בזמנים אלו, כפי שרבים מכם בוודאי כבר קראו ושמעו, מסתיים מחזור בלוח המאיה. סיום המחזור אינו מעיד על סוף עולם טוטאלי ודרמטי אלא פשוט על תקופה של שינוי ותחילתו של מחזור חדש. זה מחזק את התהליכים שאנחנו עוברים בהשפעתם של ליקוי החמה המלא בעקרב שהיה בנובמבר האחרון, וגם של המחזור הגדול יותר של אוראנוס ופלוטו המאיץ את האירועים שאנחנו חווים ואף את תחושת הזמן שלנו. אנשים רבים נוטים להתייחס אל סיומים, כמו אל מוות, כאל משהו מפחיד שקורה בחיינו. הרבה פעמים אנחנו מוצאים שקשה מאוד לשחרר דברים חומריים, הרגלים והתניות וגם אנשים מחיינו, אולם חשוב לזכור שבסך הכל מדובר בתהליך מחזורי המקדם אותנו לעבר השלב הבא בחיינו, הן מבחינה אישית והן מבחינה גלובלית.

לוח השנה של המאיה הוא לוח מסו-אמריקאי שהיה נפוץ בגרסאות שונות במקומות שונים, כמו מקסיקו וגואטמלה ושיטת החישוב שלו שונה מלוחות המוכרים לנו כגון לוח השנה הגרגוריאני . מה שבעצם מסתיים ב- 21 בדצמבר 2012 הוא מחזור של “באקטון”. כל “באקטון” אורכו כ- 394 שנים סולאריות, אולם ישנם מחזורים גדולים אף יותר מהמחזור הזה של אלפי ומליוני שנים במונחים של מחזורים סולאריים. בני המאיה ראו ביום הזה, של סיום הבאקטון ה-13 כיום של חגיגה והתחלה מחודשת. היום הזה לא סימל עבורם את סוף העולם כפי שרבים נוטים לפרש, אלא מעבר מואץ אל מציאות אחרת, מציאות שתראה קצת שונה מהמציאות הלינארית בה אנחנו חיים היום, בעיקר מבחינת תחושת זמן ומרחב. אנחנו כבר מרגישים את זה עם ההתפתחות המואצת שלנו ולפעמים נדמה ש-24 השעות שלנו התקצרו בצורה משמעותית.

אז מה בעצם קורה ב- 21 בדצמבר 2012?

מעבר לכך שזהו יום ההיפוך של החורף, כלומר היום הקצר והלילה הארוך ביותר בשנה, כפי שקורה בכל שנה כשהשמש מגיעה לנקודה הדרומית ביותר במסלולה, בתאריך המדובר כדור הארץ, שסובב סביב הציר שלו במחזור של כ- 26,000 שנים, מסיים את סיבובו. כמו כן ישנה התיישרות, אם כי לא מדוייקת, של השמש, כדור הארץ והמרכז הגלקטי (של שביל החלב) הנמצא ב-27 מעלות במזל קשת. המרכז הגלקטי של כדור הארץ הוא בעצם חור שחור הנמצא במרחק של כ- 28,000 שנות אור מהשמש ולכן מראה לנו קודם כל, למרות התאוריות שפיתחו גם מהמקום הזה, שאנחנו לא הולכים להשאב לתוך חור שחור יחד עם כל מערכת השמש שלנו.

ממקום פחות מדעי המרכז הגלקטי הוא פתח קוסמי המכיל בתוכו ידע אוניברסלי וניצחי על היקום והבריאה. נקיפת ציר כדור הארץ הייתה ידועה גם לאסטרונומים בזמנים קדומים יותר ולכן הייתה להם היכולת להבין את המחזוריות של הזמן שבו אנחנו חיים וזה עדיין מדהים לראות את הדיוק שלהם. הבאקטון ה- 13 לא מסתיים סתם כך ללא סיבה בדיוק ב-21 בדצמבר 2012, יחד עם סיום נקיפת ציר כדור הארץ וההתיישרות הגלקטית, ונראה שאנשי המאיה ידעו בהחלט מה הם עושים.

