סטורן, או בשמו העברי שבתאי, עובר ב- 7 במרץ 2023 למזל דגים וישאר במזל עד לתחילת 2026, כשלוש שנים. זהו מעבר שבו סטורן יוצא ממזל שעליו הוא שולט, מזל דלי, למזל שבו הוא אמנם אינו בחולשה או נפילה, אבל הוא פחות מרגיש בבית. סטורן הוא פלנטה שמייצגת שליטה, בסיס יציב, התמדה, אחריות, חוק ומשפט, מוסדות רשמיים, דמויות סמכות ומנהיגים פוליטים וגם קשור למוסר ואתיקה, לתחושת הזמן והמקום שלנו במרחב הפיזי-גיאוצנטרי. ברמת הנשמה סטורן הוא השולט על הקארמה – הפעולה המודעת שלנו בעולם. פעולה שיש לה תוצאות, גם אם הן לא התוצאות שלהן קיווינו. ברגע שאנחנו משלימים את מעגלי הקארמה שבגינם אנחנו חווים גלגולי חיים שונים, עוברים בין מחזורי החיים, מוות ולידה מחדש, אז הקארמה שלנו הופכת לדהרמה, לפעולה המסונכרת עם החוק או הסדר הגבוה.

במזל דגים, סטורן מרגיש פחות את הגבולות והיציבות שלו ותחושת הזמן והמקום, היציבות של המבנים והסמכויות בחיינו עלולה להרגיש כאילו היא חסרת גבולות או אינה מקורקעת מספיק על מנת להפיק תוצאות.

המעבר מזכיר לנו שאנחנו נקודה בזמן, זמן שמחושב מנקודת המבט הגיאוצנטרית שלנו, אולם אינו בהכרח זמן אבסולוטי. זה מזכיר לנו את הניסיונות האנושיים לעשות סדר בכאוס או בכל מה שלא בשליטתנו, לפעמים בצורה יהירה והרסנית ביותר לטבע ולבני האדם, בגלל תחושת עליונות מסוימת. 

מאחר וסטורן מייצג באסטרולוגיה בין היתר משטרים, ממשלות, המפגש שלו עם נפטון במזל דגים, והמחזור הסוגר, יכולים להביא שנים של התמוססות חוקים, מסגרות, נורמות חברתיות. מצד אחד החוקים יכולים להיות יותר פרוצים לפרשנויות ויש פחות שליטה על היכולת האירגונית-השופטת-המנהלת של כל מבנה או ממשלה וגם באופן אישי בחיינו. לדוגמה יכולה להיות תחושה שהכל אפשרי, שאנחנו יכולים לחצות את גבולות הזמן והמקום ולחקור עוד מנפלאות ומסתרי היקום. ממקום אחר אנחנו נפגשים עם חוקי הקוסמוס וחוקי הטבע, כלומר עם כל מה שאינו בשליטתנו.

ב-4 בנובמבר 2023 סטורן (שבתאי) חוזר להילוך ישיר לאחר תקופה של כמה חודשי נסיגה. המעבר קורה במעלת ה-0 של מזל דגים ואנחנו יכולים לחזור חזרה אל הזמן שסטורן עבר למזל דגים במרץ 2023 ולבדוק מה עלה אז וכיצד הדברים עברו בחינה מחדש בזמן הנסיגה. סטורן יהיה יותר דומיננטי בחלק הראשון של נובמבר ואז בחלק האחרון של החודש, וכמה פלנטות יקבלו ממנו היבטים לא נוחים או קלילים. בכל מקרה כל מה שקשור לסטורן הוא לא ממש קליל, אבל יש לנו הרבה מה ללמוד ממנו באשר לסבלנות ותהליכים של בניה, חוקים והבנת הזמן והמקום. האנרגיה הסטורנית יכולה לרסן אבל גם לדייק, לעכב, אבל גם לאפשר לנו לקחת את הזמן ולעשות דברים ביסודיות כמו שצריך. לנוע בעקביות קדימה ולהיות מסופקים גם בהישגים הקטנים לכאורה.

