בחודש מרץ 2015 אנחנו מגיעים אל נקודה חשובה במחזורי הכוכבים והיא ההיבט המדויק האחרון (אולם ההשפעה נמשכת עוד קצת) של הפלנטות אוראנוס, הנמצא במזל טלה, ופלוטו, הנמצא במזל גדי. המפגש המדויק יהיה ב–17 במרץ וכמה ימים אחרי, ב- 20 במרץ, יהיה ליקוי חמה ב- 29 מעלות דגים. הקרבה של שני הארועים האלו, יחד עם הצטברות של כוכבים במזלות דגים וטלה, מביאה איתה אנרגיה עוצמתית הפותחת לנו פתח לשינויים דרמטים בחיינו, לסיומים של מחזורים ישנים, פתיחה של חדשים ותחושה אפוקליפטית משהו.

שינויים מהותיים מהיסוד ואבולוציה אינם מתרחשים ביום אחד וגם לא בכמה שנים, ולנו בני האדם קשה מאוד לשנות הרגלים. יש מי שאמר שיותר קל לשנות אמונה מאשר הרגלים , אולם נדמה שכעת הכל מואץ יותר. מעברו של פלוטו בגדי מזעזע את הבסיס הערכי והמוסרי עליו אנחנו מבססים את ביטחוננו, ומכריח אותנו להתמודד עם פחדים וטראומות אשר מקורם בהתניות חברתיות, מסורתיות או היסטוריות. ההתמודדות הזו מביאה אותנו לעמוד על מפתן השינוי, ולפתוח לרווחה את דלתות התודעה. השינוי התודעתי מוביל אותנו ליציאה מהתניות ומוסכמות חברתיות ישנות, אולם לא כולם יכולים להכיל ולעשות את השינויים וההתמרות באותו קצב. אין זה אומר שמי שכן מחוייב לעבודת התפתחות צריך להאט בהכרח, אולם כאשר אחרים מסביבנו נשארים “להציץ מן הסדקים הצרים של מערותיהם” זה יכול להסיח את דעתינו ולהקשות על המחוייבות וההתמסרות הטוטאלית לתהליך בגלל התנגדויות שנוצרות, אם זה מן הסביבה הקרובה, מעגל החברים, המשפחה, בני הזוג וכו’. לכן חשוב להאמין בעצמכם, כמו תמיד, אבל במיוחד עכשיו, וגם להכיר בכך שיתכן שהתהליכים שאתם עוברים ירחיקו מחייכם כמה וכמה אנשים, אבל אם לא תצמדו למוכר ולידוע תוכלו להתקדם הלאה ולהכניס דברים חדשים.

If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, Infinite. For man has closed himself up, till he sees all things thro’ narrow chinks of his cavern – William Blake, The Marriage of Heaven and Hell

פלוטו בגדי עושה עבורנו ניקוי יסודי של צמרת השלטון, בכל העולם. כל מה שמקושר עם החוק, מערכת המשפט, אנשים בעמדות מפתח פיננסיות, בנקים ומנהיגים, כולם נתונים לחסדיו של פלוטו בתקופת המעבר שלו במזל גדי. עם המעבר הזה ב – 2008 התחלנו לראות שינויים פוליטיים משמעותיים, מבחירתו של אובאמה לנשיא האמריקאי השחור הראשון, דרך מהפכות פוליטיות ונפילות משטרים דיקטטורים בארצות ערב, והיד עוד נטויה. כמו כן גילויי האנטישמיות והטרור הקיצוני של מדינת דאעש שאיתו מתמודד כל העולם גם הם חלק מן החבילה, וכל אבן אפשרית מתהפכת וחושפת את קן הנחשים שמתחתיה.

