אנחנו פותחות את חודש פברואר עם אנרגיות של בין גדי לדלי. גדי מביא איתו את המסגרת, את הסמכות והאחריות שמגיעה איתה, את ההתבוננות על החוק, הקרמה והדהרמה.  דלי רוצה לפרוץ לגבולות חדשים מעבר למוכר ולידוע. לממש את הפוטנציאל האנושי ולהביא לשוויון חברתי. דלי הוא גם ארכיטיפ שמחבר אותנו לקבוצות החברים, המשפחה שאינה ביולוגית, לשבט, לקהילה, לחמולה ולמפלגה. עם זאת, דלי הוא גם ארכיטיפ שעלול להביא אותנו לתחושת זרות וניכור חברתי כי יש תחושה של אי שייכות, מה שבגדי הורגש כמסורת ושושלת שמחברת. אז בחודש פברואר, עם הדגש על מזל דלי, כאשר בימים של  17-18/2 נהיה עם חמש פלנטות במזל, נוכל לפרוץ קצת את גבולות המסגרות הנוקשות, את המוכר והידוע. מעבר השמש לדגים ב 19/2 יעודד אותנו גם הוא לעשות זאת, למצוא את מה שמעבר לבטוח, למוכר, לאיזור הנוחות שלנו. 

מה שעוד יכול לחזק את תחושת הזרות, חוסר השייכות והניכור היא גם הצמידות בין כירון לראש הדרקון בטלה. ההיבט של כירון בצמידות לראש דרקון התהווה במהלך ינואר ועכשיו הופך למדויק בפברואר. זהו היבט יחסית ארוך ומאוד משמעותי והוא ילווה אותנו גם בכל חודש מרץ. הוא מעורר עבורנו הרבה זכרונות ברמות עמוקות מאוד, כמו גם תחושת תסכול בגלל שיש משהו שקשה לשחרר אותו, כמו כאב כרוני. כירון הוא גוף שמיימי שמביא איתו הרבה פצעים, טראומות וכאבים, הוא גם הפצוע, גם הפוצע וגם המרפא. במפת מדינת ישראל כירון ממוקם במיקום דומיננטי, מזכיר לנו את הפצעים הכואבים שעליהם מדינת ישראל הוקמה ונמצאים במהות שלנו, הקולקטיבית, כאזרחי מדינת ישראל. עם כירון קשה מאוד להפסיק את מעגל הכאב, הטראומה והסבל, אבל לא בלתי אפשרי. כירון מציע לנו או לחיות עם הפצע ולסבול כאבים איומים, או לשחרר על ידי טרנספורמציה. בסיפור המיתולוגי כירון סבל מפצע שהוא לא יכל לרפא. על מנת להפסיק את הסבל הוא היה צריך לוותר על המעמד האלמותי שלו, להפוך לבן אנוש ולמות מוות משחרר. 

היבטים לכירון יכולים להיות מודגשים יותר ב-5/2 עם הרבה יותר היבטים מפלנטות אחרות ויכול להיות יותר מורגש בתחומים שקשורים לנשים, מערכות יחסים, עניינים כספיים, כמו גם קושי לייצר תהליכים דיפלומטיים. התהליכים המדיניים-דיפלומטים יוכלו להתקדם רק כאשר יהיה ויתור משמעותי. הוויתור הזה, שעלול להראות כהקרבה, נחוץ על מנת לשחרר קרמה שגורמת לנו ללכת סחור וסחור סביב אותו מעגל סבל. גם הצמידות של מרקורי ופלוטו סביב הימים האלו של תחילת החודש לא בטוח תקל על הנסיונות הדיפלומטיים וחתימת הסכמים, אלא אם כן שוב, כמו עם כירון, תהיה נכונות לשחרר משהו עבור התקדמות, צמיחה וטרנספורמציה. הימים האלו גם מביאים איתם הזדמנות אנרגטית לתהליכים שמאניים הממוקדים בריפוי והתחדשות. 

10/2 מחזור לבנה חדש במזל דלי (גלגל טרופי) בשעה 00:58 שעון ישראל Dhanishtha Nakshatra (נקשטרה היא קונסטלציית כוכבים – לפי הגלגל הסידרלי).  המחזור החדש מביא אנרגיה של התחדשות, רצון ללכת קדימה, לשדרג, להתקדם אל עבר העתיד. 

