יופיטר הוא תקווה ואופטימיות, מביא איתו חכמה, חזון, מסעות פילוסופים ואידיאולוגיה. יופיטר יכול להביא איתו יותר מדיי מכל דבר, הגזמה ואי יכולת לראות את המציאות כפי שהיא.

אורנוס מביא איתו חדשנות טכנולוגית, רעיונות חדשים, גם מבחינה חברתית, אולם עלול להביא איתו גם ניכור ותחושת ניתוק, אליטיזם ועוררות יתר של מערכת העצבים. 

מחזור חדש של הכוכבים יופיטר ואורנוס מתחיל ב-21 באפריל 2024. כל מחזור של שני כוכבים מתחיל בצמידות של שניהם באותה מעלה באותו המזל. משם הכוכבים ימשיכו את המחזור עם היבטים שונים. אורך המחזור הכוכבי תלוי במהירות התנועה של הכוכבים. במקרה של יופיטר ואורנוס, זהו מחזור שמתחיל בכל 14 שנה. המחזור הקודם החל בשנת 2010 כאשר יופיטר ואורנוס היו יחד במעלה קריטית – 0 במזל טלה (גלגל טרופי). כמה אירועים משמעותיים שהיו סביב הזמן הזה הם: המשט לעזה על המרמריס, שבמהלכו נהרגו פעילים. כמו כן היו הפגנות קשות בתאילנד. בשנת 2010 וגם החל 'האביב הערבי'. 

בשנת 1941 היה מחזור יופיטר ואורנוס האחרון במזל שור (גלגל טרופי וסידרלי) כמו בשנת 2024. זו הייתה בגדול שנה די אפלה במסגרת מלחמת העולם השניה. אני לא אכנס כאן לפרטים, בעיקר כי היו גם מחזורים פלנטריים אחרים שהשפיעו והם לא נמצאים כעת במפת השמים. עם זאת, אירוע מעניין אחד ששווה לציין הוא יציאתו לאקרנים של הסרט "האזרח קיין". במאי הסרט אורסון וולס, שזה היה סרטו הראשון, פרץ דרך עם סגנון הצילומים האמנותי החדשני בסרט והשאיר את חותמו על עולם הקולנוע. אז אנחנו יכולים בהחלט לצפות לתקופה של פריצות דרך בתחומים שונים. 

ההיסטוריה אינה חוזרת על עצמה באופן מדויקת, בדיוק כפי שמפת השמים לא תחזור על עצמה באופן מדויק כמו בעבר. עם זאת הנושאים של יופיטר וארנוס פעמים רבות בעבר הביאו איתם עוררות חברתית, הפגנות, מהפכות, מרידות וגם גילויים מדעיים חשובים. לכן סביב הזמן הזה נוכל לראות מה מביאה איתה הפתיחה של המחזור החדש והיכן אנחנו יכולים להרגיש את המקומות שזקוקים לשדרוג של ידע, תובנות חדשות, פריצות דרך, גם בתחום הכלכלי והמטבעות הווירטואלים שנמצאים בנסיקה כעת. אני מעריכה שיהיו גם אירועים מפתיעים סביב השקעות והון. 

המחזור של יופיטר ואורנוס שהחל ביוני 2010, עם הצמידות של שתי הפלנטות ב- 0 מעלות טלה. פתיחה די טעונה ודרמטית למחזור, במיוחד בהתחשב בכך שזה סביב הזמן של "האביב הערבי", שהחל ב- 14 בינואר 2011 עם המהפכה בתוניסיה והצמידות של יופיטר אורנוס בדגים, כאשר היו בתקופת נסיגה משותפת ב- 2011, ובאוגוסט 2013 המשכנו עם הסקוור כאשר יופיטר ביקר במזל סרטן, ועכשיו אנחנו בשלב המולות. אז כמו השלב של הירח המלא כך גם השלב המלא של יופיטר ואורנוס יכול להביא איתו זמן ממש חשוב וקריטי במחזור של השניים. המפגש הבא עם הסקוור השלישי יהיה בינואר 2021 במזלות הקבועים, שור (אורנוס) ודלי (יופיטר) וסיום המחזור ותחילת המחזור החדש יהיה באפריל 2024 במזל שור.