במדינת ישראל, צמרת המשטרה הועמדה לדין בשל עברות שונות, ואנחנו היום נמצאים במצב אשר נדמה כי המשטרה הפכה לכוח מושחת, ויחד עם הפרשיות שונות של משפחת נתניהו, נדמה כי אף אחד אינו חף מניצול מעמדו לרעה (בליווי שחיתויות נוספות שנחשפו כגון פרשת אולמרט, פאניה קירשנבוים ועוד). כל מה שמתרחש עכשיו עם בכירי המשטרה בארץ הוא במקביל למחזור של פלוטו לעצמו במפת המדינה. השלב של המחזור הפלוטוני במפת מדינת ישראל הוא השלב של התכווננות והנמכת האגו. פלוטו במפת המדינה הוא באריה בצמידות לסאטורן בבית 10. הצמידות הזו מעידה מלכתחילה על בעיות אפשריות עם מנהיגים, שלטון והגופים הקשורים לחוק במדינה עם שימוש לא נכון בכוח אשר יכול להביא איתו שחיתויות, אנשים בעלי כוח המנהלים את המדינה ועוד. המעבר של פלוטו בגדי חושף את כל אשר מושחת וכוחני, גורם לנו לאיבוד כוח על מנת לעבור תהליך התפתחותי משמעותי. לא לחינם קורסת דווקא עכשיו צמרת המשטרה, זהו גם חלק מהתהליך ההתפתחותי של המדינה.

Newton - William Blake

ניוטון – וויליאם בלייק

בשנת 2012  אוראנוס, הקשור לקדמה, התפתחות טכנולוגית, האצה התפתחותית ויצירת שינויים מהירים, שיכולים להיות מוגדרים בפי רבים כמהפכות, יצר את ההיבט הראשון שלו עם פלוטו. אוראנוס במזל טלה מאתגר את פלוטו בגדי בכך שהוא לא נותן לו לעשות את השינויים העוצמתיים שלו לאט לאט, אלא מעורר אותו להתקדמות מהירה יותר בהתנתקות מכל מה שכובל אותנו. לכן בשנים האלו אנחנו יכולים להרגיש כאילו הזמן מתקצר לנו ואי אפשר יותר להמנע ממשברים והתעמתויות. אוראנוס מחבר את העבודה הפלוטונית של הצ’אקרה הראשונה עם הצ’אקרה השישית, ומאפשר לנו להתבונן בעתיד, בבלתי נראה ובבלתי נתפש, ובכך מקדם אותנו בתנופה שלפעמים יכולה להפחיד אותנו מאוד. זה די תלוי איזה טיפוס אתם באופן כללי, אבל כשכל האש/אויר של אוראנוס בטלה מפעיל את המים /אדמה של פלוטו בגדי אנחנו נרגיש מאותגרים יותר אם אנחנו בהתקשרות ובהצמדות למשהו בחיינו. כאן צריך לעבוד על חיזוק מערכת העצבים יחד עם חיזוק הצ’אקרה הראשונה הקשורה לקרקוע וביטחון.

אחד השינויים החשובים קורה גם בתחום המדע. תמיד במחזורי פלוטו ואוראנוס יש המצאות או גילויים חשובים. גם הפעם אנחנו עדים, במיוחד בתקופה האחרונה לכל מיני גילויים אשר מאתגרים את המדע המודרני ואת האמיתות עליהן הוא מתבסס.  כל גילוי בתקופה הזו יכול להוביל לפריצת דרך משמעותית בחקר כדור הארץ או החלל, כמו גם לנפץ הרבה גישות ישנות של המדע. כל נסיון להשתלט על הכאוס דרך הטכנולוגיה המשוכללת מביא איתו רק עוד יותר שאלות קיומיות. אולי נוכל דרך התגליות הנוכחיות להבין את החיים שלנו ברמה יותר רחבה, תרתי משמע, כולל מפגשים בין גלקטים.