יכולים להיות אירועים בלתי צפויים, הפתעות, ולכן חשוב לחזק את מערכת העצבים בעיקר המרכזית של המוח וחוט השדרה, אפשר גם דרך הנשימה ועבודה על מרכז הלב. זה לא הזמן לקחת את הזמן, אלא יש תחושה שהכל מואץ ומאיץ עבורנו. מצד אחד האנרגיה הפלנטרית הזו יכולה להביא איתה פריצות דרך בתחומים כמו  טכנולוגיה ומדע למשל. מן הצד השני, יהיו מי שירצו לזעזע את העולם, להניע לשינוי ושחרור ממגבלות. יותר אנרכיזם וחשיבה מקורית ופחות מוסדות היררכים מסורתיים. 

אפשר להתכוונן לטיהור של מקורות מים בעיקר נהרות. כמו כן טוב עם המחזור החדש לזרוע זרעים לשפע בכל תחומי החיים. כמו כן טוב עם המחזור החדש לזרוע זרעים לשפע בכל תחומי החיים. כמו כן זוהי אנרגיה של חיבור לאינטואיציה, חזון, דולפינים. כדאי להתחבר לגוף דרך מוזיקה וריקוד ולנסות לא להיות מנותקים לגמרי מהממד הפיזי. 

קשיים יכולים להגיע מכיוון מערכות יחסים, וזה לא הזמן הכי מדויק להתחיל מערכת יחסים חדשה. גם בגלל תחושות של חוסר סבלנות, נקמה, בדידות, יוהרה. לכן דרושה סבלנות וסובלנות, לא למהר מדי ולדעת להאט יותר כשצריך, גם אם זה עבור אנשים אחרים. מוזיקה, ריקוד וקצב של תופים יכולים להיות משהו שמשפיע לטובה ומחבר אותנו אל האנרגיות של הירח החדש. 

כיוון מומלץ לטקסים במחזור החדש: מזרח.

מומלץ לתרגל פראניאמה ומדיטציה, לשמור על הגמשת עמוד השדרה ומוכנות של מערכת העצבים לכל אתגר שיגיע. ההתקרבות של מרס (שליט הנקשטרה) לפלוטו בימים הקרובים יכול לאתגר אותנו, להביא אנרגיה מזעזעת ומרעידה וחוויות יותר אגרסיביות. לכן חשוב לזכור לשמור את הכוח והחוסן הפיזי ובעיקר המנטלי מול כל מה שקורה.
באופן חיובי יש אפשרות לפריצת דרך מעבר לכל המחסומים המנטליים, מעבר לאתגרים. עם זאת חשוב לדעת להבחין בגבולות שבין פריצה והתחדשות לבין הרס שמגיע מכוחנות יתר או תחושת חוסר אונים. בחרו בהתמרה ובטרנספורמציה ולא בשקיעה אל החשכה והריקבון.

אל האנרגיות המתריסות והמהפכניות של הירח החדש בדלי מצטרף גם מרס (מאדים) שעובר למזל דלי ב-13/2 ומיד נפגש עם פלוטו. האנרגיה התזזיתית והמחשמלת הזו של מרס ופלוטו במעלת האפס הקריטית יכולה להביא להתפרצות אנרגטית, כמו ברק שמכה, כמו מכת חשמל, וגם כמו התעוררות תודעתית שמחברת אותנו אל ממדים גבוהים ופוטנציאלים חדשניים. יש פה גם פוטנציאל למאבקי כוחות ולאנרגיה מתפרצת של כוחות הטבע, כזו שיכולה להרעיד ולזעזע. זו גם יכולה להיות אנרגיה אגרסיבית וכוחנית יותר, אולם עם פוטנציאל להתמרה והתחדשות דרך פעולה ותנועה.

ונוס מצטרפת לחגיגה הדלאית ב- 16/2 וגם היא, כמו מרס, נפגשת מיד עם האנרגיה הפלוטונית העוצמתית. כאן נוכל לראות האצה בשינויים שקורים במערכות יחסים שונות בחיינו, בתחושה שאנחנו יכולים להתמיר את הדרך בה אנחנו מתנהלים מתוך תחושת ערך או חוסר ערך עצמי. יכול להיות שתרגישו שצריך רענון ותנועה בזוגיות, התחלה של משהו חדש ומרגש גם יכולה להיות נתמכת על ידי האנרגיה הזו. זה זמן מתאים להתנסויות חדשות ונועזות, להפגש עם האחר בחיינו בדרך שאינה דווקא מזינה ותומכת, אלא יותר מלהיבה, מרגשת עם פוטנציאל לטרנספורמציה ושינוי פנימי עמוק דרך המפגש. חשוב לשים לב שההתנהלות שלנו מול האחר לא מגיעה ממקום מניפולטיבי, אלא כזה שמעצים. כמו כן, נושאים כלכליים אינם יציבים כעת, בהמשך לשאר החודש ולאנרגיות של הירח החדש.

