"האמת לא זקוקה למונח בשביל להיות ממשית." ~ א.ב.יהושע

חודש דצמבר הוא החודש האחרון מתוך שלושת החודשים הקריטיים עליהם דיברתי בתחזית אוקטובר. המעבר של ראהו (ראש דרקון) כעת עובר לשלב האחרון ולחלק של אלמנט המים, כאשר שני החודשים הקודמים היו יותר באלמנט האש. זה אומר שהאנרגיות יכולות להתרכך מעט, אבל גם לקבל איכות יותר רחבה מהאישי. חלק מזה אומר לנו שזהו זמן שבו יש פוטנציאל לשחרור קרמתי משמעותי, וחלק אחר מביא איתו קצת יותר כאוס וקצת פחות סדר. מחזק את המעבר הזה החודש גם נפטון שיעבור להילוך ישיר.

נפטון (רהב בעברית) עובר להילוך ישיר ב-8 בדצמבר והאנרגיות שלו יהיו מאוד מודגשות החודש, גם עם המעבר הזה וגם עם מחזור הלבנה החדש ועוד היבטים חשובים אליו בחלק האחרון של החודש. נפטון הוא פלנטה אשר במיתולוגיה הרומית מוזכר כאל הים, או פוסידון במיתולוגיה היוונית. במיתולוגיה ההודית הוא משויך לאל וארונה אשר מייצג גם את הסדר הטבעי או ההרמוניה הקוסמית וגם את האמת האבסולוטית (סאטיה). אלו דברים שלא תמיד אנחנו יכולים להבין אותם מנקודת המבט האנושית שלנו, אולם במעברי נפטון יכולה להיות תחושה שהדברים מסתדרים לפי הטבע ולא לפי הרצון של האדם וחוקיו. זה יכול לאתגר אותנו מכיוון שהרבה אמיתות שעליהן אנחנו סומכים עלולות להיות מעורערות בזמן הזה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכל מקום שנפטון משפיע עליו במפה שלכם. כל מה שהיה מעורפל ברעלת האשליה יכול להיות שרוצה להתגלות עכשיו. לפעמים אנחנו מרגישים את זה כמעיין התערבות אלוהית, ולפעמים זה גם משהו שנראה לנו כדיסוננס שקשה להכלה, אולם האמת האבסולוטית והסדר הקוסמי מכילים בתוכם הכל. את כל הניגודים כמו טוב ורע, חושך ואור, מלחמה ושלום. להיות מעבר לניגודים הללו זה בעצם להיות מעבר או מחוץ לעולם. יש כמובן עוד הרבה לכתוב על המצבים שנפטון מייצר עבורנו, אולם חשוב לציין שמה שנדמה ככאוס וכחוסר שליטה יכול להתגלות כדבר המדויק. עם נפטון חשוב לסמוך על הזרימה של החיים, לעלות על הגלשן ולגלוש על הגלים באוקיאנוס החיים. 

אנחנו מתחילים את דצמבר גם עם היבטים רגישים בין הירח, פלוטו וונוס ב-1/12. יכולים לעלות נושאים הקשורים לנשים, מערכות יחסים ומיניות, ניצול וכוחניות, במיוחד עם ונוס בהיבט לפלוטו, היבט אשר נמשך כמה ימים אבל משמעותי למפת מדינת ישראל. ונוס עוברת למזל עקרב ב-4 בדצמבר וזה מזל שהיא מרגישה בו פחות חזקה ויותר פגיעה. לכן הנושאים של ונוס-פלוטו יכולים לקבל עוד המשכיות וחיזוק עם המעבר שלה בעקרב. הכל יכול להיות יותר פרובוקטיבי במערכות היחסים, לטוב ולרע. שימו לב במיוחד לפוטנציאל של מניפולציות רגשיות, לתחושות בגידה ונטישה ולהתייחסות לגוף הפיזי ממקום שאוהב ומקבל ולא ממקום של חסכים ומציאת הדרכים לפיצוי על החסכים הללו. עוד נושאים שיכולים לעלות על הפרק הם גם חוק ומשפט ונושאים כלכליים אשר עלולים להרגיש פחות יציבים כעת. 

סביב 7-11 בדצמבר ונוס תהיה גם בהיבטים ליופיטר ומרקורי, כאשר יש שיא מסוים ב-10 בדצמבר. ההיבטים הללו יכולים להיות יותר תומכים בתהליכים של חיזוק בין הפיזי לרגשי, להתבוננות בתשוקות ממקום יותר מסופק. בכלל תחושת הסיפוק הפנימי חשוב מאוד בימים הללו. לשים לב לפיצויים רגשיים שבאים בדמות כל מיני התמכרויות, אובססיות, תשוקות שיצאו משליטה. בגדול עם מעברי ונוס מתחילת החודש, אני מעריכה שעלולים לצאת סיפורים ועדויות קשות מאירועי השבת השחורה באוקטובר בכל הנוגע לנשים. אלו זמנים שמזכירים לנו כמה כוח יש למיניות ולגוף הפיזי וכמה חשוב שניתן תשומת לב ומקום גם לתשוקות וצרכים, כמובן באופן מאוזן וכזה שמעצים אותנו ולא שואב מאיתנו את האנרגיות או דורש שנפעל באופן מניפולטיבי / מפעיל עלינו מניפולציות.

