You can not deny yourself at any time. 

The Self is ever there and continuous in all states. 

In fact there is no inside or outside for the Self. 

They are projections of the ego. The Self is pure and absolute.

~Ramana Maharishi

חודש יולי הוא בסימן התארגנות מחודשת וסידור מחדש של ההיבטים הרוחניים והחברתיים בחיינו. בתוך הארגון המחודש יש לנו אפשרות להתבנונן בראי הזמנים, עבר, הווה, עתיד, ולאפשר לעצמנו לייצר רחם עדינה, מכילה ובטוחה על מנת להבטיח שנעבור את המהלכים הבאים, האישיים וגם הגלובליים, באופן מוזן, תומך ומנטרל פחדים. כעת אנחנו צריכים את הבסיס או הציר של הזהות העצמית שלנו בעולם מחוזק ומאוזן, זאת על מנת שנוכל לתת לחברה מסביבנו את המיטב שלנו. התהליך כולל לא רק את הזהות האינדיבידואלית שלנו בעולם, אלא גם את החיבור ביננו לבין הזהות או התודעה האוניברסלית. כלומר, זוהי תנועה פנימית של הכרה בגבולות של העצמי המשתנה ומתכלה בכאן ובעכשיו, לבין ההבחנה בין מה הוא נצחי ובלתי משתנה, בתוכנו ומחוץ לנו.

בטח שמעתם את המשפט: "פעם בירח כחול". בדרך כלל זה אומר שיש שתי לבנות מלאות באותו חודש לועזי וסך הכל 13 ירחים מלאים בשנה במקום 12. אולם בחודשים אלו אנחנו נמצאים עם תופעה דומה שנקראת ירח כחול עונתי. כלומר, במקום שלושה ירחים מלאים יהיו ארבעה (אחד מהם יהיה גם ליקוי ירח) בעונת הקיץ, בין יום ההיפוך של הקיץ ביוני ובין יום השוויון של הסתיו בספטמבר. הכל כמובן בהקשר של העונות בהמיספרה הצפונית של כדור הארץ. זהו אירוע שקורה פעם בכמה שנים. הפעם הבאה תהיה בשנת 2027. 

מבחינה אסטרולוגית, הלבנה המלאה ביולי היא הפעם השניה במזל גדי (גלגל טרופי), כי גם הלבנה המלאה של חודש יוני הייתה במזל גדי. בנוסף, הירח, שליט מזל סרטן,  עדיין מחוץ לגבולות גם בחודש יולי. כלומר המיינד שלנו במצב לא כל כך מאוזן, הדינמיקה הרגשית/מנטלית נוטה יותר להתנדנדות וקופצניות ופחות ליציבות. 

עוד חודש יולי נפתח עם מעבר סטורן (שבתאי) לנסיגה ב-19 מעלות דגים וגם נסיגת נפטון במעלה הקריטית 29 בדגים. הימים סביב תחילת הנסיגה, סוף יוני ותחילת יולי, הם ימים רגישים במיוחד למבנים הפוליטיים והחברתיים שאנו חיים בהם. ממשלות, ארגונים ממסדיים גדולים, תאגידים, חוקים וגופי ניהול למיניהם יכולים לעבור תהליך של ביקורת פנימית וצורך בהערכות מחודשת. זהו גם זמן לבחון מחדש את מערכת הערכים, האתיקה והמוסר שאנחנו חיים לפיהם, את החוקים הקיימים ובגדול כל מערכת, מנהיגות (פוליטית/חברתית/רוחנית) או סמכות בחיינו, בתוכנו ומסביבנו. 

גם בדרכי הרוח נרצה לבחון מחדש את נושאי האתיקה והמוסר. יתכן ויעלו דברים שיציפו אשליות ובעיות ניתוק גדולות, התחפרות בבועות מרופדות בצמר גפן בזמן שצריך להתפכח ולהתמודד עם המציאות כפי שהיא. בעצם אנחנו חיים בעולם שכולו אשליה, אולם ישנה מציאות שההתפתחות הרוחנית שלנו מכוונת אותנו אליה. בחודש יולי, יחד עם הנסיגות והלבנה המלאה, זה יותר זמן של התבוננות מחדש בכל הדברים שברחנו מהם בתואנה של התפתחות רוחנית. המציאות שסרבנו להתמודד איתה. משקעים רגשיים שלא תאמו את החזון או האשליה שפיתחנו לגבי הדרך הרוחנית. זה יכול להגיע באופן קיצוני גם בדמות משבר קיומי גדול של חוסר משמעות, או תחושה שכל האידיאלים הגבוהים וההבטחות המופלאות למעברים למימדים גבוהים פתאום מתגלים כבלונים פורחים שאינם מחוברים לקרקע המציאות. הבחינה מחדש או ההתכווננות המחודשת תוכל להגיע בכל מוסד רוחני שהוא, בין אם דתי או ניו אייג'י וכל מה שביניהם. 

