תחזית אסטרולוגית חודש ספטמבר 2023

ונוס, שהחלה את נסיגתה ב-23 ביולי, חוזרת להילוך ישיר ב-4 בספטמבר. יקח לה כמה ימים להתאושש ואז תחזור לאט שוב לתנועה הרגילה שלה ותעבור שוב על כל מעלות הנסיגה עד ל-8 באוקטובר. זה זמן שבו כל הדברים שהעלתה הנסיגה יכולים לקבל ביטוי חיצוני ומודע יותר, ונוכל להרגיש את השינוי ו/או ההערכות מחדש שעשינו בתחומי החיים הרלוונטיים לנו ולוונוס. ממערכות יחסים, שיהיו מודגשות מאוד בספטמבר-אוקטובר, ועד היכולת שלנו להעריך ולקבל את עצמנו כפי שאנחנו. ללמוד לראות את השפע והיצירתיות שבחיינו כמקור להתחדשות, לקדמה ולהתפתחות שלנו שבסופו של דבר תהיה גם עבור אחרים והסביבה גם כן.

באותו היום שוונוס חוזרת להילוך ישיר,  יופיטר (צדק) יעבור לנסיגה במזל שור ושניהם יהיו בהיבט אחד לשניה (החל מהשליש האחרון של אוגוסט). יופיטר באסטרולוגיה הוא המביא שפע, התפתחות והתרחבות, כמו גם ידע גבוה ומסעות רוחניים. הוא קשור לדת, אידיאולוגיה והשקפת עולם. לכן, כאשר הוא עובר לנסיגה זו הזדמנות עבורנו לבחון מחדש את הנושאים הללו בהקשר של נסיבות חיינו ומפת הלידה האישית.  

מכיוון שיופיטר נמצא במזל שור הוא עדיין קשור לוונוס כשליטת המזל, ושניהם בהיבט אחד לשניה. לכן כל הנושאים של הנאה, יצירת שפע, מציאות כלכלית ומיניות והנאות חושיות יכולים להיות מודגשים יותר ויעברו לתהליך פנימי שימשך עד סוף שנת 2023. היכן שהגזמנו נצטרך לבדוק שוב האם זה עדיין מתאים. זה יכול להיות גם זמן של הוצאות כלכליות גדולות או רק רצון לבזבז ולקנות, אבל לא את הדברים הנכונים והמתאימים. זהו לא הזמן הכי מתאים להשקעות גדולות ומומלץ להזהר מאוד מנפילות חדות וחוסר יציבות בשוק ההון, בהשקעות ובכלל בתחום הפיננסי.

זהו גם זמן שבו נבחן מחדש את מערכת האמונות, האידיאולוגיה וההאחזות שלנו ברעיונות ודעות. בגלל שיופיטר במזל אדמה האידיאולוגיה שתבחן יכולה להיות קשורה למשאבים, אבל גם לקשר שלנו לאדמה ולמקום מסוים. יופיטר יחל את הנסיגה על ראש הדרקון של מדינת ישראל ויכול להעלות מחדש רעיונות גנוזים על מקומה של מדינת ישראל כמדינת דת, כמדינה ציונית וכדומה. כמו כן המפגש הזה יהיה קשור לקשרים עם מדינות זרות, ויתכן ונושאים יופיטרים כמו דת, אידיאולוגיה וקשרי חוץ יהיו במצב קצת יותר מאותגר ודרמטי מהרגיל. 

בסך הכל חודש ספטמבר הוא כזה שיש בו די הרבה פלנטות בנסיגה ולכן האנרגיה הכללית עדיין יכולה להרגיש לא לגמרי מיושרת ומתקדמת כמו שהיינו רוצים בתחומים מסוימים. זהו חודש שמדגיש יותר תהליכים פנימיים תת הכרתיים, עשיית סדר פנימי במחשבות, באמונות והתבוננות מחודשת על אלמנטים רבים המרכיבים את חיינו. 

מחזור לבנה חדש מתחיל ב-15 בספטמבר בשעה 4:40 לפנות בוקר ב-21 מעלות מזל בתולה / Uttara Phalguni נקשטרה. עם המחזור החדש יש לנו תמיכה להמצאות ושכלולים של דברים, במיוחד כאלו שבזמן הנסיגה של מרקורי התגלו כזקוקים לשיפור ולדיוק. זה לא קשור רק לחפצים אלא גם לקשרים חברתיים ולכל דרך שבה הנסיגה של מרקורי פגשה אתכם. זהו גם זמן שמתאים יותר לזריעת זרעים לאיחוד רומנטי וזוגי, למיניות מודעת, כוונה להתחלות חדשות וענייני מנהיגות. זה זמן מצוין לזרוע כוונות טובות בין אדם לחברו, להראות את האנושיות הפעילה והיוצרת במיטבה. כמו כן מומלץ לתת תרומה עם המחזור החדש. 

מרקורי יוצא מנסיגה ב-16 בספטמבר ב-8 מעלות מזל בתולה ועד סוף החודש יעבור שוב על מעלות הנסיגה. זו עבודת המודעות שלנו לאורך הנסיגה שתקבע בזמן הזה אם עברנו תהליך עמוק ומשחרר, הצלחנו להגיע אל האלכימיה של התהליך המרקוריאלי ולנקות קצת את תת המודע. שימו לב במיוחד למה שעולה עכשיו, וגם שעלה במהלך הנסיגה, שקשור לקשר עם המשפחה על דורותיה הקדומים והשושלת המשפחתית, כמו גם זו שאינה מקשר דם. 

