תחזית אסטרולוגית – חודש אוגוסט 2023

חודש אוגוסט 2023 נפתח עם לבנה מלאה במזל דלי (גלגל טרופי) / SHRAVANA NAKSHATRA* (גלגל סידרלי), והחודש אנחנו נוכל לחוות שתי לבנות מלאות, מה שלא קורה בכל חודש בדרך כלל.  הלבנה המלאה ב-1 באוגוסט תהיה בשיא מילואה בשעה 21:31 (שלישי בערב). הפעם הלבנה מאירה עבורנו את הצורך לחבר בין השכל ללב ואת המאסטריות והיצירתיות שלנו. זהו זמן שבו נחנו יכולים להרגיש בשלים שתף את העולם בשפע, בחכמה וביצירה שלנו. דרך הבאת הידע והיכולות שלנו אל החברה נוכל לתת הראה לאחרים גם כן להוציא את עצמם לאור. לכן חשוב לשתף, במיוחד ידע שיכול לעזור ולהתמיר את החומר לרוח. מומלץ להיות עם הפנים לכיוון צפון בזמן טקסים או מדיטציה.  

אוגוסט הוא גם בסימן הנסיגה של ונוס כל החודש. הנסיגה היא תהליך של כ-42 יום והחלה ב-23 ביולי במזל אריה. ביולי-ספטמבר 2015 ונוס הייתה בנסיגה דומה, לכן שווה לנסות ולהיזכר מה היה בזמן הזה בשבילכן ואולי זה יעזור לקבל פרספקטיבה על מה שקורה עכשיו. הדברים לא חייבים להיות דומים בהכרח, בכל זאת אנחנו בני אדם שעוברים תהליכי שינוי והתפתחות, אבל אם משהו חוזר על עצמו זה זמן טוב לתת יותר מקום וסבלנות לתהליך האישי שלנו ולא לדלג על תשומת הלב גם לדברים שפחות נוחים עבורנו. 

בתחילת אוגוסט ונוס, הפלנטה שאחראית על ענייני כספים, משאבים, הרגלים, יופי ואסתטיקה ומערכות יחסים, כבר נפרדת מההיבטים הלא פשוטים לנפטון, פלוטו והדרקונים של הירח. התחושה היא שפלונטרים ועומסים מתחלים קצת להשתחרר והתהליך הוונוסי של התבוננות בהרגלים, במערכות יחסים וצורך לתשומת לב מחודשת בכל מה שקשור בנושאי ונוס מתחיל להיות קצת יותר זורם. עם זאת אנחנו עדיין בשלב הראשון של הנסיגה ולכן זהו תהליך פנימי יותר, שמחבר אותנו להקשבה פנימית עמוקה ולבחינה מחודשת של סיטואציות ונוסיות בחיינו. אצלכןם במפה האישית כדאי לבדוק היכן ונוס עוברת וכך לדעת מה הנושאים שעל הפרק. 

עוד החודש אנחנו תחת השפעה של הפלנטה פלוטו, שמסמלת את הטרנספורמציה ותהליכים עמוקים, בעיקר של הגוף הרגשי. פלוטו נמצא בהיבט לדרקונים של הירח במעלה הקריטית 29 של המזלות הקרדינלים (טלה, מאזנים וגדי). זהו היבט ארוך שמלווה אותנו כבר מיולי ויהיה בנוכחות גם באוגוסט. ניתן לומר שזו צומת דרכים חשובה מבחינה אנרגטית והזדמנות להתבוננות עמוקה על העבר ומה מניע אותנו כעת על מנת להמשיך את ההתפתחות שלנו.  זה כמובן יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות וברמות שונות של התפתחות אבל בגדול התחושה היא שיש כוחות גדולים, עוצמתיים ואולי גם קצת אפלים שמתערבים בדילמה ההתפתחותית שבה אנחנו נמצאים. 

השורה התחתונה היא שיש הזדמנות לשינוי עמוק, להשלת העור הישן ולבחירה מחודשת במה שנרצה להשאיר בחיינו והיכן נרצה להתקדם הלאה. כל אחד ואחת מאיתנו יבחרו לפי קריאת הנשמה שלהם, אבל חשוב מאוד לא להתנגד לשינוי אלא להכיר בכך שיתכן והמערכת שסביבה בנינו את חיינו אינה מועילה לנו עוד. הצומת ההתפתחותית הזו מראה לנו שבשני הקצוות יש את הקשיים והאתגרים ועל מנת שלא להאחז לשווא בתבניות ישנות ולהתבצר בתוך חומות העיר המוכרת, אך הנצורה, עלינו לאזור אומץ ולא להתנגד לשינויים הבאים. 