הנה ידיעה רלוונטית למשל שמצאתי השבוע: התגלה חור שחור פי 12 מיליארד פעמים מהשמש 

William Blake Paintings God Ancient of days

William Blake Paintings God Ancient of days

האנושות נמצאת כרגע בשלב מעבר חשוב, בין הישן לחדש, בין כוחות עוצמתיים אשר מושכים אותנו לתחתית ומכריחים אותנו להתמודד עם הצד האפל, לבין היכולת שלנו להתחדש ולהתמיר את האנרגיה. יש תחושה של חוסר ביטחון ויציבות באויר. חלקנו יבחרו לעשות את השינוי וההתמרה וחלקנו ימנעו מלעשות זאת, או יעשו זאת באופן חלקי. מאוד קשה לוותר על איזור הנוחות שלנו, אבל בזמנים כאלו אנחנו צריכים להבין שיש לנו הזדמנות לעשות משהו משמעותי עבור עצמנו וכמה שאפשר כן לקחת את הסיכון כדי להשתחרר מההתקשרויות אל הכאבים והפחדים שאנחנו מכירים מן העבר וניהלו אותנו עד עכשיו.

מה בהמשך?

המחזור של פלוטו אוראנוס נמשך כמה שנים ואנחנו נרגיש את “הזנב” של המחזור הנוכחי עוד לפחות שנתיים. לאחר מכן, בשנת 2019 – 2020 נחווה את הצמידות של פלוטו לסאטורן בגדי אשר תהווה תהליך בפני עצמה, אולם תהיה קשורה בעקיפין לכל מה שהתרחש כעת. בשנות ה- 30, מחזור פלוטו/סאטורן, שהגיע כמו עכשיו אחרי מחזור פלוטו/אוראנוס, הביא לפתיחתה של מלחמת העולם השניה. התסריט לא חייב לחזור על עצמו, כי אולי האנושות למדה משהו מן העבר והפיקה לקחים, אולם פלוטו וסאטורן עדיין יביאו איתם דיקטטורים חדשים/ישנים ואתגרים נוספים למערכות השלטון, החוק, המוסר והערכים בחיינו. מצד שני, אם נוכל לעשות כל אחד מאיתנו את עבודתו האישית, אולי נוכל לנטרל ברמה מסוימת את המגמה הכוחנית הזו. לנטרל קארמה שלילית ודרך בחירות מודעות יותר להעצים את עצמנו בדרכים חיוביות ויצירתיות. בכל מקרה עוד חזון למועד.

פלוטו בגדי יוצר הרבה פחדים ומי שנכנע לפחדים האלו עלול לטבוע במערבולת של השליליות והרוע. כולנו חייבים למצוא את הכוחות להתמודד עם הכוחות האפלים . פלוטו מבטא את המאבק הפנימי שלנו בין חושך ואור. רק דרך ההליכה בגיא הצלמוות אנחנו נוכל לעבור הלאה, להתחזק ולחזק גם את האחרים מסביבנו. כאן טמונה הבחירה שלנו. האם אנחנו לוקחים אחריות על הכוח שלנו ונוהגים בהגינות ועם כבוד בטבע, לאנשים אחרים אנחנו נוכל להביא ריפוי וכוח . עם פלוטו בגדי אנחנו בשלב במעגל שהתחיל עם פלוטו בסרטן, שהביא להרבה הרג וטראומה רגשית להרבה אחרים בשואה למשל ובכלל במלחמת העולם השניה, טראומה שעברה מדור לדור. והנה אנחנו נמצאים בציר של סרטן גדי הציר שמדבר על דורות ושושלת משפחתית, ויש לנו הזדמנות עם פלוטו בגדי לשנות את ההתניות שעברו, לרפא את הטראומה, אבל לשם כך נצטרך לשנות את ההסטוריה, לשכתב אותה מחדש. איך? זו השאלה. כולנו נצטרך למצוא את הכוחות שלנו לעשות את הבחירות הנכונות ולהלחם באנרגיות השליליות. יהיה הרבה שיחרור בתהליך, הרבה פחדים כפי שציינתי, וזה האתגר, לעבור מעל הפחדים ולא להשאב לתוכם. כששינוי קורה בצורה טבעית אנחנו הרבה פעמים מתנגדים לו, או לא הולכים עד הסוף. פלוטו דורש טוטאליות וגיוס של כל הכוחות שלנו.

למאמר נוסף על אוראנוס ופלוטו

וויליאם בלייק, אמן ומיסטיקן בריטי נולד עם הסקוור בין פלוטו ואוראנוס במזלות קשת ודגים