מרקורי (כוכב חמה), שליטם של מזלות תאומים ובתולה, הוא כוכב שאחראי על התקשורת שלנו, על הקצב והשגרה שלנו ועל הדרך שבה אנחנו מבינים את סביבתנו ומנווטים בה. כמו כן קשור גם למוח השמאלי, שאחראי על החשיבה הלוגית, הגיונית, הדרך בה אנחנו מבינים את העולם והדרך בה אנחנו מדברים ומתקשרים עם אחרים. מרקורי הוא גם הפלנטה שמראה איך אנחנו מחברים את הידע שמגיע אלינו ממקומות שונים וכיצד אנחנו מוצאים אותו החוצה.

מרקורי עובר למצב של נסיגה (רטרו) פעם בשלושה חודשים למשך 3 שבועות, כל פעם במזל אחר. כשמרקורי ברטרו יש תחושה של עצירה בשגרה שלנו. אנחנו מפסיקים לפעול בצורה אוטומטית ולפי ההתרחשויות שקורות בחיינו אנו בוחנים שוב, מתבוננים ומהרהרים על מה אפשר לעשות אחרת, מה צריך לשנות וכו'. לפעמים הוא בנסיגה רק במזל אחד ולפעמים עובר בשני מזלות בזמן הנסיגה. חשוב לשים לב היכן מתרחשת הנסיגה במפה האישית שלכם. כדאי לבדוק כמה דברים במפה האישית: באיזה בית/ בתים הנסיגה עוברת, האם יש לכם פלנטה או נקודה מסויימת אחרת כמו אופק, MC הדרקונים של הירח וכו' על מעלות הנסיגה והחזרה ואלו היבטים הכוכב שנסוג יוצר לפלנטות אחרות במפה שלכם – כל אלו יראו לכם מה משמעות הנסיגה עבורכם בהיבט האישי. אפשר כמובן להתבונן על כך גם מבחינה מדינית, עסקית וכו' .

הנסיגה מביאה שינוי אנרגטי בכל מה שקשור לזרימת וקצב החיים ויכולה לגרום לפעמים לתחושת תקיעות ועצירה. אפשר גם להסתכל על זה כהזדמנות להאט את הקצב, ולבחון מחדש את מה שאנחנו עושים. זה יכול להיות ממש כמו לצאת ממצב היפנוטי ולעבור למקום יותר ערני ודרוך, כדי להבין ולשפר את חיינו והרגלנו יותר טוב. פתאום אנחנו מגלים דברים חדשים שלא שמנו לב אליהם לפני. דברים יכולים באופן כללי להראות אחרת, החשיבה שלנו משתנה לגמרי ואנחנו יכולים להיפתח להתנסויות חדשות או לשיפור של הדברים שעד עכשיו נעשו בצורה מסויימת.

כשמרקורי ברטרו יכולים להיות שיבושים בכל מה שקשור לאמצעי תקשורת וניידות. מחשבים, מכוניות, מטוסים,  טלפונים. כל זה קורה כדי שאנחנו נוכל להתבונן ולשנות. להפסיק לרגע את הפעילות, לנשום עמוק ולבחון את הדברים כדי לשחרר את מה שתקוע. אין צורך להימנע לחלוטין מחתימה על חוזים וכדומה, אלא פשוט לבדוק את האותיות הקטנות, ויכול להיות שגם תשימו לב לדברים שלא הייתם שמים לב אליהם לפני כן. זה בהחלט זמן מתאים למשא ומתן עם אחרים. רק הימים של העצירה והמעבר להילוך אחורי או חזרה להילוך ישיר הם ימים שבהם לא כדאי לעשות שום תוכניות, להוציא דברים לפועל וכדומה.

זאת יכולה להיות תקופה מאוד יצירתית, מכיוון שמרקורי ברטרו דורש מאיתנו למצוא פתרונות ולהיחלץ מהמצבים שנקלענו אליהם ומדפוסים ישנים, בעזרת חשיבה מקורית ושונה ממה שהיינו רגילים אליה.

דבר נוסף שיכול לקרות בנסיגה הוא שפוגשים אנשים מהעבר או עולים דברים לא פתורים, וזה זמן טוב לסגור מעגלים למשל, ולעשות דברים שדחיתם ועכשיו יש הזדמנות להעלות אותם שוב למודעות ולסיים או לעשות שיחות שדחיתם ודחיתם. הנסיגה מביאה אותנו לנסות ולחבר קצוות שאולי נותרו פתוחים, כי לא יכולנו לסגור אותם לפני כן מסיבות שונות, ועכשיו יש הזדמנות לעשות זאת עם נקודת מבט אחרת.