בעיקר בתחילת החודש, אבל לא רק, מומלץ לחזק את המערכת החיסונית הפיזית וגם את המערכת האנרגטית ההילה והגופים המעודנים יותר. כמו כן הצ'קרה השביעית, סהסררה, המחברת בין האישי לאינסופי. תרצה איזון איתה גם בלוטת האיצטרובל, הקשורה בין היתר לשינה וחלימה. מומלץ להזהר בעיקר בתחילת הנסיגות בתחילת יולי בשימוש בסמים מעוררי ומשני תודעה, במיוחד אם יש לכם פלנטות שמושפעות ישירות מנפטון וסטורן. 

חשוב לשמור על איזון מנטלי וחיזוק קרקוע ויציבות היכן שניתן בחיינו ובתוכנו. למצוא את העוגן הפנימי שמאפשר לנו להתמודד עם הסערות והמערבולות. למצוא את הפשטות בכל מקום ולנסות לאמץ את הפשוט והרגוע כנקודת עוגן. אפשר למצוא את היציבות דרך איזון הצ'קרות הראשונה-מולדהרה/ צ'קרת השורש, והשביעית – סהסררה / אלף עלי הלוטוס. הארקה גם יכולה להיות משמעותית במיוחד בתקופה הזו. 

מפגש מרס אורנוס בשור מתחיל להתהוות בתחילת חודש יולי, כאשר השיא שלה יהיה סביב ה-15 ביולי. כאשר מרס ואורנוס חוברים יחדיו האנרגיה הופכת להיות יותר תזזיתית, מהירה וחסרת סבלנות. ענייני כלכלה, כספים, מזון, חקלאות, אמנות וכל נושא החומר בחיינו יכולים להרגיש גם כן את חוסר היציבות הזו. זמן לא הכי טוב להשקעות גדולות. אירועים מפתיעים ולא צפויים יכולים לעורר אותנו בזמן הזה. נוכל לראות יותר מחאות חברתיות הקשורות לשוויון חברתי סביב נושאים של הון וממון, כמו גם סביב נושאים של גבולות וטריטוריות. באופן כללי זהו זמן מעורר אנשים לצאת לרחובות ויש יותר אומץ לנקוט בפעולות קיצוניות למען אידיאולוגיה כלשהי. ישנם כמובן כל מיני ביטויים אפשריים של הצמידות הפלנטרית הזו, אבל התחושה בגדול יכולה להיות כאילו הלוחות הטקטונים מתחת לרגלינו נעים באופן פתאומי ומביאים איתם רעידת אדמה קטנה (או גדולה) לחיינו. 

עבור מדינת ישראל זהו זמן מאוד רגיש ויכולות להיות פעולות נועזות או אירועים מפתיעים. חשוב להבין שהאנרגיה הזו של מרס ואורנוס יכולה גם להניע תהליכים באופן חיובי, גם אם לא צפוי. הצמידות הזו יכולה לעזור בפריצות דרך ושחרור מקומות תקועים. נכון שלפעמים זה יכול להיות שינוי קיצוני מדיי, כזה שמטלטל את מערכת העצבים, אולם אם נהיה מוכנים לשחרר שליטה ולהתמודד עם מה שיגיע, אולי נוכל גם לקחת את האנרגיה ההיפראקטיבית הזו למקומות של התחדשות נועזת ועשיה יצירתית חדשנית. 

עוד באופן כללי זהו זמן עבורנו לתרגל סבלנות וסובלנות, לנסות להמנע מתגובות עצביות קשות ופוגעניות, מהתפרצויות זעם וכעסים בלתי מתונים. 

מומלץ לתרגל גם חיזוק, ייצוב ואיזון של מערכת העצבים על כל חלקיה. גם כדאי לשמור על איזון בבלוטות האדרנל ולהפחית מתחים ככל שניתן ומתאפשר.