 

סטורן הוא פלנטה שמביאה איתה אחריות, בגרות, וסדר עדיפויות. היא קשורה לחוקים, מוסדות, אנשים מבוגרים, שבויים וגם סיומים וסגירה של תקופה. סטורן קשור לזמן ולמקום ולכן אנחנו פעמים רבות מרגישים מוגבלים בדרך מסוימת. בבהגווד-גיטה (אחד מהטקסים החשובים בהינדואיזם), האל קרישנה מדבר על כך שהוא הזמן וגם המוות. בסנסקריט זו אותה המילה. וכך הזמן מבשל אותנו הברואים ולוקח אותנו שוב ושוב בתוך מעגל החיים, מוות ולידה מחדש. 

במזל דגים, סטורן בוחן את החוקים האוניברסליים ואת הסדר שבאי-הסדר. כלומר, סטורן בדגים יכולה להראות לנו שהתודעה שלנו, אשר בנויה בצורה מסוימת ונתונה לזמן ולמקום, מוגבלת בהבנה של התנועה הקוסמית, אשר זורמת לאו דווקא בחפיפה עם חוקים שחוקק האדם. עם סטורן בדגים יש לנו הזדמנות להבין את חוקי הטבע יותר טוב ולקחת אחריות על החלק שלנו בבריאה. זה מאפשר התבוננות אחרת על המציאות המורכבת בה אנחנו חיים. נוכל גם לבחון את מקורות הפחדים שאנחנו נושאים איתנו, פחדים קיומיים, פחד מהלא נודע, מהבלבול והאשליה, מאובדן שליטה. עוד סטורן בדגים מציע לנו את הצד ההומניטרי שמתמסר ונותן שירות למשהו גדול ממנו, למטרה רחבה וגבוהה יותר מהעצמי האינדבידואלי. כמו כן חשוב לשים לב לבעיות במקורות מים גדולים שיכולים להביא למחסור או לצמצום בזרימה של המים. 

כמו כן סטורן יהיה במחזור סוגר לנפטון בדגים, ובעצם שניהם יצאו פחות או יותר באותו הזמן מהמזל, ויתחילו מחזור חדש באפס מעלות מזל טלה. המחזור הנוכחי, החל בשנת 1989, שנה בה שתי הפלנטות היו במזל גדי, מזלו של סטורן, ועכשיו הם במזל של נפטון, השליט המודרני של דגים. בשנת 1989 היינו עדים לתחילת נפילת הקומוניזם, עם 'סתיו העמים' ונפילת חומת ברלין בנובמבר של אותה שנה. בשנים שהגיעו לאחר תחילת המחזור הזה התפרקה גם ברית המועצות והנרטיב הקומוניסטי באירופה קרס לגמרי. עוד אפשרות למפגש של סטורן ונפטון במעלת האפס במזל טלה היא ג'יהאד עולמי (טלה הוא מזל שמייצג את האיסלאם).

אנשים מוכרים שנולדו עם סטורן בדגים: האפיפיור פרנסיסקוס, הדלאי למה, סימון דה-בובאר, אדולף איכמן, פרידה קאלו, קורט קוביין, קארל מרקס, תומאס אדיסון, אייזק ניוטון.

אירועים שהתרחשו עם סטורן בדגים: הטבח במערת המכפלה על ידי הרוצח ברוך גולדשטיין, המהפכה הצרפתית (יחד עם פלוטו בדלי, שילוב שנחווה אותו בשלוש השנים הקרובות), רצח רבין, אמזון נוסדה. (כמובן שהאירועים המצויינים אינם קשורים רק לסטורן בדגים, אלא גם למצב השמיים הכללי באותה תקופה, אולם סטורן בדגים הוא אחד המאפיינים של האירועים הללו).

מפת הכניסה של סטורן לדגים באיזור הזמן של מדינת ישראל