הנסיגה מורגשת כבר זמן מה לפני העצירה של מרקורי, והימים של העצירה למעבר לנסיגה, העצירה למעבר להילוך ישיר ובאמצע הצמידות של מרקורי לשמש הם הזמנים החשובים בנסיגה. מומלץ מאוד לא לעשות מהלכים דרמטיים ושינויים בחיים בזמנים האלו, כי הסירקולציה של האנרגיה ממש נעצרת ויש קצת תחושה של תקיעות ושיבושים רבים.

בסופו של דבר, מה שקובע הוא היכן הנסיגה מתרחשת במפה האישית של כל אחד. אם בבית 7 יכולה להיות פגישה מחודשת עם בני זוג מהעבר, אם בבית 6 יכול להיות שאתם בוחנים את הרגלי הבריאות והתזונה שלכם, אם בבית 11 צריך לבדוק מי הם החברים שלכם וגם שיבושים בתחום האלקטרוניקה ומחשבים יכולים לקרות.

הנסיגה של מרקורי משפיעה על כולם, ברמות שונות, גם אם יש לכם מרקורי ברטרו במפת הלידה. כמו כן שימו לב שהנסיגה מורגשת גם לפני וגם אחרי התקופה שבה מרקורי יהיה בנסיגה. זאת נקראת תקופת "הצל" של נסיגת הפלנטה והיא מתחילה כאשר מרקורי נכנס למעלה שעליה הוא יותר מאוחר יסיים את הנסיגה ויעבור להילוך ישיר ומסתיימת כאשר הוא עובר את מעלת העצירה של תחילת הנסיגה בפעם השניה. למשל מרקורי יהיה בנסיגה במזל סרטן, יתחיל את הנסיגה במעלה 12 ויגיע למעלה 1 בסרטן, שם הוא יעצור ויסתובב חזרה. הנסיגה תתחיל כאשר מרקורי נכנס בפעם הראשונה בהילוך ישיר למעלה 1 בסרטן ורק כאשר הוא יעבור שוב את המעלה 12 הוא יסיים את הנסיגה לחלוטין.

מרקורי בנסיגה במזל טלה\בית 1: בחינה של הדרך האישית, האינדיבידואלית שלנו, איך אנחנו מבטאים את הכעסים שלנו, יכולה להיות תחושה של עצירה בפרויקטים חדשים, לבחון מחדש את הדרך שבה אנחנו פועלים, במיוחד במזל טלה מלא האנרגיה, העשיה והיצירתיות. זה יכול להיות קשה ומתסכל קצת יותר מהרגיל, אולם נסו לחשוב למה אתם צריכים לפעול בדרך אחרת. זה יכול להיות שילוב סופר יצירתי!

מרקורי בנסיגה בשור\בית 2: בחינה מחדש של המשאבים שלנו, איך אנחנו מעריכים את עצמנו, האם אנחנו מתבודדים מדיי ולא מתקשרים עם הסביבה, האם אנחנו לא משתמשים בצורה יעילה במשאבים שלנו.

מרקורי בנסיגה בתאומים\בית 3: בחינה של הדרך בה אנחנו מתקשרים עם הסביבה, השגרה משתנה בכל מה שקשור לנסיעות, מדיה, אחים וקרובי משפחה וכל דרך המחשבה שלנו והתקשורת עם אחרים.

מרקורי בנסיגה בסרטן\בית 4: פה יכולה לעלות השאלה של מי אני? מה הזהות שלי? האם אני נאמן למי שאני, לצרכים שלי? יש בחינה מחדש של הדברים האלו כמו גם יחסים בתוך המשפחה ועם האם בפרט. גם תהליכים רגשיים יעלו, איך אנחנו מתמודדים עם התהליכים ומה צריך לשנות ולתקן.

מרקורי בנסיגה באריה\בית 5: יכולים לעלות דברים שקשורים להתנהלות שלכם עם הילדים או עם ההורים, במיוחד עם האב. כל מה שקשור ליצירה שלכם, איך להיות יצירתיים, למצוא דרכי ביטוי יצירתיות חדשות. למשל אמן ינסה להשתמש בחומרים אחרים מאלו שהשתמש בהם עד עכשיו.