ב-13 בדצמבר מתחיל מחזור לבנה חדש במזל קשת \ JYESHTHA NAKSHATRA  האנרגיה של המחזור החדש מביאה אותנו מצד אחד לרצון להתפתחות ולימוד רוחני גבוה, אולם מן הצד השני נוכל להרגיש צורך גדול באסקפיזם, בפנטזיות ובכל דבר שעוזר לנו לצאת מן המציאות הסטרונית הכבדה והמגבילה. מרס עדיין בנוכחות במחזור החדש ולכן ענייני המלחמה עדיין עלולים להיות על הפרק. אינדרה, האלוהות של הנקשטרה (אחוזת הירח) הוא הלוחם האלוהי שמכניע את הדרקון. הוא רוכב על פיל ומשתמש בברק כדי להביא את הכוח של האמת. הטבע שלו הוא אומץ והנצחון על הדרקון הוא בעזרת תחבולות ואומץ רב שהוא מפגין. ההיבט לכירון מדגיש את הצורך בפעולה הירואית הדורשת הקרבה למען הכלל. 

באותו היום של מחזור הלבנה החדש, גם מרקורי עובר לנסיגה למשך שלושה שבועות במזלות גדי וקשת, עד ה-2 בינואר 2024. הנסיגה של מרקורי מעודדת אותנו לצאת מהקופסה, מהתבניות המסורתיות, מהמוסכמות החברתיות, ולבחון מחדש את הדרך שבה אנחנו מתנהלים מול הנושאים הללו. חופש מול מסגרת, היכן החופש מתחיל ונגמר בתוך המסגרת או המערכת, מהמיקרו ועד המקרו, כמו גם תהליכים של גילוי האמת, הבנת החיים ומשמעותם מער למסגרות הנתונות. גם נושאים של חוק, מוסר ואתיקה יהיו על הפרק. הדברים שמתגלמים בפועל יכולים להביא צורך להתמודדות עם נושאים לא סגורים, לצאת מהטייס האוטומטי ולמצוא פתרונות אחרים לבעיות הישנות. היכן שהנסיגה של מרקורי פועלת במפת הלידה שלכם שם תרגישו את הצורך לבחון שוב דברים מחדש, לקבל נקודת מבט אחרת על משהו שאולי היו לכם דעות נוקשות ומקובעות לגביו עד כה. 

21 בדצמבר הוא היום הקצר בשנה, יום ההיפוך של החורף בהמיספרה הצפונית של כדור הארץ. זוהי נקודת הזמן שממנה הימים מתחילים שוב להתארך. המעניין הוא שבעצם בהמיספרה הדרומית של כדור הארץ זהו היום הארוך בשנה.  זה מזכיר לנו שבמקום שבו יש אור במקום אחר יש חושך, וששניהם נוכחים כל הזמן בעולם. השנה, יחד עם האירוע האסטרונומי הזה, שיקרה בלילה שבין ה-21-22 בדצמבר, גם מרקורי יהיה בצמידות לשמש בתחילת מזל גדי. זוהי נקודת האמצע של נסיגת מרקורי ומחזור חדש שלו עם השמש, כך שנראה שזוהי נקודת זמן חשובה מבחינת נושאי הנסיגה של מרקורי. עוד סביב היום הזה ישנם כמה מעברים מעניינים, ביניהם ונוס בעקרב שתהיה בהיבט לאורנוס. ההיבט הזה יכול לעורר עוד מהנושאים של ונוס, להביא הפתעות ואירועים מרגשים בתחומי מערכות היחסים, וחוסר יציבות מסוימת יחד עימם. 

ב-27 בדצמבר הלבנה המלאה תהיה במזל סרטן \ ARDRA NAKSHATRA 

המסר של הנקשטרה (אחוזת הירח) הוא שלמרות שאנחנו חווים כאב הוא נחוץ עבורנו על מנת שנוכל ללטש את היהלום שהוא אנחנו. דרושים כעת יותר מאמצים ועמידות, אבל המאמץ הזה ישתלם ויביא לתוצאות טובות. למרות הכאב הכרוך בדבר מסוים, שעלול להוביל לקצת הרס עצמי ואיפולסיביות, חשוב להשתמש באנרגיות הללו לא למטרת הרס אלא לדעת להתמיר. כל פניה למסלול שלילי, אגרסיבי ואימפולסיבי יוביל להרס ולהגברת הסערות הפנימיות וגם החיצוניות. במובן אחר הלבנה המלאה יכולה להאיר עבורנו את הידע שדרוש להמשך ההתפתחות שלנו ולעורר את הסקרנות ללימוד. עם זאת חשוב לשים לב שהלימוד לא הופך צמא בלתי נשלט לידע שעלול רק להעמיק את הבלבול הקיומי. 

