Sat Nam
מתי בפעם האחרונה עצרתם וחשבתם לפני שכתבתם או אמרתם משהו, לפני שהפצתם את הבשורה שלכם ברחבי הרשתות החברתיות?

היום מרקורי בנסיגה מגיע לצמידות עם מרס ושניהם בהיבט לנפטון בדגים. החתימה האסטרולוגית הזו מדגישה עוד יותר את הצורך שלנו ללמוד ברמה הקולקטיבית את ההבדל הדק בין מילים פוגעות שיוצרות עוד טראומה וכאוס, מילים שיוצאו משליטה בגלל חוסר איזון או שיגעון רגעי, לבין מילים שיכולות לתת השראה לאחרים, לרומם ולחזק. לא לחינם מרקורי נחשב כשליח האלים במיתולוגיה. לפי אהרון שבתאי, בספרו "המיתולוגיה היוונית", הרמס (שמו היווני של מרקורי) "מלווה את בני-האדם בדרכי העולם, ובמותם הוא מנחה את נשמותיהם אל משכנות השאול". למילים שלנו יש כוח, ועכשיו יותר מתמיד השמים משקפים עבורינו את הצורך להקשיב לפני שמדברים וללמוד לווסת בצורה יותר מדויקת את ההתנהלות שלנו עם העולם.

המפגש עם מרס יכול לחזק את הצורך שלנו לשלוח את המילים עם פעולה. זהו החיבור בין הצ'אקרה החמישית לבין השלישית. החיבור הזה הוא חשוב, מכיוון שמרכז הטבור האנרגטי הוא מקור הכוח והאיזון שלנו. כאשר אין איזון בין כל הגורמים המילים יכולות להשלח לכל עבר מבלי לשים לב היכן אנחנו פוגעים ובמי. חוסר האיזון הזה יכול להוביל אותנו למקום שבו המילים שלנו הפכו לחרב בשרות האגו ולא בשרות האינסוף.

ההיבט לנפטון משקף עבורינו את הצורך ללמוד לדבר, להעביר את המילה, מתוך שירות לאחרים, לכוונת התעלות וחיבור אל מה שמעבר לאגו, לשכל. החיבור הזה יכול להפוך את המילים שלנו למעוררות השראה, כמו להיות צינור המשמש להעברת ידע חשוב ומדויק, אולם אם נבחר להמשיך בדרכנו כתמיד ולא נעצור לבחינה ולהתבוננות שמרקורי בנסיגה מבקש מאיתנו, יכול להווצר מצב שבו במקום השראה אנחנו מבטאים כעסים ללא שליטה, מנסים להראות כמה ידע וחוכמה יש לנו אולם בדרך פוגעים באחרים, עם או בלי לשים לב. החיבור עם נפטון עלול להוביל אותנו לאשליה שפתרנו את כל החידות של החיים ועכשיו הזמן להפיץ את הידע. עם האירועים המאתגרים שמסביבנו בימים אלו חשוב לזכור כוחן של המילים וללמד את עצמנו להיות במודעות לאפשרויות  ולהשלכות של מה שאנחנו אומרים, כותבים או עושים, אולי אפילו לבחון שוב ושוב (ושוב… בכל זאת מרקורי בנסיגה)  גם את הכוונה מאחוריהן, לשאול את עצמנו האם התודעה שלנו מתעתעת בנו, האם היא שולטת בנו או שאנחנו שולטים בה, להבחין בין העיקר לטפל ולתת למילים שלנו להיות כוח מרפא.

עוד על מרקורי בנסיגה במזל תאומים תמצאו בקישור 
https://www.healingstar11.com/archives/3498

אחד הצדדים החשובים של תרגול היוגה בכלל והקונדליני יוגה בפרט הוא שירת מנטרות. השימוש בטקסטים קדושים אשר הועברו לנו על ידי מאסטרים שהיו במצבי תודעה גבוהים יכול לעזור לנו
להתכוונן מחדש, לנקות את תת המודע ולאזן את איזור הגרון, הוא הצ'אקרה החמישית. מומלץ לנסות לשיר מנטרה כלשהי לפי בחירתכם למשך 3 עד 11 דקות וגלו בעצמכם את הכוח המרפא של המילים.

mermarsnept