מרקורי בנסיגה בבתולה\בית 6:כאן הנסיגה יכולה להשפיע פיזית, עייפות פיזית, שיבושים של השגרה והעבודה היומיומית, גם הבריאות יכולה להיות יותר רגישה בימים האלו. יכול להיות צורך לבחון מחדש את הרגלי התזונה שלנו, את הדרך שבה אנחנו מתחזקים את עצמנו ואת סביבתנו, לשנות הרגלים מזיקים כמו עישון וכו'.

מרקורי בנסיגה במאזניים\בית 7: בחינה של מערכות היחסים שלנו. האם בן הזוג באמת מתאים לי, איך התקשורת ביני לבין בן הזוג שלי, כיצד אני מתפקד במערכות יחסים. זו הזדמנות לתקשר ולדבר עם אחרים, להבהיר דברים שתקעו את הקשר ובמישור המדיני זה בהחלט זמן לשיחות שלום למשל, בגירושין לשיחות גישור וכו'.

מרקורי בנסיגה בעקרב\בית 8: הנסיגה כאן יכולה להעלות רגשות עמוקים לא פתורים שחוזרים וצפים כדי להתנקות. אנחנו יכולים לבחון איך אנחנו מתפקדים מבחינה רגשית, האם אנחנו מחוברים לצרכים של הנשמה שלנו וגם לקבל תובנות לגבי מי אנחנו באמת. מרקורי ברטרו בבית 8 יכול להעלות הרבה לפני השטח. יש פה התמודדות עם משהו שיכול להיות כואב אבל הפתרון או ההבנה שלנו יכולים להביא לשחרור של כאבים ומחסומים רגשיים.

מרקורי בנסיגה בקשת\בית 9: אנחנו בוחנים שוב את מערכת האמונות שלנו, את הדת או הפילוסופיה שמנחה אותנו, את המורים שלנו. יכול להיות שנחליט לנסוע למקום שלא היינו בו אף פעם או שנתחיל ללמוד ולהתעניין במערכת אמונות חדשה.

מרקורי בנסיגה בגדי\בית 10: בחינה מחדש של הדרך שבה אנחנו מתפקדים כבעלי סמכות: הורים, מנהלים וכו'. פקפוק בכל מה שקשור לחוקים, להתניות חברתיות, נושאי מוסר ואתיקה. יכולים לעלות חוקים חדשים על הפרק או חוקים שאינם מתאימים יותר וצריך לשנותם.

מרקורי בנסיגה בדלי\בית 11: בחינה ופקפוק בכל מה שקשור לחברים ולקהילה, כיצד פועלת התקשורת ביני לבין החברים, אפשרות למציאת פתרונות חדשניים, לבחון את הדרך שבה החברה מתקדמת ומשתכללת, יכול להיות זמן של המצאות חדשניות ומקוריות, משהו שלא חשבנו עליו קודם ויכול לקדם אותנו.

מרקורי בנסיגה בדגים\בית 12: עם מרקורי בבית 12 התובנות החדשות יכולות להגיע בתקשורים, בחלומות. כאן מרקורי מבקש מאיתנו לבחון שוב את הקשר שלנו עם היקום, האם אנחנו מקשיבים לחיים ולמה שיש להם להגיד לנו? אין פה מקום למחשבה לוגית אלא יותר להתחבר למקומות האינטואיטיביים, לעשות מדיטציות ולהתחבר למסרים מן היקום.

יכולות לעלות שאלות גם בנושאי קריירה ועבודה, האם אני נמצא במקום המתאים לי? האם יש משהו שאני צריך לשחרר וכו'. הפוטנציאל לכאוס כאן הוא יחסית גדול….

 

*** הערה אסטרונומית: כשאומרים על פלנטה שהיא בנסיגה, זוהי דרך לתאר את מהלך הפלנטה מבחינה אסטרולוגית בלבד. מהצד האסטרונומי, כל הפלנטות ממשיכות במסלול שלהם, שהוא יחסי לנקודת המבט שלנו בכדור הארץ. יש מהירות שונה לכל פלנטה ולכן מנקודת המבט שלנו על כדור הארץ זה יכול להראות כנסיגה אחורנית.