כבר הרבה זמן אני חושבת על משמעות מבנה היוד או אצבע האלוהים שנמצא כעת במפת השמיים. אני מתבוננת מסביבי, קוראת מה אחרים מפרסמים אבל מנסה לא לקחת דברים כמובנים מאליהם, שכל סיפור שעולה בחדשות אכן מובא בצורה נייטרלית וגם מהצד השני, כשאני קוראת פרסומים של אנשים שאני אוהבת לקרוא אותם כי הם כותבים על נושאים שקרובים לליבי, כמו זכויות בעלי חיים למשל, אני עדיין בוחנת ומתבוננת ולא לוקחת דברים כאמת אבסולוטית.

אחד הדברים שקרו לפני כמה שבועות, ומשקפים את היוד במלוא עוצמתו, היה הסיפור הכואב של האחות בבה"ח בלונדון שנפלה קורבן למתיחה של שני שדרני רדיו (יופיטר בתאומים) אוסטרלים. האחות, שבמהלך השיחה עם השדרנים חשבה שהיא מדברת עם מלכת אנגליה ועם בנה הנסיך צ'ארלס, ותוך כדי שיחה מסרה פרטים חסויים על מצבה של קייט (אישתו של הנסיך וויליאם), התאבדה לאחר שהבינה מה קרה. המקרה הזה מצער מאוד, גם כי אישה אחת איבדה את חייה ובדרך שרק תגרום לנשמתה עוד חוסר מנוחה, אולם גם כי הוא משקף את המשפט "חיים ומוות ביד הלשון". איך הכוח של המילים שלנו יכול בשניה אחת להפוך את עולמנו ואת עולמם של אחרים.

עוד דרך ביטוי ליוד מצאתי כשבזמן ביקור בפייסבוק ראיתי פרסום מקסים על דייג שהציל כרישה לבנה מרשת דייגים ומאז הוא והכרישה הפכו להיות BFF לנצח. מכיוון שאני קצת יותר חשדנית לגבי הסיפורים שאני קוראת לאחרונה חיפשתי את המקור לסיפור בגוגל ומצאתי שזה אכן היה סיפור שעיתון צרפתי פרסם ב-1 באפריל בתור מתיחה. אנשים רבים הגיבו על הפוסט הזה באהדה רבה ומחו בתוקף כאשר התברר להם שזה סיפור שקרי. חלקם אף הצהירו בגלוי על כך שהם רוצים לחיות באשליה שזה באמת קורה.

נשאלת השאלה איפה עובר הגבול הדק בין  הפצת שקרים קטנים ובלתי מזיקים לבין הפצת שקרים גדולים יותר המסלפים את האמת בצורה שיכולה לפגוע באחרים? האם השקרים הקטנים והלכאורה שוליים באמת משרתים משהו בהתפתחות שלנו?

המקרה הזה הוא כמובן רק דוגמא אחת קטנה ואולי גם בלתי מזיקה, אבל עדיין מעלה ומציף את סוגיית המציאות של שקרים ואמיתות מסולפות שאנחנו חיים בה. התקשורת שלנו עושה זאת הכי טוב. היא מציגה סיפורים מסויימים, ואחרים, חשובים לא פחות, לא מקבלים את הכותרת שלהם כי הם לא משרתים את האינטרסים של בעלי העיתון למשל.

אם אנחנו חוזרים למשמעות האסטרולוגית של מבנה היוד אנחנו רואים את יופיטר בנסיגה בתאומים בקודקוד, עם סאטורן בעקרב ופלוטו בגדי בבסיס. יופיטר בנסיגה עוזר לנו לחדד את בסיס מערכת האמונות שלנו ובתאומים – לפקפק בכל הידע והאינפורמציה שמציפה אותנו מסביב. כולם רוצים למכור לנו הכל ובזול, היום בעידן האינטרנט כל אחד הוא מומחה למשהו, מורה רוחני גדול או הדיל הכי טוב שתמצאו בעיר. למה? פשוט כי זה כתוב.

אז אם יופיטר בתאומים רוצה ללמוד להבין בין האמת לשקר, הוא צריך לפני כן לדעת לעבוד עם סאטורן בעקרב. להתיישר עם האמת גם אם היא לא מוצאת חן בעיניכם. לא לחיות במוסר כפול של אני כועס על אחרים שמשקרים או מפיצים עובדות לא נכונות, אלא קודם כל לא לעשות זאת בעצמי. התוצאה תהיה פלוטו בגדי – משהו צריך להשתחרר וללכת, משהו שקשור למערכת הערכים שלי וגם של החברה שמסביבי. סאטורן ופלוטו מראים שלמוסר הכפול אין מקום בחיינו אם אנחנו רוצים באמת להשתחרר מכל מה שמפריע לנו להתקדם בדרך ולשנות את הקודים המוסריים של החברה שלנו.

יופיטר בתאומים מדבר איתנו בצורה יותר גרפית גם על נסיעות וכלי רכב כמו גם על לימודים ובתי ספר, מה שמוביל אותנו לשני מקרים נוספים קרו יחד עם היוד הזה הם: הירי בבה"ס בקונטיקט שבו נהרגו לפחות 20 ילדים תמימים ועוד מבוגרים, והאונס הברוטלי בהודו שקרה בזמן נסיעה באוטובוס. שני המקרים האלו משקפים מחלות חברתיות קשות ביותר, וכאשר סאטורן בעקרב ופלוטו בגדי בבסיס אנחנו יכולים לראות את ההדים שמקרים אלו מעלים לגבי שינויי (פלוטו/עקרב) חוקים (סאטורן / גדי) בשתי המדינות. החתימה הכפולה הזו גם משקפת את זה ששני המקרים קשורים למוות, רצח, שימוש לא נכון בכוח, תקיפה מינית ועוד. המבנה פשוט מוציא לאור את כל הביוב החברתי ומביא אותנו לעשות חשבון נפש שהוא כבר מעבר לחיים האישיים שלנו, אלא ברמה גלובלית. לכל אדם בריא בנפשו ושכלו ברור לחלוטין שהמצב לא יכול להמשך כך והחברה שלנו צריכה לעבור טרנספורמציה רצינית בכל מה שקשור בין היתר לחוקי הנשק – בארה"ב ולהגנה על נשים – בהודו. אלו רק דוגמאות ממוקדות, אולם בכל מקום שאנחנו חיים אלו הערכים החברתיים שהגענו אליהם. אלו רק המקרים שמדווחים בתקשורת, אולם ישנם עוד מקרים רבים אשר לא מדווחים כי הנאנסות מפחדות להתלונן. לא רק בהודו, אלא אפילו כאן.

כאשר מתבוננים במפה של הודו עם המעברים לתקופה הזו רואים גם את פלוטו בסקוור לדרקונים ומרס – האלימות והתוצאה הקטלנית שלה, סאטורן מול הירח – האלימות כלפי נשים, ומרס שעבר לדלי יצית הרבה הפגנות וצורך לצאת לדרך חדשה ושונה מהעולם הפטריאכלי המנוון שבו אנחנו חיים. האירועים בארה"ב והודו רק משקפים לנו את מה שקורה כעת על כדור הארץ, ועם היוד אנחנו מקבלים מראה לא קלה וצורך להתכוונן ולטהר את כל מה שאנחנו רואים שלא נכון ולא עובד עבורינו יותר.

India