מרס וסאטורן מתחברים לצמידות במזל עקרב עם הירח החדש ב- 25 באוגוסט. בנוסף ונוס תהיה בסקוור לצמידות הזו ממזל אריה ואוראנוס, כירון ומרקורי, שליט הירח החדש, גם הם בהיבטים לצמד. כל זה הופך את מפת השמים לעוצמתית ואינטנסיבית, ונושאים רבים כמו מיניות, השרדות, כוח והרבה רגשות חזקים יכולים לעלות לפני השטח ולהביא ואתנו לחשבונות נפש נוקבים. סאטורן בעקרב מסמל את הצורך לנקות דברים אשר היו קבורים עמוק, ובגלל רגשות בושה, אשמה או פשוט פחד לפתוח את הפצעים והטראומות, לא יכולנו להתמודד איתם. ההתמודדות הזו דורשת מאיתנו אומץ רב וכנות להתבונן לכל המפלצות האלו בעיניים, להכיל את הכאבים העמוקים, הפחדים על מנת שנוכל לשחרר את האנרגיה והקארמה השלילית שהצטברה וחוסמת אותנו מלעבור לשלב הבא.

מרס בצמידות לסאטורן בעקרב מדגיש את הקרב שלנו עם הצד האפל ועוזר לנו להתעמת עם השדים הפנימיים. המוות נמצא נוכח בחיינו כבר כמה שבועות, בדרך אכזרית ואלימה ביותר. כל האלימות מסביבנו משקפת משהו רקוב בחברה שבה אנחנו חיים, משהו שצריך להתחיל לעבור תהליך התמרה, דרך עבודת ניקוי יסודית מהבסיס. אנחנו חיים בזמנים שבהם אנחנו רואים כיצד ניתן בקלות לחתום על חוזה עם השטן ולמכור את נשמתינו. אנחנו יכולים גם בזמן הזה לקבל הבנה עמוקה יותר לגבי הצד האפל החבוי בתוכנו, הקוטביות של האור. חשוב מאוד בזמן הזה למצוא את ההדרכה הרוחנית כדי שנוכל להתמודד עם הקשיים מבלי להיות מורעלים מכל השליליות והרוע שמופצים דרך כל אמצעי אפשרי. גם אם אתם לא מתכוונים להרוג אף אחד, זה עדיין מאתגר לראות את כל התמונות הגרפיות והמידע שזורם בתקשורת.

הצמידות הזו יכולה להביא גם את הצורך לעשות את הפעולה הנכונה או הנעלה, מתוך מחשבה שאנחנו עושים את הדבר הנכון, כאשר בעצם אנחנו יותרים עוד קארמה שלילית המשרתת את הרצון האישי שלנו. לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו נלחמים עבור דבר חשוב אבל נותנים לאגו ולאמביציה שלנו לנהל את העניינים מבלי לראות אחרים בדרך או להיות מודעים לרגשות שמנהלים ומניעים אותנו כמו כעסים, קינאה, פחדים וכו'. זה הזמן להכניס קצת אומץ לחיינו ורלאות את הדברים בראיה מפוכחת יותר, מתוך הבנה שאנחנו עושים את הדברים הכי טוב שאנחנו יכולים כעת, מבלי לעשות מניפולציות, לומדים לסלוח לעצמנו ולאחרים על הטעויות ובמקום להתנהל מתוך פחד או צורך בנקמה, אנחנו יכולים ללמוד מחדש מהו אמון הדדי. אין צורך יותר לשרת את הפחדים או התניות חברתיות או דתיות אשר חוסמות אותנו. אנחנו יכולים כעת ללמוד כיצד להתמיר ולשנות את הכעסים והפחד לדלק אשר מניע את מנוע היצירתיות ולהיות לוחמים בשירות האור.

ונוס באריה בסקוור למרס וסאטורן יכולה להביא גם דגש על מערכות יחסים בחיינו, על נושאים של ערך עצמי וצורך שלנו להראות שאנחנו חזקים ובשליטה על חיינו. אם אנחנו רוצים להרגיש אהובים ולקבל הכרה, אולם לא מרגישים בטוחים בעצמנו או לא אוהבים וסולחים לעצמנו, זה יגמר בעוד מניפולציות, אגרסיביות ומאבקי כוחות. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם יותר כעסים מודחקים בנסיון להשאר בשליטה ולא להראות חולשה. אם ננחי את הדברים על השולחן ונתעמת עם בן הזוג שלנו, חשוב לקחת אחריות על הפעולות ונרגשות שלנו, ולהיות זהירים מאוד לא ליצור עוד מתח או טראומה בקשר ואחד כלפיי השני.  זה כן זמן טוב לעבוד יחד על הקשר ולנקות קארמה במערכות היחסים שלנו. האם זה אומר שצריך להפרד? לא בהכרח, אולם צריך יותר בגרות ואחריות בקשר.

אז העבודה שלנו כעת היא על איזון הצ'אקרות התחתונות, להפוך את המיניות שלנו לכוח יצירתי, לוודא שאנחנו פועלים מהמניעים הנכונים ולהיות מודעים עד כמה שאפשר לצד האפל, להתמודד ולהכיל, אולם באותו הזמן לא לשקוע בדכאון או לפגוע באחרים. העבודה שעלינו לעשות כעת היא להגביר את האור גם במקומות החשוכים ביותר ולרפא את הפצעים של נשמתנו, מבחינה אישית וקולקטיבית.

הצמידות של מרס וסאטורן גם מזכירה את הסיפור של הבהגווד גיטה (שירת האל – יצירה ספרותית הודית מהמאה השנייה לפני הספירה) אשר מספרת את סיפורו של ארג'ונה הנמצא בדילמה – האם לצאת למלחמה נגד בני משפחתו בידיעה שיהיו עוד הרוגים, יתומים ואלמנות בדרך ומצד שני מבין שכרגע אין ברירה אלא לעשות זאת. בני דודיו של ארג'ונה הנלחמים בו בחרו את צבאו (הפיזי) של האל קרישנה וארג'ונה בחר שקרישנה עצמו יהיה לצידו. וכך קרישנה מלווה את ארג'ונה בלבטיו ובדרך מלמד אותו על שחרור
העצמי מן החושים, מיהו האויב אמיתי, מי אחראי לכל הפעולות אשר אנחנו עושים ומהי דבקות – בהקטי.

קרישנה מלמד את ארג'ונה גם שכאשר הוא פועל מן האגו או הגאווה פעולותיו לא יצליחו, אולם מכיוון שארג'ונה היה לוחם, גם אם יבחר לא להילחם הרי שזה מגיע גם כן מרצונותיו האישיים ומפחדיו. השחרור כאן הוא הבחירה לעשות את רצון האל (שביצירה מובא בדרכים שונות) ולא להילחם בטבעו. ההתמסרות לאל תוביל לשחרור. קרישנה הוא המוביל את הסוסים, האחראי על המושכות וארג'ונה הולך איתו במסירות.

הסיפור הזה משקף את האנרגיה של האריה והעקרב שיש לנו כעת בשמים – מהיכן אנחנו פועלים, מה המניעים שלנו (מרס בעקרב), האם אנחנו מונעים מהאגו או הגאווה (אריה) או שאנחנו עושים את הדבר הנכון (סאטורן) והולכים אחרי הדהרמה שלנו במקום לייצר עוד קארמה.

 

Jai Te Gang is  a shabd that brings strength, courage and inspiration.  This mantra is said to cut through your karma and erase negativity

ליעוצים אישיים צרו קשר עם גלי