מחזור יופיטר-אורנוס יכול לקחת אותנו לתובנות מעניינות ופורצות דרך בכל מה שקשור לתגליות חשובות, פריצות דרך בתחומי המדע, החשיבה ופילוסופיה שונים, מפגש מעניין בין דת ומדע, למרות שהשילוב של שני אלו אינו דתי כלל וכלל. זהו שילוב די אתאיסטי שרוצה לבחון ולהטיל ספק בדרכים חדשות ולהביא תובנות חדשות לעולם.  למדענים, וגם לאלו שלא, זו יכולה להיות תקופה די מעוררת מבחינה מחשבתית ואינטלקטואלית, ופריצות דרך מדעיות חשובות בהתפתחות המדע התרחשו יחד עם המחזור של יופיטר ואורנוס לאורך התקופות, החל מקפלר וגלילאו ועד הייזנברג ובוהר.

זה יכול, אם כך, גם לאתגר את מערכות היחסים בחיינו, ומבחינה חברתית לעורר דיונים ומודעות סביב נושאים חברתיים חשובים, כמו גם להביא אנשים למעשים קיצוניים על מנת לעורר מודעות ולהתחיל מהפכות. זהו בהחלט לא היבט שמרני, אלא להיפך, מאתגר כל דבר ומוכן להפריך כל אמת ולנפץ מיתוסים ופרות קדושות.

  Where the walls of consciousness are strong, the Jupiterian urge opens the gates, that caravans loaded with Uranian gifts from the farther lands may enter.” – Dane Rudhyar

בוב דילן, זוכה פרס הנובל לספרות 2016, נולד עם הצמידות בין יופיטר ואורנוס בשור (מוסיקה), כאשר יופיטר הוא גם שליט האופק שלו.

דילן עצמו לא הגיע לטקס חלוקת הפרסים, וגם לקח לעצמו את הזמן לפני שטרח בכלל לענות לוועדה אשר הודיעה לו על הזכיה.

ציטוטים מויקיפדיה: "הצלחתו הגדולה של דילן הייתה בשנות ה-60 של המאה ה-20. התנועה לזכויות האזרח אימצה את שירו "Blowin' in the Wind" כהמנון חצי רשמי, ומיליוני צעירים הזדהו עם שירו "The Times They Are A-Changin'", בתקופה שאירעו שינויים חברתיים מהותיים בארצות הברית."

"דילן נחשב כמי שמתח את גבולות המוזיקה הפופולרית מעבר לנושאים המוכרים של "הוא והיא" אל תחומי הפוליטיקה, הפילוסופיה ואותו הומור אבסורדי של זרם התודעה שכה קשה להגדירו. הליריקה בשיריו מאופיינת בכפלי משמעויות ומשחקי מילים שלא היו נפוצים עד אז, ולכן נתפס אף כמשורר."

"בשנת 1963 כבר היה דילן פעיל משמעותי בתנועה לזכויות האזרח. הוא הופיע בכינוסים חשובים, בין היתר בוושינגטון, בכינוס בו נאם מרטין לותר קינג את נאום "יש לי חלום" המפורסם שלו."

אחת השנים החשובות של דילן הייתה שנת 1965, שהייתה עבורו שנה של יצירה מהירה ועמוסה בהקלטות והופעות. בשנה הזו יופיטר עבר לתאומים, על ונוס הלידתית של דילן, והיה בסקוור לאוראנוס בבתולה, כך שהמחזור הזה המשיך להשפיע עליו גם לאורך השנים, ועכשיו עם המולות של יופיטר אוראנוס הוא זכה בפרס הנובל, ובדרך כמובן עורר כמה מיני-שערוריות וביקורת על כך שהוא בכלל לא ראוי לפרס.

השאלות שנוכל לשאול את עצמנו עם מחזור יופיטר/אורנוס:

›כיצד אנחנו יכולים לבחון את הידע שלנו באופן יותר מתקדם וממוקד?

›היכן היינו עיוורים בגלל שנצמדנו למערכת האמונות שלנו?

›כמה כוח יש לידע ולאינטואיציה שלנו?

›האם אנחנו מוכנים להכניס לחיינו ראיה בהירה וחופשיה מהתניות, הצמדות למערכת אמונות ישנה?

›האם אנחנו מוכנים להתעוררות ולשינוי מחשבתי? להארה?

›איך אנחנו יכולים לעבוד עם מערכות היחסים בחיינו בדרך אחרת, לצאת מהמסגרות השמרניות, ולבחון דרכים חדשות להיות במערכות יחסים עם עצמנו ועם הסביבה?

›האם אנחנו מוכנים לשאול שאלות על מנת "לזעזע את המערכת" וכמה רחוק נהיה מוכנים ללכת?

 

לקריאה נוספת:

Tarnas, Richard:Cosmos and Psyche, Plume, New York 2006

 Green, Jeff: Uranus: Freedom from the Known. The School of Evolutionary Astrology 2014

Wikipedia: Bob Dylan