האיזון של הזמן הזה יגיע רק כאשר נכיר בדרך העצמאית שלנו, ביכולת שלנו לרצות ליצור משהו חדש, יש מאין, יחד עם הכרה במסע שלנו עם אחרים על הפלנטה. אחרים זה אומר דעות שונות, רצונות שונים ואורח חיים שונה שאולי ניסינו לרצות ולקבל אותו במחיר של ויתור על עצמנו. היינו יותר מדיי בשטח האפור, הלא מוגדר והלא החלטי ועכשיו זה הזמן למצוא את האיזון בפריצה קדימה, בהכרות מחודשת עם עצמנו, בבחירה מחודשת של המבנים והמערכות בחיינו. ההכרה ברצון האישי שלנו יכולה להיות בתחילה לא כל כך מאוזנת. פרץ של אנרגיה ורצון לעצמאות ואינדיבידואליות, וחשוב להתבונן טוב טוב באופן מודע בכל מה שקורה על מנת שלא להרוס גם את הדברים הטובים והמזינים ותומכים בחיינו. 

ב-13 באוגוסט ונוס עוברת לפאזה אחרת בתקופת הנסיגה שלה. היא נפגשת עם השמש ועובר להיות מכוכב ערב לכוכב בוקר (זורחת בבוקר לפני השמש ואפשר לראות אותה בזריחה). המעבר הזה מחבר אותנו לצד השני של ונוס, צד יותר אסרטיבי ואקטיבי. התהליך הפנימי עובר גם לבוא לידי ביטוי באופן מוחצן יותר. מוסיף לאנרגיה הזו גם היבט לאורנוס שמעורר את ונוס לצאת ולהכיר אנשים חדשים, לזעזע קצת את מערכות היחסים שלנו ובאופן כללי יש רצון להתקדם קדימה ולהתנער מן העבר. עוד ונוס תהיה סביב הימים הללו גם בהיבט לכירון, מה שיכול לעורר אצלנו גם את צורך לבחון מה אנחנו יכולים לעשות כאינדבידואלים בעולם, לבטא את היצירתיות שלנו, והיכן אנחנו מוגבלים יותר ויכולים לתמוך באחרים להוציא את עצמם לאור. תמיכה באחר גם מביאה איתה ריפוי. 

ב-16 באוגוסט מתחיל מחזור לבנה חדש ב-23 מעלות מזל אריה (גלגל טרופי) / ASHLESHA NAKSHATRA (בגלגל הסידרלי) בצמידות לונוס ובהיבט לאורנוס בשור. זה ממשיך לחזק את הצורך בזריעת זרעים של שינוי ושחרור, אולי תהליכים מסוימים יקבלו האצה סביב אמצע החודש. ונוס גם קשורה לחוקים ולצדק כשליטת מזל מאזנים ולפוליטיקה ולכן זה יכול להיות זמן שמעורר לשינוי תוך הוצאת הרעל וחשיפת סודות. מומלץ למדוט עם הפנים לכיוון דרום. 

מרקורי, כוכב התקשורת, המסחר ונסיעות קצרות, עוצר לקראת נסיגה ב-21 אוגוסט במזל בתולה. הנסיגה הזו יכולה להביא עבורנו תשומת לב למקומות שבהם אנחנו צריכים להשקיע יותר, לדייק יותר ולשים לב שבתהליך הזה אנחנו לא מבזבזים זמן בפרטים הלא חשובים, אלא בוררים את המוץ מן התבן. אפשר לחשוב מחדש על השגרה וההתנהלות שלנו בחיי היומיום. בתחילת הנסיגה של מרקורי גם מרס (מאדים) יהיה בבתולה ובמולות לנפטון בדגים והתחושה יכולה להיות שיש יותר מקום בחיינו לזרום עם החיים ולא להתנגד למה שקורה. זו גם הזדמנות עבורנו להתאמן בהבחנה בין מה שנמצא בשליטתנו לבין מה שאין לנו יכולת לשלוט עליו ולנהל אותו. תזכורת טובה לכך שאנחנו יכולים לעשות ולהשקיע מאמץ בלשפר ולדייק רק עד גבול מסוים, וכן חשוב לדעת מתי הגענו למקום או לשלב שבו אנחנו לא משקיעים מאמץ יתר במה שאינו כחומר בידינו. 

הלבנה המלאה השניה ב-31 באוגוסט תהיה במזל דגים (בגלגל הטרופי) / SHATABHISHA NAKSHATRA (בגלגל הסידרלי) בצמידות לסטורן בדגים. זהו זמן שבו אנחנו יכולים לקבל בהירות לגבי חוקי היקום ולקבל תמונת מצב מפוכחת יותר על העולם. אם נדע לעבוד באיזון עם חוקי היקום יכולים לקרות קסמים, ריפוי ושחרור עמוק ממצבים בהם לא הצלחנו לראות נכון את המציאות. 

*נקשטרה היא קונסטלציה של כוכבים/ אחוזת ירח ומחושבת לפי הגלגל הסידרלי.