במהירות. רעידת אדמה ותאונות גם הן חלק מהאנרגיה הזו של מרס ואוראנוס.

כמו כן כל מה שקשור למיניות וביטוי מיני גופני יכול להיות מודגש בתקופה הזו ויתכן ונרצה למצוא את הגירויים המעניינים, המעירים והמפתיעים עם ההיבטים הללו. זה בהחלט זמן טוב לנסות דברים חדשים ולצאת מאיזור הנוחות שלנו. לחקור, לגלות ולחדש. בהיבט הכלכלי חומרי של החיים לא מומלץ להשקיע כעת וכדאי לחכות עם רכישות של דברים שאינם נחוצים. מה שכן יכול לקרות זה רצון לשנות את הדברים כפי שהם. מבחינה אנרגטית זו יכולה להיות המרה מעולה של האנרגיה הלא יציבה למשהו שנמצא קצת יותר בשליטתכם ולכן מומלץ אפילו באופן יזום לשבור צלחת או כוס (באופן בטוח ובטיחותי) כדי לשחרר אנרגיות שליליות ושוברות. 

 

סביב ה-20 בנובמבר השמש ומרס יהיו בצמידות הדוקה (במחזור חדש של פעם בשנתיים ביניהם) ויחלו לבנות את ההיבט שלהם לסטורן. זה יכול לחזק אנרגיה מלחמתית משהו, אולם גם לבנות את הדברים לקראת עצירה מהמהירות והתזזיות המרדנית של אוראנוס. סביב הזמן הזה יכולה להיות רגיעה וריסון, וצורך לכבוש ולנהל בחכמה,נחישות ואחריות את הפעולות שלנו. הימים האלו עד סוף נובמבר יכולים להיות מועדים יותר לתהליכים פיזיים שדורשים מאמץ רב, אולם גם נוכל לגלות את הלוחם הרוחני שבתוכנו, המחבר אותנו אל הצ'קרה השלישית, הפעולה שלנו בעולם, עם אומץ ונחישות. זהו היבט צבאי מאוד, מרסן ומנתב את האנרגיה, אולם גם יכול להיות מעוכב ומרוסן על ידי אחרים. לכן חשוב לתת ביטוי מאוזן לכעסים ולרגשות ולא להדחיק על מנת לא לייצר אלימות פנימית. יש הרואים בהיבט הזה אנרגיה שיכולה לפצוע ברמה הפיזית וגם אנרגיה יותר אלימה. אולם בעבודת המודעות וההתפתחות שלנו אנחנו יכולים לדאוג לרסן ולתעל את האנרגיה בדרך שלא תגרום לנו להפגע ולפגוע באחרים. הדרך של סטורן להבטיח את אי-הפגיעה היא שמירה על מוסר ואתיקה והתנהלות אחראית וזהירה לפי החוקים. מבחינת מצב המלחמה שבו אנחנו נמצאים מרס עובר לנקשטרה אחרת (מבחינת האסטרולוגיה ההודית) ב-21 בנובמבר וזה יכול להביא לרגיעה מסוימת ומאמצים לגישור. 

 

ב-27 בנובמבר הלבנה מלאה ב-4 מעלות מזל תאומים / Rohini Nakshatra, כאשר מרס (מאדים), שעבר כבר עם השמש למזל קשת (23-24/11), מצטרף לאנרגיה הזו ומודגש עדיין. קשת נותן מוטיבציה להנעה והתרחבות, יחד עם השמש ובהיבט לסטורן בדגים. כל מה שנכתב על סטורן בדגים בתחילת התחזית רלוונטי מאוד גם לתקופה הזו, שכן גם סטורן יהיה מודגש על ידי מחזור הלבנה המלאה. אז אפשר לומר שלאורך כל החודש האנרגיות של מרס (פעולה, כעסים, אנרגיה וחיוניות, מלחמה) וגם סטורן (סמכויות, חוקים, ריסונים ועיכובים, חוקים אוניברסלים) מקבלים הרבה חשיבות. וכעת, עם מחזור הלבנה המלאה, הקשר ביניהם מקבל דגש ברור יותר (אפילו כמה ימים לפני). זו אנרגיה שרוצה תנועה יותר חוקרת לגילוי פוטנציאלים בחיינו וגם לחקר האמת וככזו יכולה להאיר מידע שהיה מוסתר או לחשוף פרטים חדשים זו. אנרגיה חוקרת ומלאת מוטיבציה וסקרנות מצד אחד. אולם מן הצד השני נצטרך תמיד לזכור להיות מיושרים עם החוקים האוניברסלים. הלוחם הרוחני שבנו ירצה לעלות על המסלול שלו ולהתקדם קדימה. כל פעולה צריכה להעשות בחכמה ובזהירות ועם תכנון מוקדם ומחושב לטווח רחוק. 

 

בסך הכל בחודש נובמבר, בהתחשב במצב שמדינת ישראל נמצאת בתוכו, ככל הנראה אנחנו עדיין נמשיך להיות באנרגיית המלחמה רוב החודש. התאריכים המצוינים כאן בתחזית יכולים לעזור להבין את הלך הרוח הכללי לעבודת התפתחות אישית, אולם גם ברמיזות עדינות להתפתחות הדברים בתוך המצב המדיני-פוליטי. בין הריסון הסטורני למרדנות והחופש של אוראנוס, נצטרך למצוא את האיזון בדרך שבה אנחנו פועלים בעולם ומניעים את עצמנו יחד עם בחינה וחשבון נפש מתמידים בדרך. נקודות זמן משמעותיות הן סביב יציאת סטורן מנסיגה, סביב הירח החדש אשר מעורר את נקודת הכאב והתסכול של מדינת ישראל, עליה המדינה מבוססת. שוב זכרון לטראומה וכאב. גם כאן יש אפשרות לשחרור חטופים ו/או שוב זכרון לטראומה וכאב. הנקודה השלישית החשובה היא לקראת סוף החודש עם המעברים של מרס והשמש לקשת בהיבט לסטורן. 

 

*נקשטרה היא קונסטלציה של כוכבים/ אחוזת ירח ומחושבת לפי הגלגל הסידרלי.

** כל הזמנים המוזכרים בהקשר למחזורים השונים הם לפי זמן ישראל.