בשליש האחרון של החודש אנחנו נפגשים עם ונוס בהיבט השלישי (במסע שלה באריה) לאורנוס, וגם מרקורי בהיבט אליו באותו היום ממזל בתולה. זו יכולה להיות נקודת זמן חשובה שבה נקבל הזדמנות להתקדמות קדימה, להתחדשות והנעה עם נקודת מבט אחרת, חדשה ורעננה על החיים והתהליכים שלנו בתוכם. יכול להיות שאחרי הנסיגה אנחנו כבר לא נראה את הקשרים שלנו עם עצמנו ועם אחרים אותו הדבר. לכן זה עדיין זמן שאין יציבות במערכות יחסים ויש יותר רצון לחדש, לרענן ולגוון, למצוא את מה שמאתגר אותנו להמשיך הלאה וליצור משהו חדש ושונה.

ב-23 בספטמבר נחגוג את יום השוויון עם מעבר השמש למזל מאזנים בשעה 9:50 בבוקר. זהו יום מיוחד מבחינה אנרגטית שבו השמש והלבנה מאירות את אורן באופן שווה, כלומר הלילה והיום שווים באורכם. עבורי זהו יום שבו אנחנו יכולים לקבל את האור והצל שבתוכנו כשני חלקים שווים בתוך השלם. גם העולם שמסביבנו מכיל תכנים ואירועים מוארים וחשוכים. זהו טבע הבריאה ולכן חשוב להכיר בשני הצדדים הללו כחוק טבע ולא לנסות לדכא או לפחד מן הצל והחושך. לכל דבר בבריאה יש מסר חשוב עבורנו גם אם קשה לנו לקבל או להכיל לפעמים.

בנוסף בסוף ספטמבר האנרגיות מתחילות להיות מושפעות יותר ויותר מהליקויים הקרבים באוקטובר וגם מרס מתקרב לזנב הדרקון במאזנים וכירון על ראש דרקון בטלה. אלו לא אנרגיות פשוטות ונעימות, אלא כאלו שמביאות עוד מהפרידה מהישן והמוכר, ממערכות יחסים לא מתפקדות. מרס (מאדים) כאילו אומר לנו שעל מנת להמשיך את ההתפתחות שלנו אנחנו נצטרך לבדוק שוב את המקומות שבהם היינו אולי אגרסיביים יותר ממה שנרצה להיות. מרס על זנב דרקון יכול לשחרר את הרגשות המודחקים ולעורר בנו כעסים הקשורים לרגשות מן העבר, למערכות יחסים שונות. חשוב לשמור על איפוק יחסי ככל שניתן ולא להסחף עם מילים קשות ותגובות רגשיות. 

בעצם המעבר של מרס והליקויים הקרובים יהיו הקטליזטורים האחרונים לאפשרות לשינוי מהותי באופן כללי. כל מה שהתבוננו בו בנסיגה של ונוס כאילו יוצא עכשיו לאור ומשחרר אותנו. העבר, ההווה והעתיד מתאחדים למערבולת אנרגטית שמייצרת הזדמנות. אנחנו יכולים להלחם ולנסות להתנגד, אבל זה יוביל לעוד כאב וסבל. לכן עלינו להיות אמיצים ולמצוא את האומץ למקם את עצמנו בעין הסערה, להתמודד עם הכאב שעולה ולדעת להביא את התהליך האלכימי הטרנספורמטיבי לשיאו, זאת על מנת לשחרר את הפצעים שמונעים מאיתנו כל כך הרבה. מאוד קל להשליך את הכעסים שלנו על אחרים בגלל תחושת שונות או נפרדות. הרבה יותר קשה למצוא את המכנה המשותף ולקבל ביחד עם זה את הישות העצמאית והאינדבידואלית של כל אחת ואחד מבני האדם. הכאב של חוויית הדואליות עלול להיות מועצם כעת, וזו אחריותנו האישית למצוא את הדרך והאומץ להתמודד עם הרגשות הלא פתורים. המיקום של מרס, הדרקונים של הירח וכירון במפת הלידה שלכם יהיה המיקום שבו תרגישו את האנרגיות הללו בעוצמה. 

הלבנה תהיה במילואה ב-29 בספטמבר בשעה 12:27 בצהרים ב-6 מעלות מזל טלה / UTTARA BHADRAPADA נקשטרה. גם בשלות הלבנה הפעם מדגישה את הציר של מזלות טלה-מאזנים ומחזקת את הכתוב על מרס, כירון והדרקונים. זהו זמן שבו אפשר לזרוע זרעים לחיבור יותר חזק לצד הרוחני של החיים. אנחנו רוצים לחקור, ללמוד ולהבין את החיים יותר לעומק וזה יכול לדרוש מאיתנו יותר זמן לעצמנו, להתבודדות ולחקירה פנימית. זהו זמן טוב להתחייבות למשהו, וגם לתת מעצמנו באופן הומניטרי עבור אחרים.  

*נקשטרה היא קונסטלציה של כוכבים/ אחוזת ירח ומחושבת לפי הגלגל הסידרלי.

** כל הזמנים המוזכרים בהקשר למחזורים השונים הם לפי זמן ישראל.