מחזור לבנה חדשה ב-14 מעלות סרטן (גלגל טרופי) \ PUNARVASU NAKSHATRA  (גלגל סידרלי) ב-6 ביולי בשעה 1:57 בלילה שעון ישראל.

 במחזור הזה הזרעים שנזרע בתודעה הם הכוונה לחיזוק הזהות האישית, האינטימית, האינטואיטיבית. להזין את עצמנו בדרך כזו שנוכל לחיות במימוש עצמי ובהרמוניה עם חוקי הבריאה.

סביב מחזור הלבנה החדש זהו זמן טוב לייצר ולבנות סביבה בטוחה ומוזנת אשר מאפשרת להשריש שורשים חזקים ומימוש כוונות לטווח רחוק. זהו זמן טוב להגיע להסכמים שיכולים להיות חזקים וטובים. נקווה שמדינת ישראל תנצל את הזמן הזה לחידוש המשא ומתן ולהחזרת שקט ורוגע לחיינו וכמובן להחזרת החטופים הביתה. למעשה, טוב תעשה מדינת ישראל אם תממש את הפוטנציאל המבטיח הזה לחתימה על הסכמים. במידה וזה לא קורה, החצי השני של החודש עלול להיות מאתגר במיוחד. 

הנקשטרה (אחוזת הירח/קונסטלציה) של המחזור החדש מביאה איתה את חזרת האור, מילולית כשמה בסנסקריט. הכוונה כאן היא לחזרת האור לאחר סערות רבות. יש סיבה לקצת אופטימיות. בזמן הזה אנחנו יכולים להיות עם כוונה לחזק אכויות חיוביות בתוכנו כמו הליכה אחר האמת, איכות יותר צלולה ובהירה (סאטווית), מטהרת, נדיבות ויופי. יכולה להיות התחלה חדשה לאחר שברון הלב. באופן קצת אחר אנחנו יכולים לחשוב על הכוונה של הצמדות ודבקות בתכונות מייטיבות ונעלות ואז נוכל להחזיר לחיינו את האור ולחזק את הקשר אל הבית הפנימי שלנו ואל הנשמה. לחזור ולגלות שוב את האור הטהור שבתוכנו. אדיתי Aditi היא האמא האוניברסלית, זו המולידה מתוכה את האלוהויות השונות. בזמן המחזור החדש הזה אפשר להתחבר מחדש אל האמא הקוסמית של כולנו דרך ביקור במקדשים או ביצוע טקסים ופולחנים הקשורים לאמא הקוסמית, ובאופן כללי גם חיבור מחודש אל הרחם, האתרים הגבוהים והספריה האקאשית.

במיתולוגיה ההודית, האל ראמה נולד בנקשטרה הזו ואכן בסיפור של הראמאיאנה הוא יצא ממולדתו לגלות וחזר בחזרה לאחר שעבר יסורים ומאורעות רבים. אז אולי יהיו לנו בשורות טובות של אלו שנמצאים בגלות ואנחנו מחכים שיחזרו. 

חשוב רק לזכור שהחזרת האור תלויה במידה רבה גם בנו, בכוונות, במעשים, בתפילות, ובכלל הכנת הגופים שלנו, הפיזי, הרגשי/מנטלי והאנרגטי, להחזיק את האור שלנו למרות הפחד והכאב. 

כיוון לטקסים ומדיטציות: צפון

חיה: חתולה

מתכת: עופרת

לבנה מלאה ב-29 מעלות גדי (גלגל טרופי וסידרלי) \ UTTARA ASHADHA NAKSHATRA (גלגל סידרלי) ב-21 ביולי בשעה 13:17 שעון ישראל. 

הזרעים שנזרעו עם הירח החדש מבשילים כעת להבנה והבחנה של השירות האישי שלנו לעולם ומה אנחנו יכולים לעשות על מנת לחולל את השינוי המשמעותי שלנו בעולם. זהו זמן די דרמטי שבו נוכל למצוא את עצמנו עם ראייה ברורה של מה צריך להשתנות ומה צריך לשחרר מחיינו. דרך הפצעים, הכאבים והטראומות נצטרך למצוא את האור שחודר או מבצבץ. בתוך המקום הזה יתכן ונרגיש שאנחנו לבד מול העולם כי המוכר והבטוח לכאורה הולך ונעלם, משתנה ומפנה מקום להתגלמות והתממשות חדשה בעולם, כמו לידה מחדש במובנים רבים. לכן חשוב להיות רכים עם עצמכם בתהליכי השינוי ולאפשר זמן לעיכול התהליכים של הפרידה והאבל ככל שאפשר, זאת על מנת לאפשר שחרור יותר עמוק ולמנוע עיכובים וחסימות.