העולם החמישי

סיום המחזור הזה אם כן הוא בעצם פתח לתקופה חדשה, להתחלות חדשות ולשינוי תודעתי. יש הטוענים שזהו זמן המעבר הקריטי בין עידן הדגים לעידן הדלי ולכן זהו גם שער קוסמי חשוב. מבחינה אסטרולוגית המעבר לעידן הדלי יכול לקרות עוד כ-350 שנה (הציר נע מעלה ל-72 שנה) אולם בהחלט מרגישים את התדרים החדשים כבר עכשיו. יתכן שהפער נובע מכך ששינויים לא קורים ביום אחד, אלא הם תהליכים של שנים רבות וכפי שאנחנו מכירים תהליכים אבולוציונים אחרים יכולים לארוך גם מליוני שנים. כמו כן גם היום הזה מסמל גם מעבר למה שקוראים בני המאיה “העולם החמישי” הנשלט ע”י אלמנט האתר. האלמנט הזה בפילוסופיה ההינדית נקרא גם Akasha Tattva  ומדבר איתנו על ההתמרה של האגו לכך שאנחנו מבינים שאנחנו חלק מהאינסוף ולא נפרדים. בתרבויות העתיקות ובימי הביניים גם כן מוזכר האלמנט הזה וגם אפלטון ואריסטו כתבו עליו. אם ארבעת האלמנטים (יסודות) אש, אדמה, מים ואוויר מדברים איתנו על המציאות הפיזית, על המשולש התחתון של הצ’אקרות וצ’אקרת הלב, אלמנט האתר לוקח אותנו מעבר לזמן ולמרחב המוכרים לנו, מעבר למימד הסאבלונארי, מעבר לאטמוספירה של כדור הארץ, אל הצ’אקרות הגבוהות. האתר הוא מרחב ללא זמן שבו אנחנו מחוברים לידע של הבריאה והקוסמוס. הוא האלמנט של הבריאה לפי המסורת ההינדית. beyond הברכות אשר אנחנו מברכים ביהדות , גם להן יש משמעות ביצירת המציאות שלנו ובהתכווננות שלנו לחיים יותר משמעותיים וחיוביים. מספיק ברכה קטנה על האוכל, גם אם לא לפי “ההוראות הדתיות”. בברית החדשה, בבשורה על פי ג’ון נכתב: “בראשית הייתה המילה והמילה הייתה עם אלוהים והמילה הייתה אלוהים”. גל הקול קשור גם הוא לאלמנט האתר ומלמד אותנו כיצד אנחנו יכולים לשנות את המציאות שלנו בעזרת הצליל והקול. למי שתהה מדוע שרים מנטרות, בדיוק מהסיבה הזו של שינוי המציאות ואפילו שינוי הקוד הגנטי שלנו. האתר הוא האלמנט של הצ’אקרה החמישית וישודהה והנציגים הפלנטרים שלו הם מרקורי, הכוכב שמעביר ידע ,ומחבר אותנו לידע גבוה יותר – יופיטר.

המעבר של השמש ל-0 מעלות גדי המסמל את הנקודה הדרומית ביותר של השמש, יקרה ב-21 בדצמבר 2012 בשעה 11:12 לפי השעון האוניברסלי UT, או 13:12 שעון ישראל. למען הדיוק, השמש תתיישר עם המרכז הגלקטי בדיוק ב-18 בדצמבר.

