עונת הליקוים היא תמיד זמן יחסית אינטנסיבי, במיוחד בין הליקויים, עם הרבה התרחשויות, אבל סביב הליקויים הפעם אנחנו יכולים להבחין באירועים אשר מניעים אותנו לעבר התעוררות ויצירת שינויים חשובים בחיינו. נדמה כי האירועים האלו אף דחוסים מן הרגיל ויש עזיבה של הרבה נשמות את כדור הארץ בפרק זמן קצר. כל זה מעיד על השינויים החשובים של התקופה הזו, שהיא מעין שיא בתהליכים אשר אנחנו חווים כבר מספר שנים עם הסקוור בין אוראנוס ופלוטו

הליקוי , שיהיה ב- 4 באפריל  ב- 14 מעלות מזל מאזנים, מפעיל את ההיבט בין אוראנוס ופלוטו כאשר השמש תהיה בצמידות לאוראנוס בטלה ופלוטו יהיה בהיבט של 90 מעלות (סקוור/מרובע) לליקוי. הליקוי הזה הוא גם אחד מארבעת ליקויי הירח המלאים בשנים 2014-2015. הליקויים האלו נקראים גם ליקויי דם והירח עצמו נצבע בצבע אדום בזמן הליקוי המלא. כמו כן ארבעת הליקויים מתרחשים בזמן חגי ישראל – סוכות ופסח.

ליקוי הירח הזה יהיה ליקוי חשוב בהרבה מובנים. הוא מאיר את הסקוור בין אוראנוס לפלוטו אשר בזכותו אנחנו נפתחים לאפשרויות חדשות לצמיחה והתפתחות, שיחרור מכל ההרגלים אשר סיגלנו לעצמנו במשך השנים על מנת להטמע בחברה, להרגיש ביטחון, אולם יתכן והרגלים אלו לקחו מאיתנו את החופש להיות אותנטיים ובעלי מחשבה חופשית. הליקוי מדגיש שוב את ציר ההיבט בין שתי הפלנטות, המסמלות בין היתר את התפתחות האסטרולוגיה המודרנית וכעת גם שינויים חשובים בתודעה ובהיסטוריה שלנו כאנושות, אולם כל היסטוריה מתחילה עם הסיפור האישי שלנו, עם העבר המשפחתי, עם כל מה שספגנו בילדותנו, בחיים קודמים, וסולם הערכים שלנו התבסס עליו. מה הקשר לאסטרולוגיה המודרנית אתם בוודאי שואלים? אוראנוס ופלוטו, כמו גם נפטון, מציגים את היכולת האנושית להתפתח מעבר לגבולות המוכר. הפלנטות האלו נחשבות כפלנטות טרנספרסונליות ומציעות לנו התרחבות מעבר לגבולות של זמן ומקום. זה אומר שההשקפה שלנו כבני אדם על היותנו בני אדם משתנה לחלוטין. אנחנו יוכלים להבין ולתפוס את הקיום שלנו בצורה רחבה יותר ולעשות עבודת מודעות פורצת גבולות. זוהי גם המגמה שמלווה אותנו כאנושות, בעוד שרבים מדברים על המעבר לעידן הדלי, הפלנטות האלו אכן מעידות על כך שזוהי תקופה של שינוי עמוק בתפיסת המציאות.

התוספת של הליקוי להיבט אם כן יכולה "להעיר את המתים", להניע תהליכים ולהביא הרבה אירועים לפני השטח כמו גם לסיים תהליכים שהחלו במהלך השנים האחרונות. זוהי יכולה להיות גם פריצת דרך בתהליך כלשהו, בין אם אישי, חברתי או מדיני. סימן אחד לכך הוא למשל ההסכם המתהווה (מרקורי) עם איראן לגבי המשך הפעילות הגרעינית שלה. פצצת האטום גם היא משוייכת סמלית לפלוטו ואוראנוס, וכמו כן רוברט אופנהיימר, אבי פצצת האטום, נולד עם היבט בין שתי הפלנטות.

