מחזור חדש למרס וונוס ב- 19 מעלות בתולה עם ירח חדש בטלה ב- 5 באוקטובר 2017 בשעה 21:40 ב- 12 מעלות טלה. מרס הוא גם שליט הירח המלא וונוס שליטת השמש ולכן המפגש ביניהם יוצר רגע משמעותי יותר בזמן לתחילת המחזור הנוכחי ביניהם.

מכיוון שסאטורן (שבתאי) יוצר היבט של סקוור לצמידות בין ונוס (נוגה) ומרס (מאדים), אנחנו יכולים להרגיש שיש דרישות גבוהות מדיי מאיתנו או מעמסה כלשהי שמונחת על גבו. השילוב בין מרס לסאטורן, שתי פלנטות מאתגרות יותר לפי הספרות האסטרולוגית העתיקה, הוא זמן שבו יכולים לעלות דברים הדורשים את כוח הסיבולת שלנו, התמדה, השקעה ונחישות. אין פה שום דבר רומנטי, אלא פשוט עבודה פנימית חשובה עם חשבון נפש קטן והערכה של כמות העבודה והעשייה שאנחנו יכולים לבצע ולהוציא לפועל. כשסאטורן מעורב, חשוב לזכור שאולי זה נראה ומרגיש שקשה ומגביל ומצמצם, אולם סאטורן גם מביא איתו את הפירות וההכרה במאמצים ובעבודה הקשה, בין אם זה התמדה בתרגול היוגה שלכם או השקעה בעבודה ובחיזוק הבסיס. לכן חשוב לא להתייאש ולנסות לברור את המוץ מן התבן, לעסוק בעיקר ולא בתפל.

בנוסף, הדברים שיכולים לעלות למודעות שלנו בימים אלו קשורים לתחושת הערך העצמי שלנו וליכולת שלנו למצוא את הדרך לא לוותר, להשקיע מאמץ, לעבוד קשה, אולי קשה יותר על מנת לממש משהו בתוכנו שרוצה לצאת החוצה, להיוולד לאוויר העולם. זה יכול להיות פרויקט או מערכת יחסים או כל דבר שבו העשייה שלכם מודגשת ומבטאת את הדרך האישית והעצמאית שלכם. עם זאת יכולה להיות תחושה של תסכול שמגיעה עם התהליך, תחושה שיש מחסומים בדרך שלא מאפשרים לנו לנוע בחופשיות ולירות את החיצים למטרה. האם זה טוב או רע? גם וגם, כמו תמיד. אולי זו ההזדמנות שלנו לעצור לרגע ולהתבונן בדרך שבה פועלים, אוהבים, מבטאים. זה בהחלט זמן מתאים לעבודה יותר סיזיפית וקשת יום, כמו גם לניקוי וטיהור הגוף הפיזי. אם אתם חושבים על קריירה במנזר, אולי זה זמן טוב לממש את החלום… מרס וונוס קשורים פעמים רבות לתשוקה ולמחזורים הקשורים במערכות יחסים, לביטוי מיני ויצירתי. בבתולה ניתן לומר שהרבה תסביכי נחיתות יוצאים החוצה ואנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם תחושות של תיעוב עצמי. לא הגזמתי. זה יכול ללכת רחוק מאוד וקשה מאוד, במיוחד אם אתם כבר נוטים למחשבות כאלו על עצמכם. לכן חשוב במיוחד בימים האלו למצוא את הדרך לצמצם את הביקורת והשיפוטיות, להפטר מהצורך בהלקאה עצמית, בהקרבה מוגזמת למען אחרים, ולמצוא דרך חדשה להיות במערכות יחסים שמטפחות אהבה ושוויון שתומכות ומכילות גם כאשר הדברים לא מושלמים.

עם הירח המלא בטלה , שליטו מרס בצמידות לוונוס ושניהם בהיבט לסאטורן, אפשר לנסות להתמודד עם הפחדים, המגבלות והכאב של חוסר המושלמות דרך התבוננות בתחושות אשמה, השפלה, בושה שחווינו בעבר או חווים כעת. יש פה עניין קטן של חשבון נפש רגעי והתבוננות לפחד בעיניים. להיות בשליטה על הפחדים שלנו אולי יוכל לעבוד חלקית. להשתיק ולדכא את החלקים היצירתיים, המיניים ומלאי התשוקה שבנו יכול לעזור לזמן מוגבל. כעת הוא הזמן להתמודד בנחישות ובאורך רוח עם הבסיס של הפחד בתוכנו, לשאול ולבחון מה מעורר בנו את תחושת הפחד, מה גורם לנו לדחוק רגשות שונים, כמו כעס, לפינה נסתרת, לכאורה, ולנסות להישאר בשליטה כל הזמן.