מה אומרת המפה האסטרולוגית ליום הזה

מבחינה אסטרולוגית, ביום הזה יש מבנה פלנטרי הנקרא יוד (כמו האות העשירית באלף בית העברי) או “אצבע אלוהים“. המבנה הזה מביא איתו את האיכויות החוזרות של סאטורן בעקרב ופלוטו בגדי ובקודקוד של היוד נמצא יופיטר בתאומים. לפי שמו של המבנה אנחנו יכולים להבין שמדובר בהתיישרות שלנו עם משהו שיותר גדול מאיתנו. המבנה הזה יכול ברמה אישית או קולקטיבית להביא תהליכים המבטאים צורך בהתכווננות פנימית יותר מדוייקת מבחינת כל מה שנעשה. עצם העובדה שפלוטו וסאטורן הם בבסיס היוד מראים גם על שכבה קארמתית נוספת שמביא המבנה הזה. הנושאים שהיוד מעלה עבורינו קשורים בהעברה נכונה של הידע שברשותנו, שימוש נכון ומדוייק יותר בכוח של הידע והשפעתו על אחרים, אם זה דרך תקשורת בין אישית, עיתונאות, וכל מדיה שהיא המשתמשת במילה הכתובה והמדוברת. ידע יכול להרים אותנו וגם להפיל אם נשתמש בו בצורה חסרת אחריות. אם נשכיל להבין זאת, נוכל גם לברור מתוך הידע הרב שברשותנו את הדברים היותר חשובים מבלי להיצמד לשום ידיעה או אמונה שרכשנו במהלך הזמן. זה הזמן להשתמש ביכולת השיפוט שלנו כדי להחליט מה טוב ונכון עבור ההתפתחות האישית והגלובלית.

מול יופיטר בתאומים נמצאת ונוס בקשת המהווה נקודת מילוט והתמרה של האנרגיות הפלנטריות. העבודה היא דרך מציאת האמת שלנו וחיבור למימדים הבלתי נראים פיזית, כדי לממש את הפוטנציאל הגלום עבורנו גם בהם. ונוס גם נמצאת במבנה של T סקוור עם נפטון וכירון בדגים ויופיטר בתאומים – ציר של ידע המוביל אותנו לאחדות ולראיה רחבה של המציאות, כמו גם ההבנה שהמציאות שלנו היא לאו דווקא המציאות היחידה והסופית.

הסמל הסביאני של מרכז הגלקסיה הוא: “גשר ישן הוא העד למיומנות של האדם הנשכח” – כלומר ניתן להבין מהמשפט שהמרכז הגלקטי מסמל גשר בין הידע החדש בעולם המודרני לבין הידע העתיק של העולם הישן. הנקודה הזו יכולה לעזור לנו בהבנה של מכלול הדברים בחיינו באופן יחסי ולא רק מנקודת המבט הצרה שלנו. הפעלת המרכז מביאה איתה התפתחות תודעתית ויכולת לחבר בין העולמות וחיבור מחודש לידע הקוסמי האינסופי, הידע שאין לו תוקף של זמן.

הסמל הסביאני לנקודת האופק של המפה הוא: “סיר הזהב של הקשת זוהר מבין לגשם הנוצץ” – גם פה יש אינדיקציה לשפע של משאבים רוחניים גבוהים. הזהב הוא הרי התוצר של האלכימיה וגם מתכת שקשורה למרכז הלב.

לסיכום, מכל החיבורים האלו אנחנו יכולים להבין שהמעבר הזה שאנו חווים כרגע הוא ברמות מעודנות ביותר, שללא עבודה על המימד הרוחני שלנו אנחנו לא יכולים להבין אותו לחלוטין. המעבר הזה דורש התכווננות יותר גבוהה והכלה של אינסוף האפשרויות שהיקום מציע לנו. יש הבנה שיש עוד הרבה מעבר למה שאנחנו יודעים ורואים וצורך בקבלה ואיזון של המימדים האנרגטיים השונים שלנו, אלו הקשורים למדע הגבוה המטאפיסי והרב מימדי.

מדיטציה מיוחדת לצ’אקרה החמישית >>

מפגש מיוחד להתכווננות קוסמית וחגיגה משותפת של סיום והתחלה חדשה >>