כשהעקרב מגיע יש לנו הזדמנות לזמן מלא ביותר משמעות ועומק וגם הזדמנות לנקות הרבה דברים שאינם נחוצים לנו יותר, להיות כנים עם עצמנו ולהתחבר לרגשותינו העמוקים ולפעמים גם אפלים ביותר. אם לא תתנגדו לאנרגיה העקרבית תוכלו לחדש ולהתחדש בחייכם, להתעצם ולהביא ריפוי לעצמכם ולאחרים.

מזל עקרב, ששליטו המודרני פלוטו ושליטו העתיק מרס,  נחשב פעמים רבות ע"י אסטרולוגים למזל די מושמץ, שקשה להתמודד איתו,אבל כאמור אין דרך אחת להסתכל על דברים בחיינו, ולפעמים מה שמביא איתו קשיים ואתגרים הוא המתנה הכי גדולה שלנו, מה גם שלכל מזל או ארכיטיפ יש צדדים חיוביים ושליליים, תלוי באדם ובחירותיו.  מזל עקרב, כמו כל מזל אחר בגלגל המזלות, הוא ניטרלי. אם האנרגיות שלו באות לידי ביטוי בצורה שלילית או חיובית, זה אומר שאנחנו צריכים לבדוק בעצמנו קודם כל מדוע זה קורה כך או אחרת. וזו בעצם שאלת השאלות של העקרב – למה? למה הדברים קורים כפי שהם קורים, ונוצר צורך להבין את הרבדים העמוקים של קיומנו. למה אנחנו כאן ומה המשמעות של המתרחש בחיינו. לכן העקרב תמיד ילך לעומק הדברים, לא יהסס ולא יפחד להתמודד ולהתעמת, בשביל להגיע לאמת. הרבה ירגישו מאוימים מכך, ובצדק. אנחנו יודעים שלהתמודד עם המציאות הערומה זה לא תמיד נעים ורבים מאיתנו מנסים להמעיט בהתמודדות עקרבית עם החיים. הרבה דברים יוצאים החוצה, וצריך לדעת להכיל את הכול, לטוב ולרע. לכן העקרב הוא מזל עם יכולת הכלה רגשית מהגבוהות שבגלגל המזלות. הוא לא מפחד מקצת לכלוך, לא מפחד להגיע לתחתית, כי הוא יודע שצריך לעבור שם בשביל באמת לנקות.

להגיע לאמת זו לא משימה קלה בכלל. העקרב, שהוא גם מזל באלמנט המים ובאיכות פיקסית/קבועה, צריך לעבור באומץ את מה שהוא מגלה בדרך. הרבה פעמים, בגלל שהוא טוטלי ולא מתפשר, הוא ידע לחשוף שחיתויות, שקרים ויגלה אמת שהיא קצת כואבת, על עצמו, על אחרים ועל החיים. ההתמודדות עם הכאב והסבל מביאים אותו כמובן שוב לשאלה למה אנחנו סובלים ומה אנחנו צריכים לשנות כדי שנוכל להשתחרר מהסבל. התשובה תהיה – לקבל את המגבלות שלנו ולשחרר אותם. להכיר בכך שהכוח שלנו הוא לא אינסופי ולא בלתי מוגבל, ולקחת את החיים לשלב הבא. בשביל לעבור לשלב הבא צריך לדעת לשחרר או להתמיר, להתעלות מעל הכאב הפנימי, שלעתים הוא בלתי נסבל. לעשות את עבודת האלכימאי – להתמיר את הכאב ולהפוך אותו לריפוי, או במקרים מסוימים לדעת גם לקבל את המוות והסיום הפיזי של מישהו או משהו, מתוך הבנה שהנשמה ממשיכה במסעה ההתפתחותי.

הצד הפחות גבוה או חיובי של מזל עקרב (וכאמור לכל מזל יש את הצד האפל שלו) הוא כאשר העקרב מתחיל להיות חשדן  ואובססיבי מדיי, מנסה לזעזע אנשים עם האמת אולם עושה זאת מחוסר הביטחון האישי שלו. גם כאשר הוא חווה את הנפילות או אבדן הכוח, אם לא ילמד את השיעור שלו וימשיך לעשות מניפולציות, יהיה לו מאוד קשה להתרומם מהתחתית, שם הוא יכול למצוא את עצמו כועס, ממורמר וצריך נקמה. למה העקרב נוקם? כי אם אם הוא מבחינה פסיכולוגית ורגשית לא מצליח להתעלות מעל הרגשות הקשים, התחושה של הדחיה, חוסר הביטחון, הקנאה וכו' הוא נשאר בבור שנפל לתוכו. שם הכל רקוב, אפל וחשוך וממקום כזה מאוד קל להתחבר לשליליות ו"למכור את נשמתנו לשטן". לכן פעמים רבות התהליך העקרבי הוא בעצם מאבק בין הטוב והרע, בין החושך לאור, בין האפל למואר. אולם מה שחשוב עבורנו לזכור הוא שלא נוכל להמשיך להתפתח אם לא נחווה את הכאב ונדע להתמיר אותו.

אם לא היה חושך איך היינו יודעים מה זה אור?

מתוך אוטוביוגרפיה בחמישה חלקים / פורשייה נלסון

אני הולך ברחוב.
במדרכה יש בור עמוק:
אני נופל לתוכו.
אני אבוד… אני חסר ישע.
אין זו אשמתי.
לוקח לי נצח למצוא דרך החוצה.

אני הולך באותו רחוב.
במדרכה יש בור עמוק:
אני מעמיד פנים שאינני מבחין בו.
אני נופל לתוכו שוב.
אני לא יכול להאמין ששוב הגעתי לכאן.
אבל אין זו אשמתי.
ושוב לוקח לי נצח לצאת.

אני הולך באותו רחוב.
במדרכה יש בור עמוק:
אני רואה אותו.
אני נופל לתוכו בכל זאת… כוחו של הרגל.
עיני פקוחות:
אני יודע היכן אני.
זוהי אשמתי.
אני יוצא מיד.

אני הולך באותו רחוב.
במדרכה יש בור עמוק:
אני עוקף אותו.

אני הולך ברחוב אחר.

 *** עוד על עקרב והמזל שמולו שור תמצאו בקישור

*** ספר מומלץ להבין את האנרגיה העקרבית ואת פלוטו במפת הלידה הוא ספרו של ג'ף וולף גרין : Pluto and the evolutionary Journey of the Soul

לקביעת פגישה אישית צרו קשר במייל healingstar11@gmail.com