מכאן ונוס גם תמשיך ותנוע לכיוון מרס והצמד יתחילו מחזור חדש במערכת היחסים ביניהם. המפגש בין ונוס למרס ב-21/2 חשוב כי הרבה אסטרולוגים רואים בו ככזה שמשפיע על מערכות יחסים וגם מביא תנועה חדשה בתחומי המגדר. נוכל לראות תמיכה נרחבת יותר או רצון גדול יותר לביטוי עצמי ומיני מעבר למגדר הביולוגי. זו יכולה להיות אנרגיה שמעודדת גם מערכות יחסים אחרות שאינן מסורתיות, תנועות חברתיות שתומכות בנושא וכדומה. 

ונוס ומרס יהיו יחד עד סוף החודש וגם יהיו בהיבט ליופיטר בשור. ההיבט הזה יכול להוסיף עוד תשוקה ויצירתיות לכל מה שנעשה. המפגשים החברתיים יכולים להיות יותר מעניינים ומעוררי התפתחות. נרצה לחקור, לגלות ותהיה יותר מוטיבציה לעשיה ולתנועה. עם זאת, האנרגיה הפלנטרית הזו יכולה להתממש גם דרך קבוצות עם אידיאולוגיות קיצוניות, כאלו שמנסות לשנות את המבנים הכלכליים הקיימים, כמו גם להכניס רעיונות של שוויון לכל דרך מעשים קיצוניים. ניאו-קומוניזם הוא למשל דרך אחת, אבל יכולים לעלות רעיונות חדשים והתהוות קבוצות למטרות חברתיות. 

הלבנה המלאה תהיה ב-24/2 במזל בתולה (גלגל טרופי) בשעה  14:30 שעון ישראל \ Magha Nakshatra (גגל סידרלי).

הלבנה המלאה מביאה איתה אנרגיה של ניקוי, סידור וארגון המרחב הפיזי. כל זה קורה תוך כדי התבוננות במה יש לי שליטה והיכן יש צורך לשחרר ולהתמסר לכאוס. חשוב לזכור שבכל דבר שקורה יש את הסדר שלו גם אם זה לא נראה כך לפעמים. זו אנרגיה פלנטרית שמאירה עבורנו את המקום שבו נוכל לתת שירות לעולם ממקום יותר רוחני ופחות שכלתני ונהנתני. קרמה יוגה, או שירות לא אנוכי הוא בעצם להתמסר לדרך הנכונה והגבוהה שלנו, גם אם הדברים אינם מסתדרים לפי איך שרצינו שיסתדרו. זהו זמן להתבגר ולראות את האפשרות לתת ולתרום מעצמנו לעולם ללא ציפיה לפירות הפעולה. לסמוך על החיים והבריאה שהדברים יסתדרו ומסתדרים כפי שיש צורך כרגע, ברגע הזה. לכן חשוב לשמור על נוכחות ונכונות להיות עם מה שקורה, גם אם יש אכזבה מסוימת מהקיים או מתוצאה כלשהי. 

יש הרבה יצירתיות באנרגיה הזו, אם כי היא יותר ברמה של השראה מהיקום וחיבור לאינטואיציה ולתובנות גבוהות. יכול להיות קשה יותר להתרכז בחשיבה לוגית או תחושה של מוגבלות מסוימת  בכתיבה וחשיבה. 

מומלץ לשלוח כוונה לריפוי שושלות ולקשרים עם האבות והאמהות הקדמונים של השושלת המשפחתית האישית וגם זו הגלובלית יותר. 

אפשר לתרגל לחיזוק של הלב, הקיבה, מערכת העיכול ואברי הסילוק, העור, כמו גם להתאים את התזונה באופן יותר מדויק. למצוא את שגרת התרגול שלנו ולעשות את המאמץ לשמר ולתכנן ככל שאפשרי, לעשות את חלקנו בתחזוקה של הדברים. 

מומלץ להמנע משיפוטיות יתר, פרפקציוניזם וביקורת יתר, כלפי עצמנו וכלי אחרים. התנהלות כזו יכולה להוביל לרגשות אשמה ובושה שעלולים לעכב את היכולת שלנו לתת מעצמנו עבור אחרים. 

כיוון לטקסים ותרגולים: מערב

*נקשטרה היא קונסטלציה של כוכבים/ אחוזת ירח ומחושבת לפי הגלגל הסידרלי.

** כל הזמנים המוזכרים בהקשר למחזורים השונים הם לפי זמן ישראל.