יופיטר, הפלנטה שמעוררת ומדרבנת אותנו לגדילה וחקירה של החיים, עוברת ב-26 ביוני למזל סרטן למשך שנה, עד הקיץ הבא. המעבר הזה של יופיטר לסרטן יפעיל כמה מבנים אסטרולוגים חשובים במהלך השנה וביניהם משולש המים הגדול ביולי עם סאטורן ונפטון והצלב הקרדינלי עם אוראנוס, פלוטו ומרס.

חיבור לחוכמה הפנימית ולשורשים

יופיטר בתאומים לקח אותנו למסע שבו למדנו להבחין בין אמת ושקר, לסנן הרבה תכנים בעולם הוירטואלי שבו אנחנו חיים ולקבל בחזרה את הפרופורציות על מה נכון ומה לא נכון, על היחסיות של החיים והידע שלנו ועל חשיבותה של המילה המדוייקת והנכונה. המעבר לסרטן לוקח אותנו לחיפוש אישי רגשי בעולם האמונות שלנו ועכשיו הגיע הזמן לחפש ולבדוק מה נכון יותר עבורינו, מה אנחנו רוצים ומה הבסיס האותנטי שלנו בחיים.

מרקורי מתחיל את מסע הנסיגה שלו בסרטן באותו הזמן שיופיטר עובר לסרטן השבוע ונוצר לנו דגש מעניין במזל. המסננות שלנו בתוך המזל, יופיטר ומרקורי שניהם קשורים לידע ומידע, לתחושה מול חוויה, ולצ'אקרה החמישית, היא הצ'אקרה שמשפיעה על הדרך שבה אנחנו מתקשרים ורוטטים את המילה.

המסע של שניהם מעביר אותנו למסע פנימי מעניין בו אנחנו בוחנים מצד אחד את הדרך האישית והאותנטית שלנו. מרקורי בנסיגה בסרטן מלמד אותנו להקשיב לקול הפנימי ויופיטר בסרטן מלמד אותנו ללמד את עצמנו ולהתחבר למורה הפנימי שלנו. אין פה תהליך מנטלי אלא יותר רגשי. התחושה והחוויה האישית שלנו הן שיקבעו את הטון ואנחנו לומדים בתהליך להתחבר שוב לאינטואיציה בדרך ממוקדת.

יופיטר בסרטן לוקח אותנו למסע אישי חוויתי. דרכו אנחנו נזכרים ומגלים מחדש את הזהות האישית שלנו בתוך הקיום. 

אנחנו לומדים דרך החוויה ובצורה אותנטית להתחבר שוב אל החוכמה הפנימית שלנו ואל הידע שבתוכנו. יופיטר בסרטן לא זקוק למורים חיצוניים, כי הוא יודע שיש בו את כל מה שהוא צריך. הוא המורה של עצמו בדרך כלל.

הבעיה מתחילה כאשר אנחנו הופכים להיות מלאים בעצמנו, מפסיקים להקשיב והופכים להיות פנאטיים בנוגע לאמונות ולדעות שלנו. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לראות את עצמנו וזה מקום שלא נוכל לגדול ולהתפתח בו כפי שיופיטר רוצה. אנחנו תמיד צריכים לזכור עם יופיטר בסרטן שלחיים יש את החוקים שלהם שלא תמיד מתאימים לרצונותינו ולצרכינו.

זוהי תחושה מתסכלת לפעמים, אולם חשוב להכיר גם את הצד השני כדי להיות באיזון. לכן בזמן הזה , כאשר אנחנו מגלים את התובנות והידע הפנימי שלנו אנחנו חייבים לבחון גם אם הם מחוברים למציאות ועומדים במבחן התוצאה. ההיבט של יופיטר לסאטורן ולנפטון מדגיש את התהליך הזה וגם עוזר לנו בחיבור האישי שלנו למימד יותר גבוה.

כמו כן, המסע של יופיטר בסרטן יוביל אותנו לחיפוש שורשי בנבכי הזמן. אם אנחנו רוצים להבין את הבסיס למערכת האמונות שלנו נהיה חייבים לבחון את השורשים שמהם צמחנו, מה הוביל אותנו בשושלת מסויימת שאנחנו משתייכים אליה להיות מי שאנחנו, לראות את החיים בדרך מסויימת. הבחינה הזו יכולה להביא לתהליכים מעניינים כמו חזרה לערכים דתיים, חזרה למסורת וכו'.

יופיטר המטריארכלי

יופיטר בסרטן מביא איתו איכות נשית מחוזקת ובעצם מבשר לנו על אנרגיה מטריארכלית חזקה. במפת הכניסה של יופיטר לסרטן אפשר לראות את הצמידות של השמש ליופיטר ואת ההיבטים עם נפטון בדגים וסאטורן בעקרב. זהו דגש חזק מאוד על מזלות המים ועל העולם הרגשי שלנו בכלל. בנוסף מעניין לראות שיופיטר נמצא בצמידות לירח השחור לילית במפת הכניסה שלו לסרטן וגם כאשר הוא יוצא מהמזל ועובר לאריה הוא יהיה בצמידות ללילית (BML). כאשר אנחנו מוספים את זה לארכיטיפ המטריארכלי של האם הגדולה והנשיות הדומיננטית, אנחנו מקבלים גם את הצל הנשי שמגיע עם סיפורה של לילית. המוניטין השלילי שיצא ללילית בעצם הוא סיפורו של דיכוי האנרגיה הנשית בהיסטוריה, על ידי יצירת ארכיטיפ אשר מציג אותה כשטנית ומרושעת. אולם האמת היא שלפני כן לילית נחשבה ככוח היוצר של החיים.  במהלך ההיסטוריה, עם המעבר מהמטריארכליות לפטריארכליות, כל סמלי הנשיות הקדושה החלו לקבל פרשנות שלילית על ידי אלו שרצו לדכא את כוח החיים.