אז יכולים לעלות פחדים מן השינויים או מידיעה עמוקה שיש צורך לשחרר את הישן ולעבור שלב של התחדשות או מעבר אנרגטי כלשהו. הפחדים שעולים יכולים להתגלות גם כקשורים לטראומות, ואם יש הרבה שאינו פתור יש כאן אפשרות והזדמנות לריפוי והחלמה, זהו בהחלט זמן שדברים עולים וצפים על מנת לרפא. יכול להיות גם שהתכנים שיעלו קשורים לריפוי משפחתי ושל השושלת המשפחתית בכמה דורות אחורה. 

חשוב לחזק את צ'קרת הבסיס וצ'קרת הלב בזמן הזה, לדאוג לניקוי פסולת פיזית מן הגוף על ידי הקפדה על תזונה נקייה וקלילה יותר. כל אלו יוכלו לתמוך בתהליך עצמו ובהתמודדות הרגשית/מנטלית עם מצבים שונים שיעלו. 

המנהיגות נמצאת כרגע במבחן הזמן והתוצאה, עם שאיפות גבוהות, אבל צורך ביושרה, כמו גם במחויבות לתפקיד מוביל הדורש הרבה. מצד אחד יש באנרגיה הזו משהו שרוצה לכבד את המסורת והמבנים הקיימים. מן הצד השני, כעת יהיה קשה לשמר אותם אם אין בבסיס של המסורת והמערכות השונות קודי אתיקה ומוסר גבוהים. כמו כן חשוב לשים לב שלא לפעול באימפולסיביות ובגסות בזמן הזה. כן אפשרי לשים יסודות חזקים לבניה של משהו, לתכנן אירועים וליזום פעולות שונות. 

כיוון מומלץ לטקסים ומדיטציות: דרום

חיה: נמיה

מתכת: נחושת

בחצי השני של חודש יולי שימו לב לתנועה של מרקורי שעובר על מעלות הנסיגה שלו בין התאריכים 17/7-6/8 (הנסיגה עצמה תחל ב-6/8). מרקורי יעבור לנסיגה בתחילת אוגוסט אולם המעבר הראשון, מתוך שלושה, על אותן מעלות במפת הלידה (21 אריה עד 4 בתולה), תמיד מעלה נושאים חשובים לגבי הנסיגה. זה בעיקר רלוונטי למי שיש גם פלנטות בטווח ההשפעה של מעלות הנסיגה. 

לקראת סוף החודש מתחיל להתהוות ההיבט החשוב בין יופיטר בתאומים לסטורן בדגים. זה יכול להיות זמן של שינויים פוליטיים וחברתיים, צורך בפעולות שמביאות איתן נוכחות ומנהיגות חדשה. זהו גם היבט שקשור לידע חדש המגיע לתודעה האנושית ועלינו לסדר אותו ולהתנהל לפיו באופן מסודר וסיסטמתי, המחובר לקרקע ולחוקים האוניברסלים. אכתוב עוד על ההיבט הזה בתחזית אוגוסט 2024.

*נקשטרה היא קונסטלציה או אחוזת ירח.

* התחזית הנה כללית ומומלץ להתייחס לכתוב לפי מפת הלידה האישית שלכם. 

—————————————————————————————–

גלי ליבנה I אסטרולוגיה מערבית והודית, יעוצים אישיים, הרצאות וקורסים I קונדליני יוגה שיעורים, סדנאות וקורסי מורים I הפילוסופיה של היוגה I קירטאן ושירה מקודשת I 

למידע נוסף:  www.healingstar11.com   \    www.kundaliniyoga.co.il 

*

לשיעורי קונדליני יוגה ו/או לקביעת פגישת קריאה אסטרולוגית אישית צרו קשר בווטסאפ 054-7371187

*

למי שרוצים עוד מידע על מעברים אסטרולוגים ועוד טיפים יוגים לזמנים, אפשר להצטרף לעמוד האסטרולוגיה שלי בטלגרם: https://t.me/healingstarastroyoga

או לקבוצה שקטה בווטסאפ: https://chat.whatsapp.com/HVNJC6k7uiS1D1IDkM28TA