הליקוי עצמו יהיה בציר מאזנים/טלה, ציר שאנחנו עובדים איתו כבר יותר משנה, ומדבר בין היתר על יחסים, בין אם זה יחסי מלחמה או שלום, יחסים דיפלומטיים, זוגיות, שותפויות עסקיות וכל דבר בחיינו שבוחן את הדרך האישית שלנו אל מול השילוב של דרך זו מול אחרים בחיינו. הליקוי יכול לתת את חותמו בהתנהלות שלנו מול האחר, למשל אם יש מערכות יחסים שכבר אינן עומדות במבחן הזמן ונוצר פער גדול בין בני הזוג, יתכן וזו ההזדמנות לפרק את החבילה ולהמשיך הלאה, או לחילופין לנסות להבין כיצד אפשר לחדש ולהתחדש בתוך הקשר, תוך התבוננות על כיצד אנחנו מקבלים את אחר בחיינו, כיצד אנחנו מעריכים את עצמנו, אוהבים את עצמנו, מה הבסיס הערכי של מערכות היחסים שלנו וכו'. התהליך יכול להתרחש גם עם מישהו שהוא לאו דווקא אוהב אלא נחשב או נתפס כאויב. זהו הפרדוקס של מזל מאזנים, המביא איתו שיקופים ומראות מכל אחד מסביבנו, לראות את מי שאנחנו, את הדרך האישית שלנו. והפעם עם מצבור הכוכבים בטלה, אנחנו יכולים להרגיש וללמוד דרך האחר מהו המסע האישי שלנו וכיצד אנחנו יכולים לשמור אל הצרכים, הרצונות והדרך האישית שלנו גם בתוך קשרים קיימים. הדגש הטלאי מסמל עבורנו גם צורך לפעמים להלחם באומץ על מי שאנחנו ופחות להקשיב לדעות של אחרים. האיזון בין השניים הוא כמובן התשובה הסופית, אולם לפעמים יש צורך בהפרדות וביסוס הערך העצמי, היכולות והמשאבים שלנו (שור) כדי להגיע לעמק השווה. בכל דרך שנבחר, תמיד יש מה ללמוד מן האחר אולם גם אם יוצאים למלחמה קטנה על מי שאנחנו לזכור שהחיים הם לא שחור או לבן ויש לנו עוד הרבה גוונים של אפור וצבעים אחרים בדרך.

"הכר בכך שהאדם האחר הוא אתה" – יוגי בהג'אן

מרקורי במזל טלה מלווה גם הוא את הליקוי ושם דגש על כוחן של המילים. מילה יכולה לבנות או להרוס וכדאי לזכור זאת כאשר אנחנו מאוד רוצים לשמור ולבטא את המקוריות והחשיבה השונה שלנו (בדרך אוראנית), אולם עושים זאת בדרך שפוגעת באנשים אחרים. חשוב לזכור במיוחד בזמן הזה להיות קשובים לדעות ואמונות (בטריין ליופיטר באריה) של אחרים, או לפחות לזכור שהן לגיטימיות וקיימות בדיוק כמו הדעות שלנו. אם אנחנו מרגישים מאוימים ממשהו כדאי לוודא את הסיבה מבפנים ולא ישר לצאת לקרב ולרסס מילים אשר לא יוכלו להלקח בחזרה.

"תקשרו ליצירת מחר טוב יותר ולא בכדי להרוס את היום" – יוגי בהג'אן

מבחינה אישית, אם הליקוי משפיע באופן יותר מדוייק על מפת הלידה שלכם זוהי תקופה מאוד חשובה. זה גם אומר כמובן שאוראנוס ופלוטו כבר עוזרים לכם ללמוד דברים חדשים ולהשתנות במשך זמן מה, והליקוי יכול להעצים את התהליכים האלו בחייכם. לכן חשוב לזכור כמה דברים: אל תחפשו את תחושת הביטחון והיציבות ונסו לא להצמד למוכר ולבטוח. נסו לפתוח את הראש לאפשרויות חדשות הנגלות לפניכם ועשו כל מאמץ אפשרי כדי להתמיר את האנרגיות האלו לכיוון של התכווננות לזריעת זרעים חדשים ולשחרור העצים המתים…. תהליכי שינוי אינם קלים, ובדר"כ אצל רוב האנשים הם גם מתרחשים בצורה פחות מודעת ויכולה להיות התנגדות גדולה להזיז דברים ולפנות את ערוצי האנרגיה. לכן חשוב שנהיה כמה שאפשר מוכנים לקחת על עצמנו את העבודה ההתפתחותית הזו, ולתת לעצמנו את מתנת ההתחדשות והשחרור, בדרך אל החירות והאותנטיות.

שבו ומדטו עם אנרגיית הליקוי היום ומחר ושלחו כוונה מלאת אומץ לראות את עצמכם כפי שאתם. מכיוון שהירח נמצא במזל מאזנים, תוכלו לעשות זאת גם דרך מישהו אחר מולכם, אוהב או אויב, אשר יוכל לשקף עבורכם דברים חשובים בתהליך האישי שלכם.

מדיטציה לניקוי ההיסטוריה והעבר, ללמוד מטראומות ולשחרר אותן למען עתיד טוב יותר Cross-Heart Kirtan Kriya

 

1totallunareclipse