לפחד אין גבולות. הוא יכול להציף ולשתק אותנו בהינף יד. הוא קדום ומוטמע עמוק בתוכנו ואנחנו מתמודדים איתו יום יום, באופן מודע, אם כי בדר"כ באופן בלתי מודע. הפחד הוא חוסר ההנאה שלנו מן החיים, מעיין שיתוק ששואב מאיתנו את הרצון להיות בנוכחות מלאה כפי שאנחנו, כי תמיד יש תחושה שעשינו משהו לא בסדר, לא נכון, לא מדויק, שלא היינו מסונכרנים עם האמת או שאנחנו פשוט לא מספיק טובים וטהורים.

לפי הרפואה הסינית פחד שיצא מאיזון יכול להשפיע על הכליות, איבר שאחראי על ניתוב הנוזלים בגוף. אבל המפה האסטרולוגית מראה שאלו  לא רק הכליות (ונוס) שמושפעות אלא ברמה הפיזית גם בלוטות האדרנל (מרס) שקשורות כמובן לכליות. לכן אם יש חוסר איזון באזורים האלו, אנחנו יכולים להרגיש גם עייפים ברמה הפיסית בזמן הזה, עם רמת חיוניות נמוכה יותר וגם להרגיש קצת יותר את מערכת השלד ועמוד השדרה, בעיקר גב תחתון. כמו כן חשוב לשים לב לפעולת מעיים תקינה, לאפשר לגוף לנוח קצת ולאכול אוכל יותר קליל ופחות מעובד. יתכן והגוף עצמו יפעיל את המעיים לניקוי אם יש חוסר איזון.

אז זה הזמן לעשות סדר בכל הפינות הנסתרות, באומץ ונחישות לעמוד מול מפלצת הפחד. פחד שבצורה בלתי מאוזנת שלו יכול להוביל לצורך להתגונן, להזיק, לתקוף לפני שמתקיפים, לאגרסיביות שמתנהלת בקור רוח ולצורך בשליטה, גם מינית, כפיצוי על העדר חיבור לקרקע.

לאן זה יוביל אותנו, הסדר הזה? הוא יוכל לגלות לנו חלקים בתוכנו שהושתקו ורוצים להוא לידי ביטוי, הוא יוביל אותנו לדינמיקה חדשה במערכות היחסים שלנו, עם עצמנו, בני זוגנו ועם העולם. הוא יוביל אותנו לעשות שלום עם הלוחם הפנימי שרוצה לסלול את הדרך שלו ביצירתיות ולא מתוך כעס או פחד. לא נפחד לדבר (מרקורי) עם אחרים (במאזניים), לתקשר ברמות אחרות, להקשיב לעומק לצד השני. גם לו יש פחדים וגם לו קשה להתמודד איתם. כולנו מפחדים להיות באמת מי שאנחנו, להסיר את המסיכות והשכבות בפני האחר. לעשות זאת יוכל להיות תרפיה עמוקה עבורנו, עבור הביטוי היצירתי שלנו בחיים האלו. המלחמה האמתית היא על עצמנו.

התמרת ואיזון האנרגיה דרך תרגול היוגה
התרגול שלכם יכול להתמקד בזמן הזה באיזון של הצ'אקרות; הראשונה, שחוסר איזון בה יכול לעורר פחדים רבים והשניה אשר עובדת אל איזון האנרגיה המינית , הרגשית והיצירתית, על תאווה ותחושת חסך.
מדיטציה מתאימה להיבט בין מרס וונוס בבתולה לסאטורן בקשת בקישור
סט תרגילים מומלץ לכליות ולבלוטת האדרנל תמצאו בקישור
(למי שלא מכיר את התרגול מומלץ להעזר במורה לקונדליני יוגה באזורכם. אפשר גם לפנות אליי)

מנטרה לשחרור פחד