עם הלבנה המלאה יהיה גם היבט בין מרקורי (בנסיגה) ומרס בקשת לבין נפטון בדגים. למעשה ההיבט הזה כבר יחל להתהוות בשליש האחרון של חודש דצמבר והוא עלול להביא איתו הפתעות ואירועים לא צפויים. זהו היבט מתעתע ולא פשוט להכלה. אינפורמציה או דעה או נקודת מבט מסוימת יכולה להטעות וחשוב לשים לב לדרך שבה אנחנו מתנהלים מבחינת התקשורת שלנו עם אחרים. זה זמן לבדוק מקורות מידע שאינם מוטים ולבחון בתשומת לב מה מקורות המידע שאנחנו צורכים. פעולות שנעשות בשם אידיאולוגיה ודת יכולות לגרום לעוד כאוס ותחושת אבדן שליטה. 

יחד עם כל זה, עדיין יהיו כמה היבטים רכים יותר המביאים איתם גם התבוננות פנימית ומבקשים עבודה רגשית מטהרת, מזככת ומרפאת באופן טרנספורמטיבי. 

כירון יוצא מנסיגה ב-29 בדצמבר וכמה ימים אחריו גם יופיטר בשור יוצא מנסיגה, כך שאנחנו נכנס אל השנה החדשה עם הרבה יציאות מנסיגה, כולל מרקורי. ארחיב על כך בפעם הבאה, אולם כבר אפשר לומר שהאנרגיות הללו יכולות לעזור לנו לחזור יותר לשגרה ולהתנהל באופן יותר רגוע ופחות לחוץ באופן כללי. 

מנקודת מבט רחבה יותר, בדצמבר פלוטו עושה את צעדיו במעלות האחרונות של מזל גדי, רגע לפני שיעבור בפעם השניה (מתוך שלוש) למזל דלי. פלוטו הוא פלנטה שקשורה לצורך להתפתח דרך התמודדות עם תכנים שאינם בהכרח פועלים באופן מודע, צללים וזכרונות נשמתיים עמוקים הטמונים בתודעה שלנו. זו גם הסיבה שהוא מאתגר אותנו ודורש כנות וכוחות פנימיים עמוקים. גדי הוא מזל מבני והיררכי. בין היתר הוא מסמל מוסדות, מערכות וגם את השושלות המשפחתיות שלנו מעבר למשפחה הגרעינית. השושלות הללו הן הד.נ.א שלנו, גם ברמה האישית וגם ברמה הרחבה יותר. גדי גם רוצה להתנהל בדרך הנכונה הטובה ביותר, כזו שמיושרת עם מערכת חוקים ונורמות חברתיות. כך שהשילוב של פלוטו בגדי, מאז 2008, ובעיקר עם המחזור החדש בינו ובין סטורן בינואר 2020, מביא איתו מהלך של טרנספורמציה של מערכות, חוקים ומסגרות. המעבר של פלוטו בדלי יביא איתו אנרגיה יותר קיצונית ובלתי מתפשרת, ועלול להכניס אותנו עמוק יותר לעידן שבו יש יותר כוח למכונות, עם יותר שליטה טכנולוגית וגם קבוצות שמנסות לשנות דברים דרך פעולות קיצוניות.  בכל מקרה כדאי להשלים עם הרעיון שהמבנים החברתיים שלנו כבר לא יראו אותו הדבר והתהליכים השונים ישפיעו גם עלינו באופן אישי. עוד על כך בחודש הבא. 

מדינת ישראל החודש צריכה להשקיע יותר מאמצים בכיוון ההסברה והתקשורת, כמו גם הקשרים עם גורמים מעבר לים. המעבר של ונוס בעקרב ייצר יותר רגישות בחצי השני של החודש ונושאי שליטה וטריטוריה יכולים לעלות לדיון. כמו כן לאורך החודש יכול להתקבל מידע מודיעיני חשוב ובסוף החודש יתכן ומשהו חשוב יקרה, אולי שקשור למנהרות ולדברים שנמצאים בבסיס המצב. 

לגבי הפסקת האש, היא עלולה להגמר באופן שמביא יותר תסכול ושאין דרך לגשר בין פערים שנוצרים, אלא אם צד אחד מוותר ויתור משמעותי על משהו. אם היא אכן תסתיים אני מעריכה שהזמן הכולל של הפסקת האש יהיה 8-9 ימים, כך שבתחילת דצמבר יכולה להתחדש הלחימה, אם כי אולי באופן קצת שונה. כמו כן, בבלוג באתר שלי, כתבתי שהמלחמה יכולה להמשך בין 6-8 שבועות או חודשים. כרגע אנחנו בהפסקת אש לאחר כשבעה שבועות של לחימה, אולם בהגדרה הרשמית המלחמה עדיין לא הסתיימה. אם אכן לא תמשך הפסקת האש הלחימה צפויה להמשך עוד כמה וכמה חודשים, עד סביבות אפריל 2024. 

*נקשטרה היא קונסטלציה של כוכבים/ אחוזת ירח ומחושבת לפי הגלגל הסידרלי.

** כל הזמנים המוזכרים בהקשר למחזורים השונים הם לפי זמן ישראל.