כעת, עם הצמידות של יופיטר בסרטן (שהוא בפני עצמו ארכיטיפ נשי) ללילית אנחנו יכולים לראות ניצנים חדשים של חזרה למקורות המטריארכלים, לנשיות ולאם הגדולה שיוצרת ומעצימה. זהו תהליך שאנחנו עוברים אותו במיוחד עם פלוטו בגדי, ואין ספק שהמולות בין יופיטר ופלוטו היא אבן דרך חשובה בנושא הזה. לכן דברים שיכולים לקרות בפועל הם שינויים בדרך שבה מתייחסים לנשים במקומות מסויימים בעולם, אולי מסורות שמחזירות את העוצמה הנשית יחזרו להיות יותר דומיננטיות וכו'.

יופיטר בסרטן – יחסי ארה"ב וישראל

במפת הלידה של ארה"ב יופיטר נמצא בסרטן בצמידות לונוס, מה שמסמל את מדיניות השפע, המוגזמת לעיתים, ואת מבנה הכלכלה של המדינה. גם לישראל יש ונוס בסרטן בצמידות ליופיטר / ונוס של ארה"ב, והקשר הזה הופך גם את ארה"ב לסייענית הגדולה של ישראל מבחינה כלכלית וגם מבחינה מדינית ומדגים את ההזנה והתמיכה שארה"ב מספקת לנו.

באסטרולוגיה, כאשר פלנטה חוזרת למיקומה הלידתי אנחנו מסיימים מחזור ומתחילים מחזור חדש. חזרת יופיטר עבור ארה"ב חשובה מאוד מכיוון שיופיטר הוא גם שליט האופק, ובגלל הצמידות לונוס יכול לסמל מחזור חדש הנוגע לעניינים כלכליים כמו גם ליחסים בינלאומיים עם מדינות אחרות, שיתופי פעולה כמו גם היחסים עם האויבים של המדינה (בית 7).

חשוב לזכור כי ונוס בבית 9 במפה של מדינת ישראל מעידה כי הכלכלה הישראלית תלויה בקשרי החוץ שלה עם מדינות אחרות שתומכות בה. מעבר יופיטר על ונוס יכול לחזק מצד אחד את הכלכלה, אולם מצד שני יכול להוביל גם לאינפלציה ולהשקעות חסרות בסיס שיבזבזו את כספי הציבור.

israelusa

הטבע ועולם החי

יופיטר בסרטן קשור גם לטבע ולעבודה שמאנית. כאשר אנחנו עובדים עם טוטם של חיות, אנחנו בעצם מתחברים לאנרגיה או לרעיון המהותי שרוח החיה מביאה איתה. לא תמיד אנחנו נפגוש בפועל את החיה, אבל יכול להיות שנחלום עליה, שהיא תופיע בתמונה במייל, או שמישהו יספר לנו עליה. לכן כדאי להיות קשובים (וזה תמיד) לעולם שמסביבנו ולראות מהיכן מגיעים הסימנים.

אחת החיות למשל שקשורה מאוד למעבר הזה היא החסידה מסמלת לידה, בית ומשפחה, התחלות חדשות, פריון. היא נושאת איכויות נשיות ואימהיות. לא לחינם השתרש בתרבות שלנו הסיפור על החסידה שמביאה תינוקות…החסידה מלמדת אותנו על ערכים משפחתיים ועל החשיבות של התא המשפחתי. החסידה גם מחברת אותנו בחזרה לשורשים שלנו.

הכנסו לכאן לקרוא סיפור מעורר השראה על החסידות שהושבו לטבע ביפן בזכות נערה בת 10

ב- 17 ו- 18 ביולי משולש המים הגדול עם יופיטר, נפטון וסאטורן יהיה מדוייק. לאחר מכן באוגוסט יופיטר יהיה במולות מדוייקת לפלוטו ואח"כ בסקוור לאוראנוס לקראת סוף החודש ובטריין לכירון בדגים.

ב-6 בנובמבר יעבור יופיטר לנסיגה ב- 20 מעלות סרטן עד ה- 7 במרץ 2014 . בדרך הנסיגה שלו יהיה שוב בטריין לסאטורן בעקרב בדצמבר, בינואר 2014 יהיה במולות לפלוטו וונוס בגדי, שבדיוק תצא מהנסיגה שלה, ויהיה חלק מגרנד סקוור קרדינלי עם מרס, פלוטו ואוראנוס באפריל 2014.

אם אתם סקרנים לדעת כיצד המעבר הזה ואחרים מפעיל את המפה האישית שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ולקבוע פגישה אישית. הכנסו לקישור >>

jupitercancer